Newsletter

MSZ: The New Yorker poprawia błędną frazę (komunikat)

28.06.2014, 13:23aktualizacja: 28.06.2014, 13:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MSZ informuje:

Dzięki interwencji polskiej ambasady w Waszyngtonie oraz kampanii w mediach społecznościowych, amerykański tygodnik "The New Yorker" usunął ze swojej strony nieprawidłowy zwrot "Poland's death camps".

Wadliwy kod pamięci pojawił się na stronie tygodnika w artykule Ruth Margalit pt.: "Should Auschwitz be a site of selfies?". Ambasada RP w Waszyngtonie natychmiast skierowała list do redaktorów magazynu, domagając się niezwłocznej korekty tekstu. Polscy dyplomaci interweniowali również u autorki tekstu za pośrednictwem konta ambasady na Twitterze (@PolishEmbassyUS). W efekcie, redakcja "The New Yorker" kilka godzin później usunęła błędny zwrot oraz zamieściła wyjaśnienie, że obozy były założone i prowadzone przez nazistowskie Niemcy (http://www.newyorker.com/online/blogs/culture/2014/06/should-auschwitz-be-a-site-for-selfies.html?)

MSZ od 2004 roku prowadzi kampanię przeciw sformułowaniu „polskie obozy”. Polskie Ambasady i Konsulaty domagają się publikowania przez redakcje poprawnych fraz: niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny/zagłady w okupowanej Polsce, lub wariantowo: nazistowski obóz koncentracyjny/zagłady na terenie okupowanej przez Niemców Polski. Do redakcji wysyłane są listy, polscy dyplomaci telefonują do dziennikarzy oraz interweniują za pośrednictwem mediów społecznościowych, zachęcając do reakcji czytelników zagranicznych mediów.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ tnt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.06.2014, 13:23
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ