Newsletter

Zlecone: Unia Europejska popiera prospołeczne inicjatywy producentów piwa

02.03.2012, 10:20aktualizacja: 02.03.2012, 10:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Komisja Europejska przyjęła pierwsze wspólne zobowiązanie do realizacji działań prospołecznych i edukacyjnych, złożone przez przedstawicieli 3 500 producentów piwa z całej Europy. Zobowiązanie jest zgodne ze strategią Unii Europejskiej, ma charakter dobrowolny i stanowi oddolną inicjatywę branży. Jednym z jego inicjatorów jest Polska, reprezentowana przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

28 lutego w Parlamencie Europejskim, z inicjatywy EP Beer Club oraz The Parliament Magazine, w obecności przedstawiciela Dyrektoriatu ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów, piwowarzy reprezentowani przez ponadnarodową organizację The Brewers of Europe przedstawili strategię działań na rzecz promowania odpowiedzialnych postaw wobec alkoholu. Strategia zapisana pod nazwą European Beer Pledge, obejmuje pakiet inicjatyw zaproponowanych przez państwa członkowskie do realizacji na lokalnych rynkach. Pomysły zgłosiła również polska branża piwowarska, która jest wysoko oceniana przez Komisję za jakość i efektywność dotychczasowych działań.

Projekt spotkał się z zainteresowaniem Despiny Spanou, przewodniczącej Europejskiego Forum do spraw Alkoholu i Zdrowia. Potwierdziła ona, że zarówno złożone we wtorek zobowiązania na rok 2012, jak też dotychczas realizowane działania branży piwowarskiej, wpisują się w aktualną europejską politykę alkoholową. "Unia będzie takie inicjatywy wspierać i promować, tym bardziej, że aż 1/3 z 212 formalnie złożonych do Komisji zobowiązań pochodzi z inicjatywy producentów piwa - podkreśliła przewodnicząca. - Czasami poprzez dobrowolne działania można uzyskać szybszy i większy efekt edukacyjny, niż przechodząc przez ścieżkę legislacyjną".

Pakiet działań odpowiedzialnościowych ma na celu minimalizowanie negatywnych skutków nadmiernej konsumpcji alkoholu oraz edukację prawną i obywatelską w trzech kluczowych obszarach. Należą do nich: informacja konsumencka, etyczna reklama i walka z nieodpowiedzialnym spożywaniem alkoholu (piciem przez nieletnich i kobiety w ciąży, prowadzeniem samochodu po alkoholu, upijaniem się do nieprzytomności, zwłaszcza na koniec tygodnia - tzw. binge drinking). Zobowiązania unijnych piwowarów będą rozliczane co roku przez system raportowania do Komisji Europejskiej i weryfikowane w oparciu o mierzalne czynniki.

KONTAKT:

ZPPP Browary Polskie

tel. (22) 850 91 14

e-mail: biuro@browary-polskie.pl

Źródło informacji: ZPPP Browary Polskie

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.03.2012, 10:20
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ