Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak pokazują najnowsze badania Santander Consumer Banku, wykonane na potrzeby raportu "Polaków portfel własny – rodzina w szkole", miesięczne koszty związane z tego typu zajęciami są sporym obciążeniem dla domowych budżetów.
"24 proc. rodzin wyda miesięcznie na ten cel od 201 do 300 zł. Podobna liczba rodzin (22 proc.) wydaje w tym celu między 101 a 200 zł, natomiast 18 proc. rodziców przeznacza między 301 a 500 zł. Natomiast kwotę 500 zł miesięcznie przekracza jedynie 9 proc. rodzin" - podano.
Najwięcej na zajęcia pozalekcyjne dziecka wydają mieszkańcy metropolii - 9 proc. przeznacza powyżej 800 zł w miesiącu, z czego więcej niż połowa wydaje ponad 1500 zł.
"Gdyby nie ograniczenia finansowe, rodzice byliby skłonni wydawać na tego typu aktywności więcej. Co czwarty rodzic deklaruje, że w przypadku problemów finansowych, w pierwszej kolejności zrezygnowałby właśnie z płacenia za zajęcia pozalekcyjne dziecka – sportowe, muzyczne, językowe.
Jeśli chodzi o aktywności pozalekcyjne polskich uczniów, prym wiodą zajęcia sportowe – aż 62 proc. rodziców zadeklarowało, że ich dziecko uczestniczy w nich - czy to indywidualnie, czy w ramach np. sekcji sportowej - podano w raporcie.
"Na drugim miejscu pod kątem popularności znalazły się korepetycje z języka angielskiego, swoje dzieci wysyła na nie 39 proc. rodziców" - wskazuje Adam Piwek z Santander Consumer Banku.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku, metodą telefonicznych, standaryzowanych rozmów. Wzięła w nim udział reprezentatywna grupa 1 tys. rodziców dzieci w wieku szkolnym, czyli 7-18 lat. (PAP)
lgs/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.09.2019, 10:08 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |