Pobierz materiał i Publikuj za darmo
      Spoty realizowane przez Główny Inspektorat Sanitarny zawsze budziły duże zainteresowanie i kontrowersje. Podobnie jest tym razem. Kampania społeczna "Nie zawsze wędzone trzyma dłużej" w oryginalny sposób ukazuje skutki narażenia na dym tytoniowy. Motywem przewodnim kampanii są zniszczone płuca, które zostały "uwędzone" dymem tytoniowym i nie nadają się już do zdrowego i długiego życia. Kampania ma nie tylko zachęcić społeczeństwo do nierozpoczynania palenia lub do zerwania z nałogiem, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na problem palaczy, którzy nie szanują obowiązku nieszkodzenia innym. Pomysł na kampanię jest wynikiem badań nad postawami i zachowaniami Polaków w stosunku do palenia tytoniu. Mimo istniejącego zakazu palenia w miejscach publicznych - który obowiązuje w Polsce od 15 listopada 2010 roku - ciągle bardzo dużo osób go ignoruje. Łamanie tego zakazu szczególnie obserwuje się w miejscach takich jak przystanki autobusowe (25%), czy place zabaw dla dzieci. Ludzie często palą papierosy również na klatkach schodowych w blokach mieszkalnych, na plażach i w parkach co nie jest uregulowane prawnie, ale może przeszkadzać osobom niepalącym. Zauważalny jest również problem palenia w obecności niepalących domowników, np. dzieci lub kobiet w ciąży.
Obecnie realizowana jest edycja Programu przyjęta przez Radę Ministrów na lata 2014-2018. Jej celem jest ograniczenie ekspozycji na dym tytoniowy - w odniesieniu do czynnego i biernego palenia tytoniu - w społeczeństwie polskim. Działania profilaktyczne i interwencyjne podejmowane w ramach programu są bardzo zróżnicowane, podobnie jak zróżnicowane i wieloczynnikowe są okoliczności rozpoczynania palenia tytoniu i trwania w uzależnieniu.
Jednym z zadań Programu Ograniczania Zdrowotnych Następstw Palenia Tytoniu w Polsce jest "Informowanie i ostrzeganie o ryzyku zdrowotnym związanym z używaniem tytoniu", w tym realizacja kampanii społecznych. Główny Inspektorat Sanitarny każdego roku stara się zwrócić uwagę na różne aspekty palenia tytoniu, organizując ogólnopolskie kampanie społeczne poświęcone tej problematyce.
Kampania zostanie przeprowadzona w największych miastach w Polsce, na nośnikach typu citylight, na ekranach LCD w komunikacji miejskiej, w formie ulotek informacyjnych oraz w Internecie.
Zachęcamy do obejrzenia spotu kampanii: https://www.youtube.com/watch?v=FaCiqW6CGvI
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 02.12.2015, 16:17 | 
| Źródło informacji | Główny Inspektorat Sanitarny | 
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. | 
Pozostałe z kategorii
- 
Image
  XII Międzynarodowy Festiwal Ignacego Jana Paderewskiego
W dniach 3-10 listopada 2025 stolica stanie się muzycznym sercem Polski bijącym dla Patrona Festiwalu - wirtuoza fortepianu, kompozytora, polityka i dyplomaty, jednego z ojców polskiej niepodległości, który obchodziłby 165. urodziny. Festiwal to cykl 8 bezpłatnych koncertów, od klasyki po jazz, oraz plenerowa wystawa „Paderewski wygrał Polskę na fortepianie” na ogrodzeniu Parku Ujazdowskiego. Organizatorzy oddają hołd artyście, który rozsławił Polskę na świecie.- 03.11.2025, 15:24
 - Kategoria: Ludzie i kultura
 - Źródło: Źródło informacji: Fundacja „AVE ARTE”
 
 - 
Image
  Automaton Vocis - średniowieczna infolinia, która ożywia księgi Biblioteki Narodowej
Automoton Vocis to unikalna inicjatywa łącząca klimat średniowiecza z najnowszą technologią sztucznej inteligencji, stworzona, by promować wystawę JAM POSEŁKINI JEGO. Projekt został opracowany i wdrożony przez SEC Newgate CEE na zlecenie Biblioteki Narodowej, oferując zainteresowanym doświadczenie, które łączy przeszłość z przyszłością w zupełnie nowy sposób.- 31.10.2025, 09:58
 - Kategoria: Ludzie i kultura
 - Źródło: SEC Newgate CEE
 
 - 
Image
  Synergia działań instytucji kultury, państwa oraz partnerów – kluczowa w promocji muzyki poważnej w Polsce PAP
Nie istnieje jedna uniwersalna recepta na popularyzację muzyki klasycznej w Polsce, ale wspólne skoordynowane aktywności na styku sektora kultury, sponsorów, mediów oraz przedstawicieli państw mogą ten proces zdecydowanie ułatwić - oto główne wnioski z panelu dyskusyjnego "Chopin dla wszystkich! Jak spopularyzować muzykę poważną w Polsce", który odbył się w ramach Igrzysk Wolności 2025 w dniach 26-28 października 2025 w Łodzi.- 30.10.2025, 11:21
 - Kategoria: Biznes i finanse
 - Źródło: PAP MediaRoom
 
 
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ