Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak przypomniano w komunikacie, polskie firmy przez ostatnie lata z roku na rok traciły zaufanie do euro. "Według badania prowadzonego przez Grant Thornton, w 2010 r. aż 85 proc. szefów średnich i dużych przedsiębiorstw popierało przyjęcie przez Polskę unijnej waluty, jednak od tego czasu z roku na rok poparcie biznesu dla akcesji euro topniało i do 2015 r. skurczyło się o połowę - do zaledwie 42 proc." - głosi informacja.
Podkreślono, że "w ostatniej edycji badania, które zostało przeprowadzone w czwartym kwartale 2016 r., poparcie polskiego biznesu dla euro - po raz pierwszy od sześciu lat - wzrosło". "Odsetek firm popierających walutową integrację z eurolandem wzrósł do 58 proc., czyli do najwyższego poziomu od 2012 r." - czytany.
Zdaniem autorów badania rosnąca sympatia polskich firm do euro wynika z poprawy kondycji unijnej waluty i zakończenia "greckiego kryzysu", a tym samym oddalającego się widma rozpadu eurolandu.
Badanie przeprowadzono w ramach projektu badawczego International Business Report, prowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Grant Thornton International. To cykliczne badanie ankietowe prowadzone wśród 10 tys. właścicieli i menedżerów średnich i dużych firm na świecie. Badanie obejmuje 37 krajów, w tym w Polskę (polska grupa to 200 ankietowanych). Ankieta dotycząca stosunku polskich firm do euro była przeprowadzona w IV kwartale 2016 r. (PAP)
pś/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.01.2017, 09:54 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |