Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spoty realizowane przez Główny Inspektorat Sanitarny zawsze budziły duże zainteresowanie i kontrowersje. Podobnie jest tym razem. Kampania społeczna "Nie zawsze wędzone trzyma dłużej" w oryginalny sposób ukazuje skutki narażenia na dym tytoniowy. Motywem przewodnim kampanii są zniszczone płuca, które zostały "uwędzone" dymem tytoniowym i nie nadają się już do zdrowego i długiego życia. Kampania ma nie tylko zachęcić społeczeństwo do nierozpoczynania palenia lub do zerwania z nałogiem, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na problem palaczy, którzy nie szanują obowiązku nieszkodzenia innym. Pomysł na kampanię jest wynikiem badań nad postawami i zachowaniami Polaków w stosunku do palenia tytoniu. Mimo istniejącego zakazu palenia w miejscach publicznych - który obowiązuje w Polsce od 15 listopada 2010 roku - ciągle bardzo dużo osób go ignoruje. Łamanie tego zakazu szczególnie obserwuje się w miejscach takich jak przystanki autobusowe (25%), czy place zabaw dla dzieci. Ludzie często palą papierosy również na klatkach schodowych w blokach mieszkalnych, na plażach i w parkach co nie jest uregulowane prawnie, ale może przeszkadzać osobom niepalącym. Zauważalny jest również problem palenia w obecności niepalących domowników, np. dzieci lub kobiet w ciąży.
Obecnie realizowana jest edycja Programu przyjęta przez Radę Ministrów na lata 2014-2018. Jej celem jest ograniczenie ekspozycji na dym tytoniowy - w odniesieniu do czynnego i biernego palenia tytoniu - w społeczeństwie polskim. Działania profilaktyczne i interwencyjne podejmowane w ramach programu są bardzo zróżnicowane, podobnie jak zróżnicowane i wieloczynnikowe są okoliczności rozpoczynania palenia tytoniu i trwania w uzależnieniu.
Jednym z zadań Programu Ograniczania Zdrowotnych Następstw Palenia Tytoniu w Polsce jest "Informowanie i ostrzeganie o ryzyku zdrowotnym związanym z używaniem tytoniu", w tym realizacja kampanii społecznych. Główny Inspektorat Sanitarny każdego roku stara się zwrócić uwagę na różne aspekty palenia tytoniu, organizując ogólnopolskie kampanie społeczne poświęcone tej problematyce.
Kampania zostanie przeprowadzona w największych miastach w Polsce, na nośnikach typu citylight, na ekranach LCD w komunikacji miejskiej, w formie ulotek informacyjnych oraz w Internecie.
Zachęcamy do obejrzenia spotu kampanii: https://www.youtube.com/watch?v=FaCiqW6CGvI
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.12.2015, 16:17 |
Źródło informacji | Główny Inspektorat Sanitarny |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
EKG 2025: obcowanie ze sztuką wzmacnia kreatywność w biznesie PAP
Obecność dzieł sztuki w otoczeniu biznesowym pobudza kreatywność w prowadzeniu firmy, czyni ją lepszą, bardziej efektywną. „Sztuka jest relatywne tanim narzędziem do budowy dobrej struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, do przyzwyczajenia zatrudnionych w niej ludzi do lepszej pracy” - powiedział podczas 17. Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w Katowicach Piotr Krupa, prezes zarządu Grupy KRUK.- 29.04.2025, 17:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT zapraszają na pokazy „Warszawa ja i Ty” w Multimedialnym Parku Fontann
• Polskie Linie Lotnicze LOT zostały partnerem głównym tegorocznych pokazów w Multimedialnym Parku Fontann.
• Pokazy inauguracyjne odbędą się w dniach 1-3 maja na warszawskim Podzamczu.
• Tego lata widowiskowe spektakle nad Wisłą poświęcone będą historii Warszawy.
• Warszawa to nie tylko doskonałe miejsce na weekendowy wypoczynek, ale również ważny punkt na mapie połączeń polskiego przewoźnika, z którego wygodnie można rozpocząć podróż w różne zakątki świata.- 28.04.2025, 16:33
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Do 12 maja trwa nabór VeloTalent. Artyści walczą o stypendium VeloBanku
Jeszcze tylko do 12 maja młodzi twórcy mają szansę na zgłoszenie swojego projektu do VeloTalent. Na stronie internetowej VeloBanku można znaleźć szczegółowe informacje, które pomogą artystom w walce o stypendium i pakiet szkoleń. Do udziału w III edycji zachęcają dotychczasowi beneficjenci, Zuza Baum, Kacper Dworniczak i Aleksandra Świgut.- 25.04.2025, 10:49
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: VeloBank
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ