Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Spoty realizowane przez Główny Inspektorat Sanitarny zawsze budziły duże zainteresowanie i kontrowersje. Podobnie jest tym razem. Kampania społeczna "Nie zawsze wędzone trzyma dłużej" w oryginalny sposób ukazuje skutki narażenia na dym tytoniowy. Motywem przewodnim kampanii są zniszczone płuca, które zostały "uwędzone" dymem tytoniowym i nie nadają się już do zdrowego i długiego życia. Kampania ma nie tylko zachęcić społeczeństwo do nierozpoczynania palenia lub do zerwania z nałogiem, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na problem palaczy, którzy nie szanują obowiązku nieszkodzenia innym. Pomysł na kampanię jest wynikiem badań nad postawami i zachowaniami Polaków w stosunku do palenia tytoniu. Mimo istniejącego zakazu palenia w miejscach publicznych - który obowiązuje w Polsce od 15 listopada 2010 roku - ciągle bardzo dużo osób go ignoruje. Łamanie tego zakazu szczególnie obserwuje się w miejscach takich jak przystanki autobusowe (25%), czy place zabaw dla dzieci. Ludzie często palą papierosy również na klatkach schodowych w blokach mieszkalnych, na plażach i w parkach co nie jest uregulowane prawnie, ale może przeszkadzać osobom niepalącym. Zauważalny jest również problem palenia w obecności niepalących domowników, np. dzieci lub kobiet w ciąży.
Obecnie realizowana jest edycja Programu przyjęta przez Radę Ministrów na lata 2014-2018. Jej celem jest ograniczenie ekspozycji na dym tytoniowy - w odniesieniu do czynnego i biernego palenia tytoniu - w społeczeństwie polskim. Działania profilaktyczne i interwencyjne podejmowane w ramach programu są bardzo zróżnicowane, podobnie jak zróżnicowane i wieloczynnikowe są okoliczności rozpoczynania palenia tytoniu i trwania w uzależnieniu.
Jednym z zadań Programu Ograniczania Zdrowotnych Następstw Palenia Tytoniu w Polsce jest "Informowanie i ostrzeganie o ryzyku zdrowotnym związanym z używaniem tytoniu", w tym realizacja kampanii społecznych. Główny Inspektorat Sanitarny każdego roku stara się zwrócić uwagę na różne aspekty palenia tytoniu, organizując ogólnopolskie kampanie społeczne poświęcone tej problematyce.
Kampania zostanie przeprowadzona w największych miastach w Polsce, na nośnikach typu citylight, na ekranach LCD w komunikacji miejskiej, w formie ulotek informacyjnych oraz w Internecie.
Zachęcamy do obejrzenia spotu kampanii: https://www.youtube.com/watch?v=FaCiqW6CGvI
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.12.2015, 16:17 |
Źródło informacji | Główny Inspektorat Sanitarny |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Jak ważne dla Ciebie są czyste łazienki w miejscach publicznych? Nowa globalna ankieta pokazuje opinie na temat łazienek w budynkach handlowo-usługowych po pandemii
Badanie Excel Dryer, Inc., i MetrixLab wskazuje na to, że klienci mogą nie wracać do miejsc, w których napotykają na brudne toalety.- 22.11.2024, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire