Newsletter

Deloitte: Polska rodzina wyda na święta 1282 zł, o 11 proc. więcej niż rok temu

17.11.2015, 13:03aktualizacja: 17.11.2015, 13:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polska rodzina wyda na święta 1282 zł, o 11 proc. więcej niż rok temu. Wyższe wydatki planują Brytyjczycy, Holendrzy i Francuzi - wynika z badania firmy Deloitte. Wymarzonymi prezentami Polaków są książki, pieniądze i kosmetyki.

Na prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi polska rodzina zamierza wydać średnio 1282 zł, czyli o około 11 proc. więcej niż respondenci deklarowali rok temu. Z badani wynika, że bardziej oszczędne są kobiety niż mężczyźni, które na bożonorodzeniowe wydatki planują wydać 1184 zł. U mężczyzn jest to średnio 1383 zł. Biorąc pod uwagę grupy wiekowe, to najwięcej na zbliżające się święta zamierzają wydać osoby w wieku 35-44 lata (1523 zł), a najmniej młodzi ludzie w wieku 18-24 lata (968 zł).

43 proc. polskich respondentów w większym stopniu niż podczas ubiegłorocznych świąt zamierza lepiej zarządzać świątecznymi wydatkami, planując wcześniej budżet. Niemal tyle samo Polaków (42 proc.) zamierza w większym stopniu wykorzystać gromadzone przez cały rok oszczędności. Z kolei 34 proc. Polaków, czyli niemal dwa razy więcej niż w pozostałych badanych krajach, w mniejszym stopniu ma zamiar robić zakupy pod wpływem impulsu.

Charakter kupowanych prezentów również ma znaczenie – 27 proc. polskich konsumentów planuje w tym roku kupić więcej praktycznych upominków niż w roku ubiegłym. W 2015 roku cena stała się istotnym czynnikiem branym pod uwagę przez Polaków przy planowaniu świątecznych zakupów: 23 proc. konsumentów planuje częściej niż w zeszłym roku wybierać tańsze prezenty i robić zakupy w tańszych sklepach, a 35 proc. szukać podarków dla najbliższych na wyprzedażach. W większym stopniu 38 proc. z nas chce podczas zakupów wykorzystać punkty lojalnościowe, a 36 proc. vouchery i karty prezentowe. (PAP)

bos/ par/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.11.2015, 13:03
Źródło informacji Reuters
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ