Newsletter

„Zdrowe nawyki to zdrowe uśmiechy” - Iga Świątek w kampanii edukacyjnej Oral-B wspieranej przez PTS

03.12.2025, 11:26aktualizacja: 03.12.2025, 11:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Oral-B (1)
Oral-B (1)
• Kampania Oral-B i Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego edukuje, że codzienne nawyki przekładają się na zdrowie jamy ustnej, a także na zdrowie ogólne.
• Według Ministerstwa Zdrowia występowanie próchnicy drastycznie rośnie wraz z wiekiem, a jedynie 1% dorosłych jest wolnych od próchnicy.
• Większości problemów dentystycznych można zapobiec, a nawet je cofnąć, dzięki prawidłowej higienie: zmianie manualnej szczoteczki na elektryczną z okrągłą główką oraz używanie pasty z fluorkiem cyny.
• Ambasadorkami kampanii są tenisistka Iga Świątek, jej siostra lek. dent. Agata Świątek oraz prezydent PTS dr hab. n. med. Marzena Dominiak.

Stan zdrowia jamy ustnej Polaków jest niepokojący [1]: odsetek dzieci z próchnicą wzrasta drastycznie z wiekiem (3 lata - 41%, 18 lat - 93%), a wśród dorosłych w wieku 35-44 lat jedynie 1% jest wolny od próchnicy. Odsetek Polaków z zapaleniem dziąseł od 15 lat utrzymuje się na poziomie około 62-64%. Te dane pokazują, że aktualna higiena jamy ustnej Polaków jest niewystarczająca.

Większości problemów dentystycznych można zapobiec, a nawet je cofnąć, dzięki świadomym praktykom. Kampania „Zdrowe nawyki to zdrowe uśmiechy” podkreśla ogromny wpływ codziennych nawyków na zdrowie jamy ustnej. Inicjatywę wspiera ambasadorka marki Oral-B, tenisistka Iga Świątek, oraz lek. dent. Agata Świątek i prof. dr hab. n. med. Marzena Dominiak, prezydent PTS. 

„Na korcie nauczyłam się, że wielkie rzeczy zaczynają się od małych kroków. Na co dzień dbam o podstawy: sen, nawodnienie, posiłki, ale także o zdrowie jamy ustnej. Moja siostra dentystka często przypomina, że zdrowe zęby i dziąsła wpływają na ogólne zdrowie, które dla mnie - jako sportowca - jest niezwykle ważne. W kwestii zdrowia nie chodzę na skróty, dlatego zamieniłam szczoteczkę manualną na elektryczną Oral-B iO. Zdrowe nawyki dają spokój, a także więcej powodów do uśmiechu” - powiedziała Iga Świątek, ambasadorka marki Oral-B.

Oral-B oraz PTS zachęcają do stosowania elektrycznych szczoteczek z okrągłą główką, szczotkowania zębów 2 razy dziennie przez co najmniej 2 minuty, wymiany końcówek co trzy miesiące oraz stosowania past z fluorkiem cyny. Te działania ograniczają ryzyko próchnicy czy zapaleń dziąseł, a tym samym - wspierają zdrowie ogólne.

„W gabinecie widzę to wyraźnie: regularność jest najważniejsza. Dentyści po stanie jamy ustnej pacjenta mogą ocenić jego zdrowie ogólne. Pamiętajmy, że codzienna higiena jest skuteczniejsza niż doraźna wizyta u lekarza dentysty. Stawiajmy na proste nawyki i sprawdzone rozwiązania - w tym Oral-B iO, która może usuwać do 100% więcej płytki bakteryjnej niż szczoteczka manualna” - podkreśliła lek. dent. Agata Świątek.

Płytka nazębna jest przyczyną większości problemów - od próchnicy po stany zapalne dziąseł.

„Najważniejsze jest połączenie prawidłowej techniki z mądrym doborem narzędzi. Codzienne, dokładne usuwanie biofilmu i zapobieganie jego ponownemu odkładaniu się to najskuteczniejsza profilaktyka domowa. Technologia ma znaczenie w praktyce: timer w szczoteczce iO pilnuje pełnych dwóch minut szczotkowania, czujnik nacisku uczy delikatności i skuteczności, a okrągła główka obejmuje każdy ząb z osobna i dociera do trudno dostępnych miejsc. Znaczenie ma też pasta - wybierajmy te z fluorkiem cyny, który chroni zęby przed kwasami i hamuje wytwarzanie biofilmu” - skomentowała prof. dr hab. n. med. Marzena Dominiak, prezydent PTS.

Fluorek cyny zawierają pasty do zębów Oral-B Pro-Expert oraz Oral-B Pro-Science, które wspierają zdrowie zębów i dziąseł. 

„Uśmiech przede wszystkim powinien być zdrowy, ale dla wielu to również kwestia estetyki. Pacjenci pytają, czy można bezpiecznie wybielać zęby w domu. Można, jeśli pasta nie ściera szkliwa - obecnie jedyną pastą wybielającą rekomendowaną przez PTS jest Oral-B 3D White Clinical. Formuła IONIC chelatuje barwne związki i usuwa przebarwienia z powierzchni zęba, a polifosforany zabezpieczają oczyszczony obszar przed przyszłymi przebarwieniami” - dodała prof. dr hab. n. med. Marzena Dominiak, prezydent PTS.

„Wierzymy, że zdrowe nawyki promowane przez nasze ambasadorki przyczynią się do trwałej poprawy zdrowia jamy ustnej Polaków” - powiedział Nikolai Holst Hartwig, Brand Director Oral Care na Europę Środkową w Procter & Gamble.

Obejrzyj filmy edukacyjne z ambasadorkami na stronie oralb.pl/zdrowe-nawyki-to-zdrowe-usmiechy.

[1] https://www.gov.pl/web/zdrowie/zdrowie-jamy-ustnej 

Źródło informacji: Oral-B

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 03.12.2025, 11:26
Źródło informacji Oral-B
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ