Newsletter

Chiny: mimo trudności zyski Huawei wzrosły o 25 proc.

29.03.2019, 10:05aktualizacja: 29.03.2019, 10:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Mimo „zewnętrznych zakłóceń” firma Huawei odnotowała w ubiegłym roku wzrost zysku netto o 25 proc. - poinformował w piątek chiński koncern, który w ostatnich miesiącach znajduje się pod presją globalnej kampanii USA związanej z obawami o szpiegostwo.

Zysk netto Huawei wyniósł w ubiegłym roku 59,3 mld juanów (ok. 33,7 mld zł) – przekazała firma w oświadczeniu. Wzrost o 25 proc. jest porównywalny z odnotowanym w poprzednim roku, gdy wynosił 28 proc., i znacznie wyższy niż w roku 2016, gdy odnotowano wzrost tylko o 0,4 proc.

Łączne przychody koncernu powiększyły się w 2018 roku o 19,5 proc., a przychody z działalności konsumenckiej, w tym sprzedaży smartfonów, wzrosły o 45 proc.

W działalności związanej ze sprzedażą sprzętu do budowy infrastruktury telekomunikacyjnej odnotowano jednak spadek o 1,3 proc. W roku 2017 działalność ta powiększyła się o 2,5 proc. - przypomina agencja AFP.

Perspektywy rozwoju Huawei pogarsza globalna presja ze strony USA, które przekonują inne kraje, by nie korzystały z technologii chińskiej firmy przy budowie nowych sieci telekomunikacyjnych. Waszyngton zarzuca koncernowi, że może wykorzystywać swój sprzęt do prowadzenia działalności szpiegowskiej na rzecz Pekinu.

„Idąc naprzód, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by otrząsnąć się z zewnętrznych zakłóceń, usprawnić zarządzanie i osiągnąć postęp na drodze do naszych strategicznych celów” - oświadczył rotacyjny prezes Huawei Guo Ping.

Guo powtórzył również stanowisko firmy, że z używaniem jej sprzętu nie wiąże się żadne zagrożenie dla bezpieczeństwa. „Jesteśmy przekonani, że firmy, które zdecydują się na współpracę z Huawei, będą najbardziej konkurencyjnymi w erze 5G” - powiedział.

Andrzej Borowiak (PAP)

anb/ mal/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.03.2019, 10:05
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ