Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wspólna inicjatywa obu instytucji – nazwana ,,Teatr Dla Studenta” – ma sprzyjać temu, aby studentki i studenci uczestniczyli jak najliczniej w organizowanych przez Teatr wydarzeniach. Planowane jest zatem wprowadzenie preferencyjnych dla studiujących warunków uczestnictwa w spektaklach i spotkaniach w gmachu przy ul. Kilińskiego.
Chodzi także o to, aby pokazać, że teatralna przestrzeń może świetnie sprawdzić się jako sceneria wystaw (np. prac młodych artystek i artystów z Wydziału Sztuki UJD), a także być inspiracją do innych działań twórczych. Teatr ma również zagościć w budynkach Uniwersytetu. W planach są kierowane do studentów zajęcia oraz wzajemna promocja obu instytucji w ich mediach społecznościowych.
Symbolicznym początkiem takiego zbliżenia między Teatrem i Uniwersytetem jest zawarte 25 marca porozumienie o współpracy. Podpisali je p.o. Dyrektora Teatru im. A. Mickiewicza Magdalena Woch, a ze strony uczelni – p.o. Rektora UJD Prorektor ds. Nauki i Badań Naukowych dr hab. Bogusław Przywora, prof. UJD.
Ze strony teatralnej obecna była również Kierowniczka Działu Promocyjno-Literackiego Katarzyna Szeląg, a w imieniu uczelni – Prorektor ds. Współpracy i Umiędzynarodowienia dr. hab. inż. Marcin Sosnowski, prof. UJD, Prorektor ds. Kształcenia i Spraw Studenckich dr. hab. Jakub Jakubowski, prof. UJD oraz Dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Kultury, Sztuki i Nauki dr Mateusz Pawełczyk.
W roku 2020 wydawnictwo Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej opublikowało raport z badania, którego najogólniejszym celem była ogólnopolska diagnoza uczestnictwa studentów w kulturze. Badanie przeprowadzono przy wsparciu Narodowego Centrum Kultury. Co wydaje się dość ciekawe w kontekście obiegowego wyobrażenia o dzisiejszych potrzebach kulturalnych osób studiujących – czy też ,,upadku kultury studenckiej” – wśród wydarzeń i form twórczości kojarzących się z kulturą studencką teatr zajmuje w świadomości studentów wysoką, trzecią pozycję. Wymieniło go 13,5% badanych. Teatr przegrywa co prawda z festiwalami i festynami oraz koncertami, natomiast stoi wyżej niż np. spotkania w klubach, pubach, karaoke, ale także wyżej niż kino.
Według raportu, studenci w skali miesiąca wydają na kulturę średnio ok. 150 zł, przy czym aż połowa z nich – mniej od tej kwoty. Pochodzący ze wsi wydają na ten cel średnio 50 zł mniej ci z miast. Na poziom zaspokojenia potrzeb kulturalnych studiujących najsilniej wpływa sytuacja materialna – jeśli są one niezaspokojone, głównym powodem jest brak pieniędzy. Studenci na co dzień wykorzystują więc zniżki dla swojej grupy i poszukują takiej oferty, z której mogą skorzystać ze zniżką lub bezpłatnie.
W kontekście takich danych wspólnemu pomysłowi częstochowskiej sceny miejskiej i UJD można tylko kibicować – miejsce dla teatru w zainteresowaniach studentów jest z całą pewnością, a preferencje i ulgi mogą tylko pomóc odpowiednio to miejsce wypełnić.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.03.2025, 17:41 |
Źródło informacji | UM Częstochowa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
EKG 2025: obcowanie ze sztuką wzmacnia kreatywność w biznesie PAP
Obecność dzieł sztuki w otoczeniu biznesowym pobudza kreatywność w prowadzeniu firmy, czyni ją lepszą, bardziej efektywną. „Sztuka jest relatywne tanim narzędziem do budowy dobrej struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, do przyzwyczajenia zatrudnionych w niej ludzi do lepszej pracy” - powiedział podczas 17. Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w Katowicach Piotr Krupa, prezes zarządu Grupy KRUK.- 29.04.2025, 17:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT zapraszają na pokazy „Warszawa ja i Ty” w Multimedialnym Parku Fontann
• Polskie Linie Lotnicze LOT zostały partnerem głównym tegorocznych pokazów w Multimedialnym Parku Fontann.
• Pokazy inauguracyjne odbędą się w dniach 1-3 maja na warszawskim Podzamczu.
• Tego lata widowiskowe spektakle nad Wisłą poświęcone będą historii Warszawy.
• Warszawa to nie tylko doskonałe miejsce na weekendowy wypoczynek, ale również ważny punkt na mapie połączeń polskiego przewoźnika, z którego wygodnie można rozpocząć podróż w różne zakątki świata.- 28.04.2025, 16:33
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Do 12 maja trwa nabór VeloTalent. Artyści walczą o stypendium VeloBanku
Jeszcze tylko do 12 maja młodzi twórcy mają szansę na zgłoszenie swojego projektu do VeloTalent. Na stronie internetowej VeloBanku można znaleźć szczegółowe informacje, które pomogą artystom w walce o stypendium i pakiet szkoleń. Do udziału w III edycji zachęcają dotychczasowi beneficjenci, Zuza Baum, Kacper Dworniczak i Aleksandra Świgut.- 25.04.2025, 10:49
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: VeloBank
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ