Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Po raz pierwszy od półtora roku mogę powiedzieć, że zbliża się koniec prac nad MAX-em" - powiedział Patrick Ky, dyrektor EASA, głównego europejskiego organu nadzoru bezpieczeństwa lotniczego.
Jak dodał, EASA najpewniej zniesie zakaz lotów „niedługo” po amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), prawdopodobnie w listopadzie, ale otrzymanie krajowych zezwoleń potrzebnych poszczególnym liniom lotniczym do wznowienia lotów w Europie może potrwać dłużej. Powiedział też, że Chiny prawdopodobnie będą potrzebowały więcej czasu na udzielenie własnej zgody.
Boeingi 737 Max uziemiono w rezultacie dwóch katastrof - w Indonezji w październiku 2018 r. i w Etiopii w marcu 2019 r. - w których łącznie zginęło 346 ludzi. Przyczyną tych katastrof było najprawdopodobniej oprogramowanie kontrolujące system MCAS automatycznie zapobiegający przeciągnięciu (utracie siły nośnej). Wszystkie samoloty 737 Max, będące w posiadaniu linii lotniczych na całym świecie, zostały wycofane z eksploatacji do czasu uzyskania nowego certyfikatu dopuszczającego je do lotów z pasażerami.
EASA zawiesiła loty samolotami Boeing 737 MAX w marcu 2019 ub.r. W listopadzie ub.r. EASA informowała, że samoloty Boeing 737 MAX mają szansę odzyskać pozwolenie na loty w obrębie Unii Europejskiej w pierwszym kwartale 2020 r. (PAP)
kib/ kar/
arch.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.09.2020, 23:34 |
Źródło informacji | Reuters |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |