Newsletter

Facebook Women Community Leadership Meeting – liderki społeczności z regionu Europy Środkowo-Wschodniej spotkały się w Warszawie

30.05.2019, 14:43aktualizacja: 30.05.2019, 14:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Facebook Women Community Leadership Meeting (1)
Facebook Women Community Leadership Meeting (1)
19 liderek społeczności z regionu Europy Środkowo-Wschodniej spotkało się w Warszawie, aby rozmawiać o emocjach i wyzwaniach, z jakimi mierzą się łącząc ludzi na Facebooku w ramach swoich grup oraz podzielić się swoimi historiami ze sobą nawzajem oraz z Facebookiem.

Młodzi rodzice, kobiety prowadzące firmy, dawcy krwi – to tylko kilka ze społeczności budowanych przez liderki, które przyjechały do Warszawy na pierwsze spotkanie Facebook Women Community Leadership Meeting. W ciągu dwóch dni dzieliły się swoimi planami oraz doświadczeniem związanym z kierowaniem grupami na Facebooku podczas prezentacji oraz sesji networkingowych. Wzięły również udział w warsztatach, mających na celu wyposażenie ich w nową wiedzę i umiejętności, przydatne w dalszym budowaniu społeczności i łączeniu ludzi.

„Wiem z własnego doświadczenia jak pomocna może być społeczność w uzyskaniu wsparcia i w poczuciu, że jesteśmy częścią czegoś większego. Dlatego jestem bardzo szczęśliwa, że możemy wspierać liderki, które robią tyle dobrego w tak wielu krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej i mam nadzieję, że pomożemy im w rozwijaniu ich działalności. Niezwykła jest dla mnie różnorodność zainteresowań, celów i spraw, którymi zajmują się te grupy: od macierzyństwa po rozwój zawodowy, od zdrowia po edukację, od kobiet w branży technologicznej po problem bezrobocia” – powiedziała Nicola Mendelsohn, Facebook VP EMEA, która spotkała się z uczestniczkami podczas prezentacji oraz sesji Q&A.

Siła społeczności

Do grup na Facebooku należy ponad 1,4 miliarda ludzi. Spośród nich, 400 milionów należy do grup określanych jako szczególnie wartościowe – takich, które stają się dla członków ważnym elementem ich sieci wsparcia. Właśnie dlatego Facebook przykłada szczególną wagę do wspierania i rozwijania tych grup.

Właśnie do takich społeczności należy grupa „Mamy z Wesołej i okolic”, założona przez Karolinę Piórkowską. Grupa ta umożliwia mieszkającym blisko siebie mamom spotkania i organizację wspólnych warsztatów, ale przede wszystkim daje możliwość wspierania siebie nawzajem i innych. Ludzie potrzebują społeczności, aby czuć, że nie są sami – to dotyczy wszystkich nas. Być może jest to związane z szerszymi zmianami społecznymi – rodziny są dziś mniejsze i nie zawsze mamy wsparcie rodziców, dziadków i innych krewnych. Wspólnoty oparte na innych podstawach stają się zatem coraz bardziej potrzebne, ponieważ każdy chce czuć, że gdzieś przynależy – każdy pragnie mieć możliwość poprosić o pomoc, ale też tej pomocy udzielać. W przypadku naszej społeczności bardzo ważne jest właśnie pokazanie ludziom, że mają możliwość pomagania innym” – tłumaczy Karolina Piórkowska.

Inna spośród uczestniczek wydarzenia to Dita Přikrylová, liderka Czechitas, czeskiej społeczności i organizacji pozarządowej, która działa na rzecz większej reprezentacji kobiet w branży IT. Ona także zwracała uwagę na wartość, jaką niosą społeczności dla ich członków: „Ludzie szukają porad lub pomocy w rozwiązaniu problemów, na jakie natrafiają – czasem tak prozaicznych jak błąd w pisanym przez nich kodzie. Ale chcą również poznawać ludzi o podobnych zainteresowaniach i nawiązywać kontakty. Czasem potrzebują też słów wsparcia, otuchy i odwagi – chcą usłyszeć, że dobrze robią wybierając pracę w IT, że są wystarczająco dobre w tym co robią, chcą być motywowane i zachęcane do wytrwałości”.

W sumie w spotkaniu wzięło udział 19 liderek, kierujących społecznościami na Facebooku, do których należy w sumie ponad 400 tysięcy osób.

Szersze działania

„Społeczności takie jak te obecne na dzisiejszym spotkaniu łączą ludzi i umożliwiają im realizować niezwykle ambitne cele. Jako Facebook chcemy wspierać ich liderki i uczyć się od nich, bo to one sprawiają, że te cele są osiągalne. To spotkanie jest kontynuacją naszych szerszych działań w tym obszarze. Możemy bazować na inicjatywach zrealizowanych w ubiegłym roku, takich jak Facebook Community Leadership Program, który wspiera liderów znajdujących nowe sposoby jeszcze skuteczniejszego rozwijania swoich społeczności zarówno z wykorzystaniem Facebooka i naszych produktów, jak i offline” – tłumaczyła Brie Rogers Lowery, Facebook Head of Community Partnerships & Programs for Europe.

Rzeczywiście, choć było to pierwsze spotkanie skierowane ekskluzywnie do kobiet, w 2018 roku Facebook zorganizował Communities Summit w Londynie dla liderów społeczności z całej Europy, jak również lokalne Communities Days w Europie Środkowo-Wschodniej: w Atenach, Warszawie, Bukareszcie, Pradze i Moskwie. Wszystkie te wydarzenia miały na celu stworzenie platformy dla liderów społeczności, w ramach której mogą dzielić się swoimi pomysłami, doświadczeniem i wiedzą.

W oparciu o potrzeby zidentyfikowane w ramach tych spotkań, w 2018 roku Facebook uruchomił Facebook Community Leadership Program (FCLP), aby odpowiedzieć na część z nich. Ta inicjatywa przekaże ponad 100 uczestnikom z całego świata narzędzia, fundusze oraz wsparcie, dzięki któremu mogą rozwijać swoje społeczności. Więcej informacji na temat programu dostępne jest tutaj.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.05.2019, 14:43
Źródło informacji Biuro Prasowe Facebook Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ