Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ramach działającego od 2013 r. połączenia cargo do Polski przewieziono już ok. miliona ton towarów z Chin.
Jak podkreślił Tomasz Grzelak, prezes spółki Hatrans Logistic, która jest operatorem logistycznym połączenia Łódź-Chengdu, Chiny - do niedawna zainteresowane przede wszystkim eksportem swoich wyrobów - są obecnie otwarte na import dóbr konsumpcyjnych wysokiej jakości.
"Żywność najwyższej jakości to produkt, który w tej chwili bardzo dobrze tam się sprzedaje. Duży udział w chińskim rynku spożywczym mają już Stany Zjednoczone czy Nowa Zelandia, ze względu na dobry dostęp do Chin Wschodnich - drogą morską. Dzięki połączeniu Łódź - Chengdu Polska ma szansę na zdobycie rynków w Chinach Zachodnich" - wyjaśnił.
Grzelak przyznał, że ciągu ostatniego roku funkcjonowania połączenia łatwiej było zorganizować wypełnienie kontenerów towarem po stronie chińskiej - dlatego w rzeczywistości był to "pociąg w jedną stronę".
Z Chin przywożone były m.in. wyroby tekstylne, obuwie, sprzęt elektroniczny i AGD, gadżety reklamowe, elementy wyposażenia wnętrz i ogrodów czy sprzęt poligraficzny. Ok. 90 proc. produktów trafiało na rynek polski, reszta była transportowana do innych krajów UE. Z Polski do Chin trafiały jedynie pojedyncze kontenery z towarami. W najbliższym czasie do Chengdu pojedzie pierwszy pociąg "eksportowy" z polskimi produktami rolno-spożywczymi.
Agnieszka Grzelak-Michałowska (PAP)
agm/ as/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.06.2015, 12:39 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |