Newsletter

Narodowe Centrum Kultury zaprezentowało nową odsłonę kampanii społecznej „Pamiętam. Katyń 1940”

06.04.2018, 14:41aktualizacja: 06.04.2018, 14:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Agnieszka Olek/Śniadanie prasowe 5.04.2018 r.
Agnieszka Olek/Śniadanie prasowe 5.04.2018 r.
W czwartek 5 kwietnia 2018 roku w Galerii Kordegarda Narodowego Centrum Kultury w Warszawie odbyło się śniadanie prasowe poświęcone nowej odsłonie kampanii społecznej "Pamiętam. Katyń 1940", premierze serialu "Sztafeta" oraz prezentacji raportu z badania "Pamięć o zbrodni katyńskiej" przeprowadzonego przez NCK.

„NCK realizuje kampanię społeczno-edukacyjną „Pamiętam. Katyń 1940”. Jest to akcja, która pojawia się na Facebooku i w innych mediach. Elementami kampanii są: Guzik Katyński, czyli replika, którą wpinamy jako przypinkę, pamiętając o oficerach pomordowanych w Katyniu, seria wydawnicza Biblioteka Katyńska, a także dzisiejsze wydarzenie, czyli film „Sztafeta” zrealizowany przez Narodowe Centrum Kultury. „Ludzie żyją, kiedy o nich pamiętamy. Narodowe Centrum Kultury pamięta” - powiedział na premierze dyrektor Narodowego Centrum Kultury, dr hab. Rafał Wiśniewski, prof. UKSW.

„Sztafeta” opowiada historię Kacpra Ciesielskiego, studenta historii i pracownika Muzeum Katyńskiego, który prowadzi swoiste dochodzenie - podróż śladami zamordowanego w Katyniu pradziadka Czesława Ciesielskiego, przedwojennego urzędnika i oficera rezerwy.

Kacper odkrywa tajemnice historii Polski przez pryzmat historii swojej rodziny. Stare klisze, zaginiony list napisany przed śmiercią pradziadka, czy fajka z inicjałami wykopana z dołów śmierci to swoiste dowody zbrodni, które prowadzą naszego bohatera do odkrycia rodzinnej tajemnicy. Wszystkie postacie w filmie są autentyczne i grają same siebie.

NCK wyemituje cały pięcioodcinkowy serial wyłącznie w internecie, na stronie www.facebook.com/GuzikKatynski. Premiery kolejnych odcinków: 5, 9, 10, 11 i 13 kwietnia 2018 roku. Film opatrzony będzie napisami polskimi i angielskimi.

NCK zaprezentowało wybrane wyniki badania „Pamięć o Zbrodni Katyńskiej w Polsce”, przeprowadzonego przez Dział Badań i Analiz NCK. Wyniki wskazują, że wśród młodych Polaków wciąż potrzebna jest edukacja na temat Zbrodni Katyńskiej. Pełen raport: www.nck.pl/badania/projekty-badawcze.

Guzik Katyński

Stałym elementem kampanii jest Guzik Katyński - promowany przez NCK symbol Zbrodni Katyńskiej - replika przedwojennego polskiego guzika mundurowego. Aby otrzymać guzik, wystarczy wejść na facebook.com/GuzikKatynski i wziąć udział w konkursie.

www.pamietamkatyn1940.pl.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.04.2018, 14:41
Źródło informacji NCK
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ