Newsletter

Interbrand: Toyota ponownie najcenniejszą marką Japonii

29.04.2015, 13:28aktualizacja: 29.04.2015, 13:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Toyota po raz siódmy z rzędu została najcenniejszą marką pochodzącą z Japonii w zestawieniu Japan’s Best Global Brands. Na drugim miejscu uplasował się inny koncern motoryzacyjny – Honda, a na trzecim producent m.in. aparatów fotograficznych – Canon.

W środowym oświadczeniu Toyota podkreśla, że globalna sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła w 2014 roku o 2,2 proc. Natomiast na rynku europejskim koncern odnotował wzrost o 4,6 proc. Producent zwraca też uwagę, że od wielu lat jest liderem na rynku aut hybrydowych.

"Do października 2014 roku firma sprzedała na świecie 7 mln hybryd. Bardzo dużym powodzeniem cieszyły się one w Europie — ich sprzedaż wzrosła o 13 proc. w stosunku do 2013 roku. Do tego sukcesu w dużej mierze przyczyniła się także Polska, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł aż 65 proc. Rok 2015 zapowiada się równie dobrze. Sprzedaż hybryd w pierwszym kwartale wyniosła o 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku" – wyliczono w dokumencie.

Toyota podkreśla, że dobra sytuacja finansowa firmy pozwala na rozwój nowoczesnych technologii. W grudniu ubiegłego roku na japoński rynek trafił model Mirai – pierwszy seryjnie produkowany samochód na wodorowe ogniwa. Koncern uruchomił też we francuskim mieście Grenoble system udostępniania pojazdów, który jest zintegrowany z komunikacją miejską. Wykorzystywane do tego są trójkołowe pojazdy i-Road. (PAP)

lm/ malk/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.04.2015, 13:28
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ