Newsletter

Największy rebranding w historii polskiego rynku kawiarnianego

05.03.2014, 10:41aktualizacja: 05.03.2014, 10:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

CHI Polska rozpoczęła proces rebrandingu, w wyniku którego lider europejskiego rynku kawowego, COSTA COFFEE, zastąpi polskie marki coffeeheaven i COSTA by coffeeheaven. Proces zmian rozpoczął się wcześniej niż zakładano oraz przebiega wyjątkowo szybko i dynamicznie.

Aktualnie COSTA COFFEE to największa i najszybciej rozwijająca się marka kawiarni na Wyspach Brytyjskich i numer 1 w Europie. To blisko 2800 kawiarni w 29 państwach na całym świecie. To ta sama ściśle strzeżona receptura mieszanki kawy od ponad 40 lat. Historia COSTA COFFEE sięga 1971 roku, gdy pochodzący z Włoch bracia Bruno i Sergio Costa stworzyli własną, niepowtarzalną mieszankę kawy Mocha Italia i tym samy rozpoczęli w Wielkiej Brytanii działalność pod nazwą COSTA. Dokładna receptura mieszanki Mocha Italia to ściśle strzeżony sekret. Ziarna wypalane są metodą wolnego palenia, dzięki czemu aromat jest pełniejszy, a smak głębszy. Kryteria COSTA COFFEE są wyjątkowo surowe, gdyż zaledwie 1% kawy wyprodukowanej na świecie spełnia warunki jakościowe firmy.

"W 2010 roku CHI Polska S.A. połączyła się z konsorcjum COSTA Ltd, częścią grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC, jedną z najszybciej rozwijających się firm z grupy FTSE 100. W wyniku aliansu przeprowadzono szereg zmian prowadzących do pełnego procesu rebrandingu. Najważniejsze było precyzyjne zrozumienie potrzeb naszych Klientów, aby móc właściwie przygotować propozycje, które, mamy nadzieję, spotkają się z ich uznaniem. W bardzo krótkim czasie zrealizowaliśmy działania z bardzo wielu obszarów, co pozwoliło nam na wcześniejsze rozpoczęcie procesu rebrandingu. Działamy szybko ienergicznie, czego efektem są pierwsze otwierane właśnie kawiarnie COSTA COFFEE" - mówi Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający w CHI Polska.

Tempo zmian widać zwłaszcza teraz, w rozpoczętej pierwszej fazie rebrandingu. 21 warszawskich kawiarni, w tym wszystkie COSTA by coffeeheaven i wybrane kawiarnie coffeeheaven, zmieniają się właśnie w tym momencie! W pierwszym tygodniu marca działanie rozpoczęły COSTA COFFEE w Galerii Mokotów na poziomie 0 i +1, a także kawiarnia w budynku Nordea House. Dwa tygodnie później pierwsi goście przekroczą próg wielkiego i pięknego lokalu w Sadyba Best Mall. Druga faza rebrandingu obejmie wszystkie pozostałe kawiarnie w całej Polsce. W trzeciej fazie rebrandingu CHI Polska będzie zarządzała tylko marką COSTA COFFEE.

"COSTA COFFEE zobowiązuje. Jest to pierwsza sieć kawiarni w pełni kontrolująca proces przygotowania kawy, od pozyskania ziaren, przez ich kompozycję i specjalny proces wolnego wypalania, aż po mistrzowskie przygotowanie kawy przez naszych baristów. COSTA COFFEE to nowa jakość. Wszystkie kawy przygotowujemy na bazie legendarnej mieszanki Mocha Italia. Rozszerzamy menu śniadaniowe, pojawią się chrupiące, świeże i zdrowe bagietki. Posiłki lunchowe zostaną przygotowane w piecu. Wszystkim zabieganym proponujemy wyborne quiche'e, a dbającym o linię absolutny hit - niskokaloryczne minisałatki" - o zmianach opowiada Jolanta Borowska, dyrektor marketingu.

COSTA COFFEE zachwyca prawdziwie europejskim wystrojem. Jaśniejsze i cieplejsze odcienie barw tworzą przytulną atmosferę, na ścianach wiszą dekoracje związane z historią marki. Niespodziankę stanowią polskie akcenty, czyli krzesła - muszelki z lat 50. XX wieku. Za design kawiarni odpowiada słynne studio Stiff+Trevillon, które należy do najbardziej znanych biur architektonicznych w Wielkiej Brytanii.

KONTAKT:

Anna Dydo

tel. (22) 636 02 54

Źródło informacji: Citybell Consulting

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.03.2014, 10:41
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ