Newsletter

Nowa linia win w sklepach sieci Żabka oraz Freshmarket

14.06.2013, 18:15aktualizacja: 14.06.2013, 18:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Żabka Polska nawiązała współpracę z jednym z największych producentów branży winiarskiej na świecie.

Od środy w sklepach sieci Żabka oraz Freshmarket dostępna jest nowa linia alkoholi z winnic z Chile oraz Kalifornii. Właściciel placówek - Żabka Polska - od grudnia 2012 roku sukcesywnie wprowadza do sieci swoich sklepów wyselekcjonowane wina, importowane bezpośrednio od producentów.

Jacek Roszyk, prezes Zarządu Żabka Polska przekonuje, że wybór renomowanych partnerów wynika ze strategii obranej przez firmę. "Braliśmy pod uwagę wyłącznie dostawców o ugruntowanej pozycji, wiarygodnych i gwarantujących stabilną jakość" - podkreśla. "Chcemy zaproponować aktywnym zawodowo Polakom, którzy odwiedzają nasze sklepy, dobry jakościowo produkt, blisko miejsca zamieszkania" - wyjaśnia Roszyk.

Spożycie wina w naszym kraju jest jednym z najniższych w Europie, jednak - jak wynika z analiz polskiego rynku - Polacy co roku wydają na ten rodzaj alkoholu coraz więcej pieniędzy. Szacunki odnośnie zeszłego roku sięgają nawet 3,6 mld zł. W kolejnych latach można spodziewać się dalszego zwiększenia sprzedaży. Analizy wskazują m.in. na potencjał sieci sklepów typu convenience. Najchętniej w naszym kraju kupowane są wina stołowe. Co druga sprzedana butelka kosztuje mniej niż 20 zł.

Według Andrzeja Strzelczyka, Mistrza Polski Sommelierów 2013, od kilku lat wyraźnie widać, że wino staje się coraz częściej alternatywą wobec alkoholi mocnych.

Jego zdaniem strategia części sklepów, które kładą nacisk na edukację w zakresie serwowania czy wyboru wina do potrawy jest słuszna, ponieważ wyraźnie widać, że Polacy oczekują tego typu informacji podczas zakupów.

Jak wyjaśnia, na wybór wina wpływ ma choćby pora roku. W upalne dni częściej sięgamy po wina białe, różowe, spokojne i musujące. "Na piknik i do zabawy w domy świetnie mogą się sprawdzić wina, które są proste w odbiorze, nieskomplikowane a jednocześnie bardzo soczyście owocowe i po prostu smaczne" - uważa Strzelczyk.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów, prowadzonych pod markami Żabka i Freshmarket. Obecnie jest to blisko 3 tys. placówek.

KONTAKT:

Jacek Spychała

Dyrektor ds. Marketingu i Public Relations

Żabka Polska Sp. z o.o.

ul. Ogrodowa 12

61-821 Poznań

tel. +48 61 85 63 751

e-mail: Spychala.Jacek@zabka.pl 

www.zabka.pl 

Źródło informacji: Żabka Polska Sp. z o.o.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.06.2013, 18:15
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ