Pobierz materiał i Publikuj za darmo
To rozwiązanie zrywa z ograniczeniem, którym jest roaming. Docenią je przede wszystkim często podróżujący, którzy mają obawy przed korzystaniem z telefonów komórkowych za granicą, ze względu na wysokie koszty użytkowania.
Badania przeprowadzone na zlecenie Unii Europejskiej podają, że aż 300 milionów użytkowników sieci komórkowych w UE twierdzi, że boi się korzystać z telefonu z powodu wysokich opłat.
Dane zawarte w raporcie Komisji Europejskiej komentowała Neelie Kroes, komisarz unijna do spraw konkurencji, która twierdzi, że roaming po prostu nie ma sensu.
Ciekawe liczby:
- 20 400 PLN (24 miesiące x 850 PLN) - tyle średnio wydaje przez dwa lata firma na jednego menedżera podróżującego często za granicę i korzystającego z roamingu telefonicznego,
- 7 200 PLN (24 x 300 PLN) - tyle wydawałaby w przypadku korzystania z usług operatorów bez roamingu,
- 2,50 PLN - koszt jednego megabajta danych przesłanych w roamingu w strefie Unii Europejskiej,
- 12,5 PLN - cena za wysłanie w roamingu jednego maila z załącznikiem o wielkości 5 megabajtów,
- 0,02 PLN - koszt przesyłu 1 megabajta danych bez użycia roamingu u tradycyjnych operatorów,
- 0,10 PLN - cena za wysłanie jednego maila z załącznikiem o wielkości 5 megabajtów w macierzystym kraju,
- 10% - użytkowników telefonów komórkowych i odbywających podróże zagraniczne i korzystających z e-maili, wykorzystuje to narzędzie w roamingu tak samo jak w kraju,
- 8% - taki procent użytkowników telefonów komórkowych, dzwoni z nich używając roamingu, gdy wyjadą na wakacje,
- ponad 25% - wyłącza telefon będąc za granicą, 47% - użytkowników nie używa za granicą Internetu w komórce z powodu wysokich kosztów.
KONTAKT:
Aleksandra Modzelewska
PR Specialist
e-mail: aleksandra.modzelewska@theaddictives.com
Źródło informacji: The Addictives
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.02.2014, 15:31 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |