Newsletter

Facebook prezentuje trendy na kolejne 10 lat

13.04.2016, 16:57aktualizacja: 13.04.2016, 16:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

F8 Meetup - Facebook Developer Conference
F8 Meetup - Facebook Developer Conference
Uruchomienie wielofunkcyjnej platformy Messengera, szybki rozwój sztucznej inteligencji i rosnąca popularność VR towarzysząca miniaturyzacji urządzeń - to zdaniem Marka Zuckerberga największe trendy na najbliższe 10 lat. Do udziału w konferencji F8 została zaproszona jedna polska firma - revery.

O tym, co zrewolucjonizuje rynki w najbliższych latach rozmawiają światowej klasy specjaliści podczas odbywającej się w dniach 12 - 13 kwietnia w San Francisco konferencji F8 Meetup - Facebook Developer Conference. Do udziału w wydarzeniu organizowanym przez Facebook została zaproszona również polska firma revery, działająca w Dolinie Krzemowej, zajmująca się dostarczaniem oprogramowania dla wirtualnej rzeczywistości.

Podczas 40 sesji tematycznych eksperci dyskutują o najnowszych narzędziach i najlepszych praktykach w zakresie projektowania aplikacji, dalszym rozwoju rynku gier czy popularnej aplikacji Messenger, postrzeganej coraz częściej jako skuteczne narzędzie dla biznesu. Zuckerberg zapowiedział, że celem Facebooka w ciągu najbliższych pięciu lat jest poszerzenie funkcjonalności Messengera oraz dalsze prace nad rozwojem sztucznej inteligencji. Odważnie zadeklarował zamiar stworzenia SI o zdolnościach kognitywnych lepszych od człowieka. Podkreślił jednocześnie zaangażowanie korporacji w działania na rzecz walki z wykluczeniem cyfrowym.

Największe zainteresowanie wzbudziła jednak dyskusja wokół technologii VR, video 360°, oraz ich potencjalnych zastosowań. Szef Facebooka odpiera zarzut, jakoby okulary izolowały jednostkę od rzeczywistości, określając technologię VR - paradoksalnie - "najbardziej społeczną". Co więcej, Facebook rozszerzył funkcjonalność gogli Oculus Rift o kontrolery o nazwie Touch, umożliwiające korzystanie w wirtualnej rzeczywistości z rąk.

Prognozy Zuckerberga popierają eksperci. Według analityków Goldman Sachs dochód ze sprzedaży okularów do wirtualnej rzeczywistości w 2016 roku wyniesie około 900 milionów USD, a w ciągu najbliższej dekady szybki wzrost wartości oprogramowania i akcesoriów przekroczy wartość rynku telewizji.

"Rynek wirtualnej rzeczywistości należy do jednych z najdynamiczniej rozwijających się rynków. To z nim branża technologiczna wiąże największe nadzieje - mówi Michał Siedlecki z revery. - Możliwości wykorzystania technologii VR w biznesie jest nieskończenie wiele. Wirtualna rzeczywistość może sprawdzić się w rozrywce, turystyce, czy motoryzacji. Dlatego spodziewamy się stopniowego odchodzenia inwestorów od klasycznych form usług na rzecz wizualizacji i sprzedaży wrażeń. Już teraz obserwujemy duże zainteresowanie tego typu technologią".

Rzeczywiście, nie trudno wyobrazić sobie sytuację, w której - interesując się zakupem jeszcze nie wybudowanego mieszkania - zwiedzamy je wirtualnie za pośrednictwem okularów i specjalnego oprogramowania. Podobnie jest w przypadku rozrywki. Możliwość obejrzenia koncertu lub meczu piłkarskiego „z pierwszego rzędu” dzięki zastosowaniu video 360° stanie się w przyszłości powszechnie dostępna. Zuckerberg podkreślił, że o sukcesie technologii przesądzi świadomość konsumentów, że kupno np. telewizora może stanowić wydatek rzędu 1 dolara, na odpowiednią aplikację.

F8 Meetup - Facebook Developer Conference to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży informatycznej, na które zapraszani są przedstawiciele najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Podczas odbywającego się corocznie eventu prezentowane są najnowsze rozwiązania i trendy wyznaczające kierunek działań na najbliższe lata. Transmisja z konferencji jest dostępna na stronie organizatora po wcześniejszej rejestracji.

Więcej informacji dostępnych na stronie: www.revery.pl.

KONTAKT:

Michał Siedlecki

e-mail: m.siedlecki@revery.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Data publikacji 13.04.2016, 16:57
Źródło informacji revery
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP content” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ