Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W przeddzień święta książki obchodzonego na całym świecie (23 kwietnia), Polska Izba Książki (PIK) zorganizowała konferencję prasową, inaugurując tym samym obchody ŚDKiPA w całej Polsce. Spotkanie podzielone zostało na dwie części. W pierwszej kolejności podjęty został temat relacji pisarzy z ich czytelnikami w dobie cyfrowej, aby następnie przejść do najnowszych wyników badania opinii publicznej na temat preferencji zakupowych Polaków w odniesieniu do książek.
Zebranych powitał Włodzimierz Albin, prezes PIK, oddając głos Soni Dradze, która moderowała spotkanie. Wstępem do dyskusji na główny temat konferencji było wystąpienie prof. Grzegorza Leszczyńskiego z Uniwersytetu Warszawskiego, które zainspirowało dalszą dyskusję między zaproszonymi pisarzami. Nad tym, czy rewolucja cyfrowa faktycznie zmienia jakość relacji autor-czytelnik, rozmawiano z Małgorzatą Gutowską-Adamczyk, Grzegorzem Kasdepke, Magdaleną Parys oraz Eustachym Rylskim. Nowe możliwości ułatwiają czy raczej przeszkadzają w twórczości pisarskiej? Spotkanie z czytelnikami za pośrednictwem mediów elektronicznych może być głębsze, bardziej osobiste? A może ta forma zdecydowanie "odczłowiecza" i "mechanizuje" spotkanie pisarza i czytelnika? Odpowiedzi okazały się nie być tak oczywiste, jak może się wydawać.
Na koniec spotkania - w nawiązaniu do starań środowiska o Ustawę o książce - Grzegorz Majerowicz, wiceprezes PIK, zaprezentował wnioski z badania opinii publicznej zrealizowanego przez Instytut Millward Brown na zlecenie PIK. Wynika z niego, że dla 64% badanych książek nie można traktować jak typowych produktów, bo mają one charakter szczególny. Ponadto tylko dla co czwartego z nas propozycja księgarń powinna koncentrować się wyłącznie na pozycjach, które cieszą się największym zainteresowaniem, czyli głównie nowościach i bestsellerach. W tym kontekście w Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich ogłoszona została kampania #ocalksiazki.
Materiały ze spotkania - w tym wykład prof. Grzegorza Leszczyńskiego oraz wyniki badania opinii publicznej na temat preferencji zakupowych Polaków w odniesieniu do książek - dostępne są na: www.pik.org.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.04.2015, 11:11 |
Źródło informacji | Polska Izba Książki |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ