Newsletter

Totalizator Sportowy: ponad 87 milionów złotych zysku w trzy miesiące

21.05.2013, 11:07aktualizacja: 21.05.2013, 11:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pierwszy kwartał 2013 roku okazał się być dla Totalizatora Sportowego niemal tak dobry jak cały poprzedni rok. Zysk Spółki wyniósł 87 841 000,20 zł, a plan sprzedażowy został przekroczony o 18,2 proc. Dzięki temu na polski sport i kulturę od stycznia do marca 2013 roku zostało przekazane już blisko 200 milionów złotych. Warto dodać, że rośnie sprzedaż Mini Lotto, KENO i Jokera. Dobre wyniki odnotowało też Lotto Plus, stale rozwijana jest oferta Zdrapek.

W pierwszych trzech miesiącach 2013 r. sprzedaż z działalności podstawowej Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO, wyniosła 864 296 571,53 złotych. W stosunku do analogicznego okresu 2012 roku, wzrosła sprzedaż większości produktów oferowanych przez spółkę:

- Mini Lotto - 44 844 190 zł (wzrost o ponad 2 miliony złotych, czyli o 5% w stosunku do pierwszego kwartału 2012 roku),

- KENO - 27 772 140,80 zł (wzrost o ponad 3 miliony zł, czyli o ponad 12% w stosunku do Q1 2012),

- Joker - 6 752 202 zł (wzrost o ponad 2,5 miliona zł, czyli o ponad 60% w stosunku do Q1 2012).

Sprzedaż głównego produktu oferowanego przez Totalizator Sportowy, gry Lotto, w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku wyniosła 398 336 392,80 zł. Wynik ten jest niższy niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku, jednak należy pamiętać, że sprzedaż Lotto jest bardzo mocno powiązana z występowaniem dużych kumulacji. Takie właśnie wystąpiły w pierwszych miesiącach ubiegłego roku, kiedy to najpierw w styczniu w Gdyni padła rekordowa wygrana ponad 33 mln złotych, a następnie już w marcu kumulacja ponownie sięgnęła niemal 40 milionów złotych. Obie przyciągnęły do kolektur rekordową liczbę graczy.

Dobre wyniki notuje natomiast wprowadzony w drugiej połowie ubiegłego roku dodatek do gry Lotto - tzw. Plus, którego sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku wyniosła 64 269 418,40 zł.

W stosunku do analogicznego okresu 2012 roku, znacząco wzrosła sprzedaż loterii. W pierwszych trzech miesiącach 2013 roku wyniosła ona 134 319 897,53 zł (oznacza to wynik wyższy o 7,6% w stosunku do planu sprzedaży na 2013 rok). Dla porównania, sprzedaż loterii w 2012 roku była niższa o ponad 23 miliony złotych i wyniosła 111 532 160,14 zł. W tym segmencie największy wzrost zanotowała sprzedaż zdrapek, która wyniosła w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku 101 876 422,83 zł (w pierwszym kwartale 2012 roku było to odpowiednio 78 851 573,71 zł, co oznacza wzrost o ponad 29%).

"Cieszy nas to, że osiągane przez spółkę przychody są znacząco, bo o ponad 18% - lepsze od planu sprzedaży założonego na 2013 roku. Szczególnie ważna jest stale rosnąca popularność Lotto Plus, którego sprzedaż wyniosła w pierwszych trzech miesiącach tego roku ponad 64 miliony złotych. Znakomitym krokiem jest też stałe rozszerzanie oferty Zdrapek, które przyczyniło się do wzrostu sprzedaży w tym segmencie o ponad 23 miliony złotych. Chcę z całą mocą podkreślić, że dobre wyniki Totalizatora, to tak naprawdę sukces nas wszystkich, bo od początku roku przekazaliśmy na polski sport i kulturę blisko 200 milionów złotych" - powiedział Wojciech Szpil, prezes Totalizatora Sportowego.

Stałe wsparcie polskiego sportu i kultury narodowej

Totalizator Sportowy jest jedynym podmiotem na polskim rynku, którego działalność wiąże się z koniecznością odprowadzania pieniędzy na fundusze celowe. Dopłata nakładana jest na każdy zakład gier liczbowych i na każdą loterię, a zebrane w ten sposób w punktach LOTTO środki trafiają na konta funduszy celowych. Można powiedzieć, że dzięki temu systemowi każdy gracz LOTTO jest automatycznie mecenasem polskiej kultury i sportu. Bądźmy konkretni. Dzięki naszym klientom przez pierwsze trzy miesiące tego roku na fundusze celowe trafiło dokładnie 195 926 157 zł. Kwota ta zasiliła trzy fundusze celowe: Rozwoju Kultury Fizycznej (150 863 140,89 zł), Promocji Kultury (39 185 231,40 zł) oraz Rozwiązywania Problemów Hazardowych (5 877 784,71 zł). Funduszami tymi dysponują odpowiednio Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Zdrowia, a pieniądze przekazywane są w trybie konkursowym do organizacji pozarządowych, samorządów i instytucji kultury.

Potwierdzenie rekordowych wyników z 2012 roku

Sprawozdanie finansowe za rok 2012 zbadane przez biegłego rewidenta ostatecznie potwierdza rekordowe wyniki finansowe Totalizatora Sportowego z 2012 roku. Przypomnijmy, że sprzedaż spółki wyniosła 3,421 mld zł i wzrosła o 15% w stosunku do wyników z 2011 roku - był to najwyższy wzrost sprzedaży spośród spółek prowadzących loterie i gry liczbowe w Europie, gdzie średnia sprzedaż loterii wzrosła w ubiegłym roku zaledwie o 2%. Potwierdzony przez rewidenta zysk Totalizatora Sportowego wyniósł 303 mln zł (wzrost w stosunku do 2011 roku o 57%).

***

Totalizator Sportowy cały czas rozwija swoją ofertę produktową oraz podnosi jakość oferowanych usług. Od początku roku wprowadzone zostały nowe zdrapki, w tym między innymi: Krzyżówka XL, Kasa na Życie i CASH. W kolejnych miesiącach planowany jest dalszy rozwój oferty w tym segmencie, a do sprzedaży zostaną wprowadzone między innymi zdrapki: Ekstra Pensja i Szybkie 100. Równocześnie toczy się proces odnawiania wizerunku punktów sprzedaży LOTTO oraz tworzone są nowe miejsca w których można kupić zakłady gier liczbowych i loterie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 roku otwartych zostało 169 nowych punktów.

Plik graficzny dostępny pod adresem: http://zlecone.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_siz.pap.pl&_PageID=4&_hrefZdj=20130518_885560552_Wyniki_Totalizator_Sportowy.JPG&_CheckSum=2115994784

KONTAKT:

Agnieszka Libor

Kierownik Zespołu PR i Komunikacji

Rzecznik prasowy Totalizatora Sportowego

tel. (22) 518 23 38

e-mail: agnieszka.libor@totalizator.pl

e-mail: biuroprasowe@totalizator.pl

http://lotto.pl

http://twitter.com/lotto_pl

http://lotto.blip.pl

Źródło informacji: Totalizator Sportowy Sp. z o.o.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.05.2013, 11:07
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ