Pobierz materiał i Publikuj za darmo
54 państwa zbudowały swoje pawilony, a polski będzie jednym z największych.
Na ekspozycję, która otwarta będzie do końca października, sprzedano już ponad 10 milionów biletów. Milion biletów kupili Chińczycy.
W ciągu 184 dni oczekiwanych jest w sumie około 20 milionów ludzi.
Na 110 hektarach w północno-zachodniej części stolicy Lombardii zmieści się cały świat. Zaprezentują się kraje wszystkich kontynentów, a także liczne międzynarodowe organizacje, wśród nich ONZ, Unia Europejska, Wspólnota Karaibska oraz instytucje dobroczynne, takie jak Save the Children, WWF, Caritas.
Z jednej strony Expo to wielka prezentacja najlepszej żywności, specjałów krajów i regionów, ale z drugiej intencją wystawy jest zwrócenie uwagi na problem głodu i niedożywienia na świecie, niesprawiedliwej dystrybucji i marnotrawstwa jedzenia, a także wyzwania dla rolnictwa. Chodzi o to, by połączyć aspekt odpowiedzialności za przyszłość i rozwoju technologii, które umożliwią skuteczną walkę z głodem.
Uwrażliwieniu na tę tematykę ma służyć Karta Mediolańska - podstawowy, przygotowany w 19 językach dokument światowej wystawy, który podpisać będzie mógł każdy zwiedzający.
Mowa w nim jest o tym, że prawo do żywności powinno być podstawowym prawem każdego człowieka, a także o konieczności krzewienia zrównoważonego rolnictwa i produkcji żywności. Przypomina się, że na świecie głoduje 800 milionów ludzi, a dwa miliardy – jest niedożywionych. Jednocześnie co roku marnuje się 1,3 miliarda ton żywności.
16 października Karta zostanie wręczona sekretarzowi generalnemu ONZ Ban Ki Munowi.
Sylwia Wysocka (PAP)
sw/ mc/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.05.2015, 10:09 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |