Newsletter

Emilewicz: coraz więcej polskich przedsiębiorców przeznacza wydatki na badania

27.11.2018, 13:12aktualizacja: 27.11.2018, 13:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowe dane GUS nt. wydatków na badania i rozwój w 2017 roku pokazują, że coraz więcej polskich przedsiębiorców zwiększa wydatki na taką działalność - zaznacza minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz w komentarzu przekazanym PAP.

"Cieszy fakt, że liczba podmiotów w działalności B+R wzrosła o prawie 5 proc., a liczba personelu B+R o prawie 12 proc." - stwierdza szefowa MPiT.

W opinii minister, dane GUS "świadczą o pozytywnych zmianach zachodzących w polskich przedsiębiorstwach, dla których innowacyjność staje się coraz ważniejszym czynnikiem poprawy konkurencyjności na globalnym rynku" - zwraca uwagę Emilewicz.

"Na szczególne podkreślenie zasługują tutaj zmiany dotyczące ulg podatkowych dla podatników ponoszących wydatki na prace B+R - w 2017 r. nastąpił trzykrotny wzrost kwoty odliczeń oraz ponad dwukrotny wzrost liczby podatników objętych ulgą oraz dostępność środków na B+R w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Wzrost nakładów na działalność B+R to szansa na efektywne wykorzystanie zasobów gospodarczych oraz możliwości rynkowych stojących przed przedsiębiorstwami" - komentuje szefowa MPiT.

Wg GUS, w 2017 r. nakłady krajowe brutto na działalność B+R (GERD) wyniosły 20,6 mld zł i wzrosły w stosunku do poprzedniego roku o 14,7 proc. Odbiciem procesów rozwojowych w działalności B+R był wysoki wzrost nakładów inwestycyjnych – o 20 proc., a ich udział w strukturze wzrósł o 1 punkt procentowy. Intensywność prac B+R czyli udział nakładów na B+R w relacji do PKB (GERD/PKB) wzrosła z 0,97 proc. (2016 r.) do 1,03 proc. w 2017 r. - poinformował GUS. (PAP)

pś/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.11.2018, 13:12
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ