Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wystawione eksponaty to cenne, zabytkowe samochody oraz autorskie zdjęcia, pozwalające szerokiej publiczności poczuć atmosferę panującą na wyścigach – teraz i kiedyś. Prezentowane są m.in. niezwykle rzadkie modele aut, takie jak Alfa Romeo RL Super Sport MM z 1927 roku oraz Alfa Romeo 33 TT 12 z 1975 roku, należące do kolekcji zabytków Fiat Chrysler Automobiles (FCA Heritage). Wystawa będzie czynna do 21 listopada 2017 roku.
Paryska ekspozycja jest nie tylko atrakcyjna, ale i bardzo pouczająca dla pasjonatów samochodów. Oto poznajemy historię dwóch niezwykłych wyścigów, zainicjowanych jeszcze w początkach XX wieku, które przyczyniły się do powstania licznych sportowych legend, w tym takich marek, jak: Alfa Romeo, Fiat i Abarth. Odwiedzający - dzięki zdjęciom Giacomo Bretzela, fotografa o międzynarodowej sławie, który wiele razy fotografował historyczne wyścigi - mogą przeżyć najbardziej ekscytujące wydarzenia i sukcesy z historii sportów motorowych, zarówno z dróg, jak i torów wyścigowych. Pomaga to zrozumieć, w jakich okolicznościach i warunkach powstawał bezcenny dorobek cywilizacyjny w zakresie stylu i techniki motoryzacyjnej, którego efektem są współczesne samochody.
Gospodarzem wystawy jest MotorVillage Rond-Point, czyli salon marek koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), zlokalizowany na Champs-Elysées w samym sercu francuskiej stolicy - będący miejscem spotkań oraz imprez kulturalnych we włoskim stylu (www.motorvillage.fr) .
Niezwykle rzadkie okazy modeli Alfa Romeo (RL Super Sport MM oraz 33 TT 12) pochodzące z Muzeum Alfy Romeo w Arese, nazywanego „Wehikułem czasu”, należą do kolekcji FCA Heritage. Jest to dział Grupy FCA zajmujący się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek Grupy.
Zaprojektowana przez genialnego inżyniera Carlo Chiti, Alfa Romeo 33 TT 12 z przestrzenną ramą, zadebiutowała w 1973 roku w Spa i zapewniła marce zwycięstwo w Mistrzostwach Świata Konstruktorów w 1975 roku, odnosząc siedem zwycięstw na osiem rozegranych wyścigów. Samochód ten wyróżnił się szczególnie podczas Targa Florio, kiedy to Nino Vaccarella i Arturo Merzario zdobyli za jego kierownicą dziesiąte zwycięstwo dla Alfa Romeo w legendarnym rajdzie. To właśnie podczas wyścigów rozgrywanych na Sycylii, marka Alfa Romeo zapisała kilka z najpiękniejszych kart swojej sportowej historii, zajmując 10 razy pierwsze miejsce, 3 razy drugie, 7 razy trzecie miejsce oraz notując 10 najszybszych okrążeń. Poza tymi niesamowitymi osiągnięciami, marka wzbogaciła się też o dwa kolejne wyróżnienia: 6 kolejnych zwycięstw z rzędu (w latach od 1930 do 1935) oraz w sumie pięć podwójnych podiów. Do tego dołączyły liczne zwycięstwa w swojej klasie zdobyte przez Giulietty SZ oraz Giulie GTA, TZ i TZ2.
Niezwykle rzadki jest również drugi wystawiany w Paryżu samochód Alfa Romeo: RL Super Sport MM, który był pierwszym modelem z logo węża biorącym udział w wyścigu Mille Miglia - „najpiękniejszym na świecie podróżującym muzeum”, jak mówił Enzo Ferrari. Rywalizację tę po raz pierwszy zorganizowano się w 1927 roku.
Historia marki Alfa Romeo jest ściśle związana z tym legendarnym wyścigiem: Scuderia Alfa Romeo odniosła 11 zwycięstw na 27 edycji, w których brała udział, ustanawiając w ten sposób rekord nie do pobicia. Zaprojektowany przez Giuseppe Merosi, model RL Super Sport zostały wyprodukowany w latach 1922-1927 w 393 egzemplarzach - był pierwszym sportowym autem mediolańskiej marki i wywalczył ponad 90 zwycięstw.
Oprócz samochodów pochodzących z Muzeum Alfy Romeo, amatorzy nowych oraz zabytkowych aut mają szansę zobaczenia niezwykle rzadkiego Maserati Tipo 63 „Birdcage" - modelu, który wyróżnił się na Targa Florio w 1961 roku - oraz Fiata Abartha 750 Coupé Zagato, dla upamiętnienia zwycięstwa tego modelu w swojej kategorii na Mille Miglia w 1957 roku. Obydwa samochody pochodzą z prywatnych kolekcji.
Warto wspomnieć, że wystawa „Z miłości do wyścigów" jest również okazją, aby z bliska poznać ostatnie nowości z gamy FCA: od Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio poprzez Alfę Romeo Stelvio, Abartha 124 spider, Abartha 695 XSR Yamaha Limited Edition, aż po Fiata Spider 124. Jest to najlepszy dowód na to, jak silna jest więź łącząca samochody z przeszłości z tymi aktualnie produkowanymi, na których widnieje logo Alfy Romeo, Fiata czy Abartha.
Osoby zainteresowane historią, imprezami i inicjatywami z udziałem samochodów zabytkowych włoskich marek Grupy FCA mogą odwiedzić stronę: www.fcaheritage.com.
Oprócz interesujących bieżących informacji, dostępnych również w postaci newslettera, strona FCA Heritage ma również funkcję umożliwiającą właścicielom zabytkowych samochodów Alfa Romeo, Fiat i Lancia składanie online wniosków o „Certyfikat pochodzenia" auta.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.09.2017, 11:22 |
Źródło informacji | FCA Poland S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ