Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przewoźnik od początku roku notuje wzrost przewiezionych pasażerów w stosunku do ubiegłego roku. Największy wzrost nastąpił w miesiącach wakacyjnych tj. w lipcu o 3,2 mln, a w sierpniu o 3,3 mln więcej niż analogicznych miesiącach roku 2014 r.
"Dynamiczny wzrost liczby pasażerów to efekt połączenia atrakcyjnej oferty, dobrych czasów przejazdu oraz coraz większej liczby komfortowych pociągów. Liczymy, że dzięki nowemu rozkładowi jazdy, który został wdrożony, w przyszłym roku będzie z nami podróżowało co najmniej 37 mln pasażerów – uważa Leonkiewicz.
"Realnym jest, że w tym roku przewieziemy ponad 31 mln pasażerów" - dodał.
Dynamicznie rozwijał się segment ekonomiczny. W przypadku pociągów objętych umową o dofinansowanie z budżetu państwa (TLK i IC) praca eksploatacyjna była o 13 proc. wyższa niż w 2014 r., przy wzroście liczby pasażerów o blisko 2 mln. "Dzięki temu należna rekompensata w przeliczeniu na pociągokilometr oraz na każdego przewiezionego pasażera jest niższa niż rok wcześniej" - podkreślił przewoźnik.
W sumie, od początku roku przyrost liczby pasażerów we wszystkich pociągach PKP Intercity wyniósł 21,2 proc. r/r, a w przypadku pracy eksploatacyjnej o 19,1 proc.
Przewoźnik poinformował także, że w pierwszym dniu obowiązywania nowego rozkładu jazdy (13 grudnia 2015 r.) z jego usług skorzystało o 44 proc. więcej klientów niż w pierwszym dniu funkcjonowania rozkładu 2014/2015.(PAP)
krm/par/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.12.2015, 16:18 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |