Newsletter

Etiopia: prezydent Duda zachęcał polskie firmy do ekspansji w Afryce

07.05.2017, 23:11aktualizacja: 07.05.2017, 23:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Chciałbym, żeby w ramach programu GoAfrica jak najwięcej polskich przedsiębiorców zainteresowało się krajami Afryki; są to ogromne i bardzo perspektywiczne rynki zbytu - mówił w niedzielę w Etiopii prezydent Andrzej Duda.

Prezydent wraz z małżonką Agatą Kornhauser-Dudą rozpoczęli w niedzielę trzydniową wizytę w Etiopii. Pierwszym punktem programu było odwiedzenie montowni traktorów Ursus w Adamie.

Prezydent zaznaczył, że realizacja kontraktów Ursusa z Etiopczykami jest możliwa dzięki międzyrządowemu porozumieniu zawartemu w 2013 roku między Polską a Etiopią, które – zaznaczył – spowodowało, że „uruchomione zostały (przez Polskę) specjalne linie kredytowe po to, żeby zadania produkcyjne i kooperacyjne pomiędzy Polską a Etiopią (...) mogły być realizowane".

„To się wpisuje w ustanowiony przez polski rząd program dla polskiego biznesu GoAfrica. Chciałbym, żeby w ramach tego programu jak najwięcej polskich przedsiębiorców, polskich firm, zainteresowało się rynkiem afrykańskim, ponieważ są to olbrzymie państwa o wielkim potencjale” – powiedział prezydent.

Prezydent zaznaczył, że Ursus nie jest jedyną polską firmą, która obecnie „prężnie działa na rynku etiopskim". „Są ze mną też przedstawiciele firmy Asseco, która realizuje tutaj z etiopską agencją rządową ogromny kontrakt na modernizację informatyczną etiopskiej energetyki" - powiedział.

Wyraził satysfakcję, że duże polskie firmy z powodzeniem prowadzą działalność i rozwijają się na afrykańskim rynku, „eksportują tutaj polską myśl techniczną, polską markę i budują dobry wizerunek Rzeczypospolitej w tej części świata”. (PAP)

mzk/ kot/ kar/ agz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.05.2017, 23:11
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ