Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W panelu dyskusyjnym wezmą udział Wojciech Surmacz - prezes PAP, Armela Krasniqi - dyrektor generalny ATA oraz Peter Kropsch - prezes DPA. Uczestnicy wydarzenia zastanowią się nad tym, jak social media mogą pomóc w weryfikacji fake newsów i po jakie praktyki najlepiej sięgać przy organizacji pracy mediów. Będą też rozmawiać o tym, co mogą zrobić redakcje, aby uchronić dziennikarzy przed wypuszczeniem w świat materiałów, które bazują na fake newsach.
Jak zaznaczał Alexandru Giboi przed rokiem w swoim wystąpieniu w Tiranie, na agencjach prasowych ciąży presja, aby publikować rzetelne i sprawdzone materiały. „Obecnie wokół nas rośnie liczba fałszywych wiadomości. To jest ten moment, kiedy tradycyjne media a przede wszystkim - agencje informacyjne, odgrywają kluczową rolę" – powiedział w jednym z wywiadów Giboi. Jak zauważył - w przypadku podania przez agencję prasową fałszywych informacji - traci ona zarówno swoich informatorów, jak i czytelników. Dlatego tak ważnym jest, aby publikacje pochodziły ze sprawdzonych źródeł.
Zdaniem Giboi’a fake newsy do tego stopnia zalewają media, że można je nazwać fenomenem. Według niego nowoczesne technologie sprzyjają rozprzestrzenianiu fałszywych wiadomości, a to prowadzi do pogwałcenia podstawowego prawa człowieka - prawa do informacji.
Alexandru Giboi został wybrany na sekretarza generalnego EANA we wrześniu 2018 roku w Warszawie. Wcześniej był dyrektorem generalnym i przewodniczącym Rady Dyrektorów AGERPRES – Rumuńskiej Krajowej Agencji Prasowej. W latach 2015-2018 zasiadał w zarządzie EANA. Niemalże w tym samym czasie - w latach 2014 do 2018 był sekretarzem Stowarzyszenia Bałkańskich Agencji Informacyjnych (ABNA-SE), a rok wcześniej pełnił funkcję prezesa tej organizacji.
Giboi studiował nauki polityczne na Uniwersytecie SNSPA. Uzyskał też tytuł inżyniera ze specjalnością w inżynierii biomedycznej na Politechnice w Bukareszcie. W przeszłości pracował, jako ekspert i doradca parlamentarny. Był też szefem biura prasowego Senatu.
EANA została założona w 1956 roku, po konferencji w Strasburgu. Z początku tworzyły ją agencje z Turcji i Jugosławii, a następnie dołączały do nich kolejne zza „żelaznej kurtyny". W tej chwili w skład EANA wchodzą 32 podmioty, które wspólnie działają na rzecz promocji poszanowania praw autorskich, wolności prasy, dostępu do informacji i rozwoju technologii przekazywania informacji. EANA rok rocznie przyznaje także nagrodę dla agencji, która w najlepszy sposób trzyma standard i skupia się na wyżej wymienionych kwestiach. Ostatnio wyróżnienie zdobyła agencja Keystone-SDA ze Szwajcarii.
Partnerami merytorycznymi konferencji "Media przyszłości" są Ministerstwo Cyfryzacji i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Konferencja ma charakter otwarty, a udział w niej jest bezpłatny. Rejestracji można dokonać na stronie https://mediaprzyszlosci.pap.pl/.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.11.2019, 11:39 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Jak ważne dla Ciebie są czyste łazienki w miejscach publicznych? Nowa globalna ankieta pokazuje opinie na temat łazienek w budynkach handlowo-usługowych po pandemii
Badanie Excel Dryer, Inc., i MetrixLab wskazuje na to, że klienci mogą nie wracać do miejsc, w których napotykają na brudne toalety.- 22.11.2024, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire