Newsletter

Chiny: wzrost importu i eksportu sygnalizuje ożywienie po pandemii

14.07.2020, 11:00aktualizacja: 14.07.2020, 11:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Import do Chin wzrósł niespodziewanie w czerwcu o 2,7 proc., a eksport z tego kraju zwiększył się o 0,5 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem – wynika z wtorkowych danych urzędu celnego. Według analityków to sygnał stopniowego ożywienia po pandemii Covid-19.

Ekonomiści ankietowani przez agencję Reutera spodziewali się w czerwcu spadku eksportu o 1,5 proc. oraz spadku importu o 10 proc. W maju wartości te zmniejszyły się odpowiednio o 3,3 proc. i 16,7 proc.

„Ponowne otwarcie dużych zachodnich gospodarek oraz zwiększony popyt na środki ochrony osobistej i maseczki wsparły w czerwcu chiński eksport. Dodatkowo zakłócenia produkcji u konkurentów handlowych Chin pomogły przenieść część zamówień do chińskich eksporterów” - ocenił analityk na Chiny z firmy Ducker Frontier, Boyang Xue.

Gospodarka Chin kontynentalnych stopniowo wychodzi z kryzysu po spadku PKB o 6,8 proc. w pierwszym kwartale roku. Ożywienie wciąż jest jednak niepewne, a na globalny popyt nadal wpływają restrykcje dystansowania społecznego i rosnąca w dalszym ciągu liczba zakażeń koronawirusem na świecie. Konsumpcję w samych Chinach osłabiają natomiast problemy na rynku pracy i obawy o nawrót pandemii w tym kraju.

Globalne spowolnienie nie wpłynęło na chiński eksport w tak dużym stopniu, jak obawiali się niektórzy analitycy, ale osłabienie zamówień zagranicznych może jeszcze trapić chińskich producentów w nadchodzących kwartałach – podał Reuters.(PAP)

anb/ akl/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.07.2020, 11:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ