Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Alma Deutscher ma 16 lat i skomponowała już pełnowymiarową operę „Kopciuszek”, koncert fortepianowy i koncert skrzypcowy. Od 2018 roku mieszka w Wiedniu, gdzie czerpie inspirację do pisania kompozycji, takich jak oryginalny walc jej autorstwa „Siren Sound Waltz”.
Nagrodę Almie Deutscher wręczył Wolfgang Sobotka, przewodniczący Parlamentu Austrii, sam będący praktykującym muzykiem i członkiem Klubu Rotariańskiego. Laudatorami byli: dyrektor Opery Wiedeńskiej Bogdan Roščić oraz minister spraw zagranicznych Austrii Alexander Schallenberg.
Nagroda Premio Leonardo da Vinci przyznawana jest przez 11 europejskich Klubów Rotariańskich młodym artystom lub naukowcom. Jedynym warunkiem jest to, że laureat nie może mieć więcej niż 35 lat.
Prezes Premio Wulf Gordian Hauser powiedział: „16-letnia Alma Deutscher jest najmłodszą laureatką nagrody w 46-letniej historii Premio. Chcieliśmy w ten sposób uhonorować wyjątkowy talent Almy Deutscher i wyrazić, jaką radość przynosi Austrii fakt, że rodzina Almy Deutscher przeniosła się do Wiednia”.
Oprócz klubu Vienna-Ring, kluby rotariańskie, które przyznają doroczną nagrodę, znajdują się we Florencji, Atenach, Tours, Madrycie, Londynie, Dublinie, Brukseli, Amsterdamie, Würzburgu i Kopenhadze. W większości przypadków są to najstarsze kluby rotariańskie w każdym z krajów. Roczna nagroda w wysokości 12000 euro jest fundowana wspólnie przez wszystkie jedenaście klubów.
Prezes Premio Wulf Gordian Hauser skomentował: „Premio Leonardo da Vinci jest dobrym przykładem rotariańskiej idei pomagania, w tym przypadku poprzez wspieranie młodych artystów i naukowców. Szczególnie ważne jest to, że jest to typowo europejski projekt, w którym uczestniczą nasi przyjaciele z Wielkiej Brytanii”.
W sprawie pytań należy kontaktować się z Wulfem Gordianem Hauserem, tel. +43 664 301 81 12, e-mail: wgh@hauserpartners.com.
Źródło informacji: APA-OTS
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.05.2021, 15:46 |
Źródło informacji | APA-OTS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
#IJHARSnaFerie - czyli nie dajmy się oszukać nie tylko podczas ferii w sklepie i restauracji PAP
Bezpieczne ferie to także bezpieczny i świadomy swoich praw konsument - przypomina przed rozpoczynającą się zimową przerwą w zajęciach szkolnych Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) i podpowiada, w jaki sposób wybierać produkty spożywcze dobrej jakości i nie dać się oszukać.- 17.01.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Zbliża się 18. rocznica śmierci Ryszarda Kapuścińskiego: legendy polskiego reportażu PAP
23 stycznia minie 18 lat od śmierci Ryszarda Kapuścińskiego (1932-2007), najczęściej, obok Stanisława Lema, tłumaczonego za granicą polskiego autora. Pomimo upływu czasu wciąż stanowi on niedościgniony wzór oraz inspirację dla kolejnych pokoleń dziennikarzy, o czym świadczyło rekordowe zainteresowanie wznowioną po latach Nagrodą PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego.- 13.01.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP
-
Image
Laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji, słuchając Pendereckiego PAP
Słuchając „Siedmiu bram Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji. Choć znawcy bardziej analizowali fragmenty utworu, to jego odbiór emocjonalny nie różnił się w zależności od stopnia przygotowania odbiorców - pokazał eksperyment UJ.- 03.01.2025, 09:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Nauka w Polsce