Newsletter

Ludzie i kultura

Media Przyszłości: na wprowadzeniu dyrektywy UE o prawie autorskim mogą zyskać także dziennikarze

30.06.2022, 14:10aktualizacja: 30.06.2022, 15:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński (1)
PAP/M. Kmieciński (1)
Dziennikarze tworzący treści, które potem są rozpowszechniane w internecie, mogą wraz z wydawcami zostać beneficjentami implementowania w Polsce dyrektywy UE o prawie autorskim – uważa Paweł Nowacki, niezależny konsultant rynku mediów i e-commerce, który wziął udział w 4. edycji konferencji „Media Przyszłości”, zorganizowanej przez PAP.

„To, co dzisiaj wszyscy widzimy w internecie, to treści w dużej mierze wytworzone przez wydawców. Pośrednicy, m.in. Google i Facebook, zarabiają na tym bardzo duże pieniądze, natomiast wydawcy nie otrzymują z tego tytułu odpowiedniej rekompensaty. Dyrektywa unijna zobowiązuje platformy cyfrowe do uzyskania licencji na pozyskiwanie tych treści – wskazuje Paweł Nowacki. – W Polsce m.in. Izba Wydawców Prasy zobowiązała się, do tego, że pieniądze uzyskane z takich licencji, w wysokości nawet do 50 proc., zostaną przeznaczone na wynagrodzenia dziennikarzy. Zatem będą oni mogli liczyć na podwyżki u swoich pracodawców, ponieważ również zarobki wydawców będą większe” – dodaje.

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.06.2022, 14:10
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ