Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Konkurs „Teraz Polska” od ponad 30 lat wyłania i nagradza najlepsze polskie produkty i usługi, a od 2007 roku również przedsięwzięcia innowacyjne. „Przez trzy dekady grono laureatów rozrosło się do kilkuset podmiotów. Są to zarówno małe, rodzinne firmy jak i rynkowi giganci. Wśród firm posługujących się znakiem >>Teraz Polska<< są także takie, które kiedyś były niewielkie, ale przez lata, właśnie dzięki jakości, promowanej Godłem „Teraz Polska”, znacznie wzmocniły swoją rynkową pozycję” – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. Polacy chętnie sięgają po towary i usługi oznaczone biało-czerwonym znakiem "Teraz Polska", ponieważ odnajdują w nich to czego szukają: najwyższą jakość i polskie pochodzenie.
Jak co roku, spektrum nominowanych jest szerokie. Od produktów spożywczych, budowlanych i medycznych przez programy i systemy informatyczne, technikę wentylacyjną, fotowoltaikę, aż do usług finansowych i cyfrowych. Konkurs „Teraz Polska” pokazuje to, co najlepsze w krajowej gospodarce: różnorodność branż oraz solidność i kreatywność przedsiębiorców. Wspólnym mianownikiem zgłoszeń, które otrzymały nominacje do nagrody jest wysoka jakość.
Godło „Teraz Polska” na przestrzeni ponad 30 lat stało się marką samą w sobie. Jego prestiż umacniają przejrzyste procedury konkursowe, obiektywizm, kompetencje i niezależność ekspertów oraz patronat prezydenta RP. Co roku Fundacja powołuje Branżowe Komisje Ekspertów, składające się z ekspertów gospodarczych, towaroznawców i specjalistów branżowych. Ich zadaniem jest rozpatrywanie zgłoszeń nadsyłanych przez podmioty ubiegające się o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
„Tegoroczna edycja Konkursu była z wielu względów wyjątkowa. Zbieranie zgłoszeń od firm odbywało się w warunkach pandemii, kolejnych fal i obostrzeń. Mimo niepewności związanej z funkcjonowaniem gospodarki uczestnicy konkursu, podobnie jak w latach poprzednich, dopisali. Warto dodać, że poziom ich zgłoszeń był bardzo wysoki. Ponad 40% przedsiębiorstw uzyskało podczas oceny jakości wynik 900 lub więcej punktów na 1000 możliwych. Wyniki te pokazują jak niełatwe zadanie stoi teraz przed kapitułą, aby wybrać i nagrodzić najlepsze zgłoszenia” – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu. Z puli 49 nominowanych, kapituła konkursu pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera wybierze laureatów. Podobnie jak w roku ubiegłym, głosowanie odbędzie się online podczas wideokonferencji.
Korzenie Konkursu „Teraz Polska” sięgają początku lat 90., czyli okresu transformacji gospodarki i tworzenia wolnego rynku. Pojawiła się wtedy inicjatywa Polskiego Programu Promocyjnego, której celem było promowanie i wspieranie polskich przedsiębiorstw na rynku rodzimym i zagranicznym. 30 lat później polskie firmy uporały się już z przemianami systemowymi i stanęły w obliczu nowych i równie wymagających wyzwań.
Dzisiaj polski biznes musi zmierzyć się z nową transformacją i nową normalnością. „Pandemia koronawirusa spowodowała, że rynek będzie musiał przejść poważne zmiany. Okazało się, że branże, które wydawały się odporne na wahania koniunktury, bardzo mocno odczuły restrykcje. Biznes musi brać pod uwagę ryzyko zmian, w tym nagłych i niespodziewanych. Zmiany te znowu spoczną na barkach naszych przedsiębiorców. Tym ważniejsze jest, by pokazywać dobre wzory i popularyzować przepis na sukces, oparty na jakości i zaufaniu konsumentów” – wyjaśnia prezes Przybył.
Godło „Teraz Polska” należy do najefektywniejszych znaków promocyjnych. Od ponad 30 lat pomaga Polakom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Według badań konsumenckich ponad 70% respondentów uważa, że produkty i usługi oznaczone symbolem „Teraz Polska” charakteryzują się wysoką jakością, są nowoczesne oraz posiadają atut krajowego pochodzenia.
Pandemia nie osłabiła silnej pozycji Godła, a wręcz przeciwnie. Mimo że konsumenci zwracają większą uwagę na cenę, to jednak nadal kluczowymi czynnikami decydującymi o zakupie są jakość i polskie pochodzenie. Wysoka rozpoznawalność znaku „Teraz Polska” wśród konsumentów wspomaga działania promocyjne i budowanie marki laureatów Konkursu, a także wzbudza zaufanie do przedsiębiorstwa wśród kontrahentów i partnerów biznesowych. „Kapitał społeczny i gospodarczy zgromadzony pod symbolem >>Teraz Polska<< ma wielki potencjał, aby pracować na rzecz rozwoju Polski i jej promocji w świecie” – kwituje prof. Kleiber, przewodniczący kapituły konkursu.
Źródło informacji: Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 06.05.2021, 10:35 |
Źródło informacji | Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
BingX otwiera Strefę Innowacyjnych Rozwiązań na rynku spot, aby maksymalnie wykorzystać potencjał rynku byka
- 22.11.2024, 09:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Orsted: za dwa lata ruszamy z produkcją energii z morskiej farmy wiatrowej PAP
„Orsted wspólnie z PGE realizuje projekt Baltica 2. Jest to największy kiedykolwiek zrealizowany w Polsce projekt energetyki odnawialnej o mocy 1,5 GW” – mówiła Agata Staniewska-Bolesta, dyrektorka zarządzająca Orsted Offshore Polska, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024.- 22.11.2024, 09:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Przedstawiamy ADOGRC 13.0: wspieranie inteligentniejszej zgodności i zwiększanie wydajności regulacyjnej
ADOGRC 13.0 wprowadza nowe, zaawansowane scenariusze zarządzania zgodnością i ochroną danych, oferując firmom kompleksową platformę do poruszania się po zmieniających się przepisach, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli operacyjnej i nadzoru.- 22.11.2024, 09:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire