Pobierz materiał i Publikuj za darmo
To pierwsza polska edycja światowego programu realizowanego przez markę Dove nieprzerwanie od 2004 roku. Do tej pory program dotarł do ponad 29 milionów młodych osób w 139 krajach, a w 2018 roku także do Polski, gdzie został objęty honorowym Patronatem Rzecznika Praw Dziecka.
Brak wysokiej samooceny – poważny problem
Niestety nierealne kanony piękna i wszechobecna presja sprawiają, że nastolatki na całym świecie, nie tylko nie mają wysokiej samooceny, ale brak im również pewności siebie, a to powoduje niską wiarę we własne możliwości i zaprzepaszczenie osobistego potencjału. Problem ten dotyczy także, a może przede wszystkim polskich nastolatków.
Wyniki badania pokazały, że brak wysokiej samooceny własnego wyglądu to poważny problem, który dotyka ponad połowy (59%) (1) dziewcząt na całym świecie. Według statystyk niska samoocena dziewcząt w Polsce dotyczy tak wysokiego ich procenta, że plasuje nas na drugim miejscu na świecie.
Az 81% (2) dziewcząt w Polsce nie ma wysokiej samooceny, a to właśnie pewność siebie ma bezpośredni wpływ na dziewczyny i wykorzystanie przez nich w pełni swojego potencjału, z konsekwencjami na poziomie osobistym, relacji międzyludzkich i społecznym.
Kiedy dziewczęta nie czują się dobrze we własnym ciele – 8 na 10 z nich nie angażuje się społecznie, a aż 78% cierpi na zaburzenia odżywiania lub w inny sposób naraża swoje zdrowie. 9 na 10 z nich nie będzie w przyszłości asertywne i nie będzie umiało obronić swoich decyzji.
Dziewczęta kładą duży nacisk na znaczenie piękna w życiu, co sprawia, że brak pozytywnej samooceny i pewności siebie jest znaczącym problemem. Badanie pokazuje również wzrost świadomości dziewcząt na temat roli, jaką media i media społecznościowe odgrywają w kształtowaniu norm piękna.
57 % dziewcząt otrzymuje więcej komplementów/komentarzy na temat tego, jak wyglądają, niż na temat ich wysiłków, dokonań i zasług. Ten sam procent uważa, że w dzisiejszym społeczeństwie kluczowe jest spełnienie pewnych standardów urody.
4 na 10 z nich uważa, że media społecznościowe zwiększają presję, aby ludzie wyglądali w określony sposób i aż 7 na 10 uważa, że media i reklama wyznaczają nierealistyczne standardy piękna, których większość nigdy nie osiągnie.
Statystyki pokazane powyżej dotyczą dziewczynek, ale problem dotyczy także chłopców, dlatego program marki Dove skierowany jest do nastolatków obu płci.
„Program Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny” ma szansę realnie wpłynąć na życie wielu nastolatków. Jak podkreśla Ewelina Gajewska – Brand Manager Dove: „Naszym celem jest wspieranie dzieci i młodzieży w budowaniu pozytywnej samooceny oraz przekonania o własnej wartości – rozumianej jako pewność siebie i swoich umiejętności”.
„Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”
Marka Dove pragnie wpłynąć na rozwój indywidualnego potencjału każdego młodego człowieka, pomóc w odnalezieniu pewności siebie, zwalczyć lęk i niską samoocenę wśród polskich nastolatków. Dzięki misji programu Dove Self-Esteem, otwiera się szereg możliwości edukacyjnych dedykowanych nauczycielom oraz rodzicom, wpływających zarówno na relację między rówieśnikami, jak i wyniki w nauce wśród nastolatków w wieku 11-14 lat. Program realizowany jest pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka w oparciu o bezpłatne materiały szkoleniowe, przygotowane we współpracy z ekspertami i pracownikami akademickimi, służące przeprowadzeniu lekcji warsztatowych. Materiały obejmują nie tylko karty pracy ucznia i prezentacje do wyświetlania podczas warsztatów, ale przede wszystkim dokładny instruktaż przeprowadzenia warsztatów wraz ze wskazówkami. Dodatkowo na kanale YouTube Dove Polska znajduje się filmik z lekcji pilotażowej oraz szkolenie edukacyjne, skierowane do nauczycieli, które przeprowadziła ekspert Programu Maria Rotkiel - psycholog, terapeutka rodzinna, trenerka rozwoju osobistego. „Program odpowiada na jedne z największych problemów polskich nastolatków, którymi są: zaniżona samoocena, brak pewności siebie, brak poczucia własnej wartości, które wynikają z porównywania się do nieosiągalnego i nierealistycznego ideału piękna” – wspomina psycholog. Aby zgłosić szkołę do programu wystarczy wypełnić formularz dostępny na oficjalnej stronie marki Dove w zakładce Self-Esteem Project.
Oprócz materiałów dostępnych dla nauczycieli, na stronie www znajdują się również materiały pomagające rodzicom wpłynąć na rozwój indywidualnego potencjału każdego młodego człowieka, pomagające w odnalezieniu pewności siebie wśród młodzieży. Dzięki misji Self-Esteem, Dove inspiruje do rozmów z nastolatkami i ułatwia zrozumienie ich świata.
Już ponad 23 000 nastolatków zostało zgłoszonych do programu - teraz Ty dołącz do misji Dove Self-Esteem i już dziś pomóż najmłodszym w odzyskaniu pewności siebie.
Wszystkie aktywności związane z kampanią społeczną marki Dove będzie można śledzić na stronie: https://www.dove.com/pl/dove-self-esteem-project.html
Przypisy:
1. Global Report Dove Self-Esteem – study conduct by Edelman Intelligence. https://www.unilever.com/images/dove-girls-beauty-confidence-report-infographic_tcm244-511240_en.pdf
2. Raport z polskiej edycji badania „O poczuciu piękna i pewności siebie wśród dziewcząt” zrealizowanego przez Clue Lab na zlecenie marki Dove techniką CAPI w lutym i marcu 2018 roku.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.11.2018, 13:11 |
Źródło informacji | Global Report Dove Self-Esteem |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ