Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi polska rodzina zamierza wydać średnio 1282 zł, czyli o około 11 proc. więcej niż respondenci deklarowali rok temu. Z badani wynika, że bardziej oszczędne są kobiety niż mężczyźni, które na bożonorodzeniowe wydatki planują wydać 1184 zł. U mężczyzn jest to średnio 1383 zł. Biorąc pod uwagę grupy wiekowe, to najwięcej na zbliżające się święta zamierzają wydać osoby w wieku 35-44 lata (1523 zł), a najmniej młodzi ludzie w wieku 18-24 lata (968 zł).
43 proc. polskich respondentów w większym stopniu niż podczas ubiegłorocznych świąt zamierza lepiej zarządzać świątecznymi wydatkami, planując wcześniej budżet. Niemal tyle samo Polaków (42 proc.) zamierza w większym stopniu wykorzystać gromadzone przez cały rok oszczędności. Z kolei 34 proc. Polaków, czyli niemal dwa razy więcej niż w pozostałych badanych krajach, w mniejszym stopniu ma zamiar robić zakupy pod wpływem impulsu.
Charakter kupowanych prezentów również ma znaczenie – 27 proc. polskich konsumentów planuje w tym roku kupić więcej praktycznych upominków niż w roku ubiegłym. W 2015 roku cena stała się istotnym czynnikiem branym pod uwagę przez Polaków przy planowaniu świątecznych zakupów: 23 proc. konsumentów planuje częściej niż w zeszłym roku wybierać tańsze prezenty i robić zakupy w tańszych sklepach, a 35 proc. szukać podarków dla najbliższych na wyprzedażach. W większym stopniu 38 proc. z nas chce podczas zakupów wykorzystać punkty lojalnościowe, a 36 proc. vouchery i karty prezentowe. (PAP)
bos/ par/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.11.2015, 13:03 |
Źródło informacji | Reuters |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |