Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Celem Ogólnopolskiego Programu Dotacyjnego Artystyczna Podróż Hestii na 2024 rok jest wyłonienie projektów wystaw indywidualnych i zbiorowych, które pozwalają lepiej rozumieć wyzwania teraźniejszości, poszerzają wyobrażenia o przyszłości i pozwalają tworzyć nowe scenariusze zmian. Działania realizowane w ramach programu powinny zwiększać wiedzę społeczeństwa na temat zmieniającego się krajobrazu społecznego i środowiskowego, aktywizować społeczności lokalne i budować sieci współpracy w zakresie rozumienia i budowania zrównoważonego rozwoju.
„ERGO Hestia jest zdecydowanym liderem działań z zakresu ESG w polskim sektorze ubezpieczeniowym. Wsparcie sztuki to jeden z głównych filarów strategii zrównoważonego rozwoju firmy” – podkreśla Maria Rosa, prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii i dyrektorka Biura Marketingu i PR w ERGO Hestii. „Ogólnopolski Program Dotacyjny APH to projekt, który powstał na bazie zbadanego przez nas zapotrzebowania w świecie sztuki. Chcemy, by nie tylko promował najbardziej aktywnych artystów i artystki, ale też dawał życie wartościowym inicjatywom, tworząc jeszcze więcej platform do artystycznego dialogu” – dodaje.
ERGO Hestia i Fundacja Artystyczna Podróż Hestii od ponad dwóch dekad korzystają z języka sztuki, budując platformę dialogu społecznego i wspierając jednocześnie rozwój polskiej sceny artystycznej. To doświadczenie, oraz przekonanie o szczególnej roli sztuki w życiu społecznym, leżą u podstaw Ogólnopolskiego Programu Artystyczna Podróż Hestii na 2024 rok.
Sztuka współczesna, ze względu na swoją aktualność, ma intelektualną i twórczą zdolność bycia potężnym, transdyscyplinarnym czynnikiem zmian, których dziś potrzebujemy być może bardziej niż kiedykolwiek dotychczas. Krytyczne i kreatywne myślenie - zarówno artystów i artystek, kuratorów i kuratorek, jak i animatorów i animatorek kultury - zapewnia wyjątkowy i innowacyjny sposób angażowania się w wyzwania, jak i w potrzeby edukacji wynikające z konieczności budowania świadomości tych wyzwań. Program Artystyczna Podróż Hestii ma wspierać ich wszystkich w twórczych poszukiwaniach rozwiązań najważniejszych problemów, z którymi dzisiaj się mierzymy.
Kto? Gdzie? Kiedy?
Do Ogólnopolskiego Programu Dotacyjnego Artystyczna Podróż Hestii na 2024 rok mogą zgłaszać się zarówno instytucje kultury, jak również artyści i artystki na podstawie projektów indywidualnych. Każda instytucja kultury powinna przedstawić kompletną koncepcję wystawy ze szczegółami, w tym: opisem i terminem realizacji, uzasadnieniem zgodności z celami Programu APH, wskazaniem kuratora/kuratorki, programem działań edukacyjnych. Dodatkowym atutem będzie obecność w projekcie finalistów i finalistek konkursu APH z lat 2002-2022. Zgłoszenia indywidualne powinny zawierać: CV oraz portfolio artystyczne, zarys koncepcji wystawy zgodny z celami Programu APH oraz list intencyjny instytucji w sprawie realizacji wystawy na podstawie otrzymanej dotacji wraz ze wskazaniem terminu proponowanej wystawy
W Programie APH przyznanych zostanie do 7 dotacji, maksymalnie 5 dotacji instytucjonalnych i 2 dotacje indywidualne. Instytucje kultury mogą liczyć na dofinansowanie swoich projektów kwotą do wysokości 80 000 zł, artyści i artystki mogą liczyć na dofinansowanie w wysokości do 50 000 zł.
Całkowita kwota dotacji przewidzianych na rok 2024 wynosi 500 000 zł.
Zgłoszenia będzie można nadsyłać od 15 listopada 2024 przez formularz zgłoszeniowy na stronie: https://artystycznapodrozhestii.pl/
Informacje o Grupie ERGO Hestia
Grupa ERGO Hestia to pionier najbardziej innowacyjnych rozwiązań w sektorze ubezpieczeniowym. Od ponad 30 lat pozostaje wiarygodnym i niezawodnym partnerem oferującym najwyższej jakości produkty i usługi. Co roku zapewnia ochronę ponad 3 milionom klientów indywidualnych oraz kilkuset tysiącom firm i przedsiębiorstw.
Grupę ERGO Hestia tworzą dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Nasze ubezpieczenia oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało w 1991 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi osiągnęło pozycję największej firmy ubezpieczeniowej spośród powstałych w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Głównym akcjonariuszem spółek Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO International AG, należący do największego reasekuratora, Munich Re.
Prezesem Grupy ERGO Hestia jest Artur Borowiński.
Źródło informacji: ERGO Hestia
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.11.2023, 10:47 |
Źródło informacji | ERGO Hestia |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Blokees oficjalnie ogłasza rozpoczęcie drugiego sezonu III konkursu BFC: Breaking the Cocoon Season
- 01.04.2025, 15:31
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PR Newswire
-
CIVIS Media Prize 2025 | 29 productions nominated, 6 podcasts for public voting
- 01.04.2025, 10:34
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
-
Image
VII edycja Ogólnopolskiego Badania Podróżników - opowiedz, jak podróżowałeś w 2024 roku i wygraj wyprawę na Islandię
31 marca ruszyła VII edycja Ogólnopolskiego Badania Podróżników - największego badania podróżniczego w Polsce, organizowanego przez Soliści Adventure Club we współpracy z Instytutem Badawczym MANDS - Badania Rynku i Opinii. Celem inicjatywy jest stworzenie profilu polskiego podróżnika - jego stylu podróżowania, inspiracji i zwyczajów. Projekt pozwala branży turystycznej lepiej zrozumieć potrzeby klientów i trafniej odpowiadać na zmieniające się trendy.- 31.03.2025, 09:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Źródło informacji: GA Adventures Sp. z o.o.
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ