Newsletter

Grupa PKP zaoszczędziła 130 mln zł na wspólnych zakupach

03.09.2015, 19:20aktualizacja: 03.09.2015, 19:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wspólne zakupy spółek grupy PKP pozwoliły w ostatnich trzech latach zaoszczędzić ponad 130 mln zł – poinformował w czwartek członek zarządu PKP SA Piotr Ciżkowicz. W tym roku spółka zaoszczędziła 70 mln zł.

Grupa zakupowa powstała w 2013 r. i objęła 8 spółek należących do Grupy PKP: PKP SA, PKP Intercity, PKP Cargo, PKP PLK, PKP LHS, PKP Informatyka, a także TK Telekom i PKP Energetyka. Jej celem jest dokonywanie wspólnych zakupów dla całej grupy PKP. Chodzi o zakupy dotyczące m.in. usług pocztowych, telefonii komórkowej, czy zakupu paliwa dla lokomotyw.

„Od momentu powołania grupy zakupowej wartość postępowań wyniosła ponad 2,2 mld zł, a osiągnięte dzięki temu oszczędności przekroczyły 130 mln zł. Od stycznia br. dzięki wspólnym postępowaniom udało się wygenerować oszczędności rzędu 70 mln zł. Do końca roku kwota ta może jeszcze wzrosnąć” – powiedział Ciżkowicz. Przed centralizacją zakupów dla całej grupy miała zawarte ponad 200 umów na obsługę usług pocztowych, a cena przesyłki listowej krajowej wahała się od 2 gr do ponad 21 zł.

„Aktualnie mamy po jednej umowie dla spółki i obowiązuje jedna cena” – wskazał Ciżkowicz. Dodał, że postępowanie przeprowadzone w 2015 r. przyniosło dalsze oszczędności na poziomie ok. 30 proc. dla usług pocztowych oraz ok. 47 proc. dla usług kurierskich.

„Grupa zakupowa PKP przeprowadziła już ok. 50 postępowań. Największe zakończone przetargi pozwoliły m.in. na wspólny zakup oleju napędowego, opałowego czy dostawy paliw w ramach sytemu kart flotowych. Do większych postępowań można zaliczyć również wybór firm do usługi utrzymania czystości na stacjach i przystankach kolejowych” – powiedział dyrektor zarządzający ds. operacyjnych i kontrolingu PKP Jan Starzyk. (PAP)

krm/ mhr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.09.2015, 19:20
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ