Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W 2011 roku Getin Noble Bank odnotował wzrost salda depozytów terminowych gospodarstw domowych o ponad 7,6 mld PLN. Tylko w III kwartale ubiegłego roku dynamika przyrostu prawie trzykrotnie przewyższała na tym polu średnią rynkową. Systematycznie rośnie zainteresowanie klientów zarówno lokatami banku, jak i planami długofalowego oszczędzania na przyszłość, np. na emeryturę. Z danych banku oraz z badania przeprowadzonego wspólnie z Instytutem MillwardBrown SMG/KRC wynika, że jednym ze źródeł tego sukcesu jest zaufanie do Getin Banku jako silnej polskiej instytucji finansowej. Już blisko 60% klientów deklaruje, że fakt ten miał wpływ na ich decyzję o miejscu ulokowania oszczędności. Zaufanie do polskich banków, powiązane z przekonaniem o ich stabilności w okresie kryzysu, zadeklarowało aż 74% respondentów, podczas gdy do banków z kapitałem zagranicznym - 48%.
W sondażu przeprowadzonym przez Getin Noble Bank oraz w badaniu zrealizowanym wspólnie z Instytutem MillwardBrown SMG/KRC klientów zapytano, czym się kierowali, podejmując decyzję o tym, gdzie ulokują oszczędności. Warto nadmienić, że wybór banku depozytowego jest decyzją szczególnie przemyślaną. Klienci wybierają nie - jak w przypadku np. kredytów - spośród banków będących w ich zasięgu, ale spośród wszystkich, kierując się własnymi priorytetami. Tradycyjnie, na wysokich pozycjach znalazły się tu: atrakcyjne oprocentowanie lokat oraz elastyczność produktów. W ostatnim roku na czoło wysunęła się jednak także potrzeba zaufania do instytucji finansowej i poczucia bezpieczeństwa zgromadzonych środków.
W kontekście sytuacji gospodarczej w Europie, jako jeden z istotnych czynników decyzji o powierzeniu oszczędności, wymieniany jest polski kapitał banku - z sondażu wynika, że bankom z polskim kapitałem ufa aż 74% respondentów, co jest odsetkiem znacząco wyższym niż deklarowany poziom zaufania do banków z kapitałem zagranicznym. Blisko 60% ankietowanych klientów Getin Banku przyznało, że fakt, iż jest on bankiem z dominującym udziałem polskiego kapitału, miał istotny wpływ na podjęcie decyzji o ulokowaniu w nim oszczędności. Ważnym czynnikiem wiarygodności rodzimych instytucji jest dla badanych ich niezależność - możliwość samodzielnych decyzji w oparciu o krajowe realia i elastyczność reagowania na problemy.
W badaniu wyraźnie pojawił się także element dumy z polskiej gospodarki i faktu, że krajowe firmy radzą sobie z kryzysem równie dobrze, a często lepiej niż zachodnie koncerny - w tym kontekście często u klientów pojawia się przekonanie, że "trzeba inwestować w swoje".
Dane pochodzą z własnych badań telefonicznych Getin Noble Banku, zrealizowanych na próbie 500 klientów banku, oraz z badań jakościowych zrealizowanych przez Millward Brown SMG/KRC.
Wzrost sprzedaży lokat oraz produktów długofalowego oszczędzania
Miniony rok, jak potwierdziły ostatnie raporty NBP, zmobilizował Polaków do oszczędzania. Getin Noble Bank, drugi największy pod względem aktywów bank z większościowym kapitałem polskim, po notowanych w 2010 roku systematycznych wzrostach sprzedaży i udziałów rynkowych, w 2011 roku umocnił swoją silną pozycję lidera rynku depozytów.
Flagowym produktem Getin Noble Banku od lat pozostają lokaty terminowe, plasujące się w czołówce rankingów atrakcyjnego oprocentowania - w 2011 roku saldo depozytów gospodarstw domowych w Getin Noble Banku wzrosło aż o 7,6 mld PLN, co stanowi ponad 15% zeszłorocznego wzrostu salda w całym sektorze bankowym.
"Ponad 15-procentowy udział naszego banku we wzroście salda depozytów w 2011 roku to dowód wysokiej efektywności biznesowej oraz ogromnego zaufania ze strony klientów. Dzięki stabilnej pozycji na rynku i dynamicznemu rozwojowi, Getin Noble Bank gwarantuje swoim klientom poczucie bezpieczeństwa, niezależnie od trudnej sytuacji gospodarczej na europejskich rynkach. Wysoki poziom zaufania potwierdza także fakt, że nasi klienci wiążą się z bankiem długofalowo. Chętnie wybierają lokaty długookresowe - blisko jedna trzecia depozytów w Getin Noble Banku to depozyty 12-miesięczne lub dłuższe. Klienci coraz częściej decydują się także na 10- i 15-letnie produkty systematycznego oszczędzania na przyszłość, powierzając bankowi swoje oszczędności na emeryturę" - mówi Przemysław Guberow, dyrektor zarządzający obszaru zarządzania produktem w Getin Noble Bank.
KONTAKT:
Artur Newecki
PR Manager
Getin Noble Bank SA
tel. +48 693 718 957
e-mail: artur.newecki@noblebank.pl
Źródło informacji: Getin Noble Bank SA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.02.2012, 15:28 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |