Newsletter

Krajowe koncerny IT zyskują popularność wśród chińskich absolwentów

15.06.2017, 17:47aktualizacja: 15.06.2017, 17:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Absolwenci chińskich uczelni coraz częściej chcą pracować w krajowych koncernach IT. Największą popularnością cieszy się lider chińskiego e-handlu Alibaba oraz producent urządzeń i rozwiązań telekomunikacyjnych i informatycznych koncern Huawei.

Alibaba podczas debiutu na nowojorskiej giełdzie w 2014 roku pobił rekord pierwszej oferty publicznej (IPO), a Huawei to największy na świecie dostawca sprzętu telekomunikacyjnego. Obie firmy przodują w tegorocznym rankingu najchętniej wybieranych po studiach przedsiębiorstw wśród chińskich studentów.

Dziennik "South China Morning Post" powołuje się w czwartek na raport szwedzkiej firmy Universum zajmującej się kwestiami pozycjonowania pracodawców. Na jego potrzeby przebadano 80 tys. studentów ze 110 uczelni w Chinach kontynentalnych. Universum śledzi w ten sposób trendy na chińskim rynku pracy od 2006 r.

"Jednym z głównych trendów, którego nie możemy ignorować w ostatnich latach, jest rosnąca popularność krajowych gigantów technologicznych" - mówi dyrektor Universum na Chiny kontynentalne William Wu. "Ich międzynarodowi rywale nie mają już przewagi konkurencyjnej potrzebnej do przyciągania talentów z Chin" - dodaje.

Alibaba, który w obecnym rankingu zajął pierwsze miejsce, był odpowiednio drugi i szósty w 2015 i 2014 r. Huawei czwarty rok z rzędu wygrał kategorię najlepszego pracodawcy pod względem sektora inżynierii oraz uplasował się zaraz za Alibabą w kategorii "biznes". Koncern Tencent, największy na świecie dostawca gier video i operator komunikatora społecznościowego WeChat zajął drugie miejsce w inżynierii i dziewiąte w biznesie. Trzecia i czwarta pozycja w inżynierii przypadła Alibabie i największej chińskiej wyszukiwarce internetowej Baidu.

Z Kunming Rafał Tomański (PAP)

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.06.2017, 17:47
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ