Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Do 2020 r. nasza sprzedaż zagraniczna ma wzrosnąć jeszcze o 35,6 proc.
Raport zatytułowany „Zagraniczna ekspansja polskich firm. Dokonania, ambicje, perspektywy” opublikowano w ramach IV Forum Przedsiębiorców Grant Thornton. Kongres właścicieli i udziałowców prywatnych firm w Polsce rozpocznie się w czwartek po południu.
W raporcie podkreślono, że gospodarcza ekspansja zagraniczna to jedno z największych osiągnięć Polski od upadku komunizmu. Dodano, że polskie firmy z sukcesem wykorzystały okazję, którą dało im wprowadzenie wolnego rynku i otwarcie gospodarki na świat.
„Do 1989 r. polskie państwo skutecznie temperowało zapędy każdego obywatela, który miał w sobie choć trochę zapału do przedsiębiorczości i zdobywania nowych rynków. Dopiero ustawa Wilczka, okrągły stół i plan Balcerowicza zdjęły ten kaganiec i sprawiły, że Polacy mogli zostać przedsiębiorcami” – podkreślił partner zarządzający Grant Thornton w Polsce Tomasz Wróblewski.
Z wyliczeń autorów raportu wynika, że w ciągu ostatnich 25 lat polski eksport wzrósł aż 21-krotnie - o 2069 proc. Wskazano, że znacząco zmalał w nim udział surowców, a wzrósł udział komponentów i dóbr finalnych. „W Polsce działa obecnie 60 tys. firm uzyskujących przychody z eksportu, a według statystyk GUS polskie towary były sprzedawane w 2014 r. w 218 krajach świata, w tym tak egzotycznych jak Gwinea Równikowa, Wyspy Kokosowe czy Kiribati” – podkreślił Wróblewski. (PAP)
rbk/ jra/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.04.2015, 13:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |