Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Działania sponsoringowe Grupy ORLEN opierają się na dwóch filarach – wsparciu kultury i nauki oraz sportu. W tej drugiej dziedzinie koncern skupiał się dotychczas na profesjonalnych sportowcach i osiągających znaczące sukcesy klubach czy związkach sportowych. Teraz polityka ta uległa weryfikacji i aktualizacji. Koncern zainaugurował nowy program pod nazwą „Sportowy ORLEN”, do którego rekrutacja właśnie dobiegła końca. Program powstał z myślą o sporcie amatorskim i akademiach trenujących dzieci i młodzież w całej Polsce.
„Chcemy wykreować modę na sport”
ORLEN zainicjował także kampanię „Sport to szkoła życia” z udziałem gwiazd polskiego sportu, mistrzów olimpijskich: Aleksandry Mirosław, Anity Włodarczyk i Bartosza Kurka. Program wsparcia amatorskich klubów sportowych oraz towarzysząca mu kampania są reakcję koncernu na stale malejące zainteresowanie aktywnością fizyczną wśród najmłodszych oraz rekordową w skali Europy liczbę zwolnień polskich uczniów z zajęć wychowania fizycznego.
„Celem programu jest znalezienie rozwiązania problemu, jakim jest bardzo niska aktywność dzieci i młodzieży. Ten problem narasta od wielu lat, więc pomyśleliśmy sobie, że nadszedł czas, kiedy ORLEN, który ma tak ogromny wpływ na społeczności lokalne, poprzez biznes, który prowadzi, powinien spróbować zaangażować się w jego rozwiązanie. Chcemy wykreować wśród młodych ludzi modę na sport” – wyjaśniała w Sopocie Lidia Kołucka.
Kultura i nauka, czyli nowe kierunki sponsoringowe ORLENU
Sport od wielu lat jest ważny w działalności sponsoringowej ORLENU, jednak dzisiaj drugim silnym filarem tego obszaru działalności spółki staje się wsparcie kultury i nauki, z mocnym akcentem na budowanie partnerstw. Dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w ORLENIE podkreśla jak duże znaczenie ma dla koncernu edukacja dzieci i młodzieży. „Sport był, jest i będzie dla ORLENU ważny. Ale zależy nam również na tym, by ten drugi filar, obszar kultury i nauki, zyskał tożsamość i podmiotowość w ramach strategii sponsoringowej koncernu. Nawyki nabywa się w wieku pięciu, sześciu lat, w szkole, przedszkolu. Ekspozycja na kulturę, na wrażenia i emocje buduje w nas nasze wewnętrze piękno” – mówiła Lidia Kołucka.
„Zależy nam na budowaniu partnerstw. Chcemy wspierać nie tylko instytucje duże, strategiczne, ale też lokalne, funkcjonujące poza dużymi centrami. Dobrze byłoby, gdyby na przykład dzieci z małej miejscowości z południa Polski mogły przyjechać do Muzeum Narodowego, by zetknąć się ze sztuką na żywo albo by nauczyciele plastyki z Białegostoku mogli wziąć udział w warsztatach organizowanych przez Zachętę. Powinniśmy łączyć doświadczenia, aby na takiej współpracy korzystało jak najwięcej osób. To jest po prostu nasz obowiązek i tak będziemy działać” – zaznaczyła Kołucka.
Źródło informacji: ORLEN
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.11.2024, 09:29 |
Źródło informacji | ORLEN |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
34. Festiwal Mozartowski w Warszawie - uczta dla melomanów w każdym wieku PAP
Premiera opery „Łaskawość Tytusa” Wolfganga Amadeusza Mozarta, trzy wykonania „Requiem” w trzech różnych wersjach, spektakle oper skomponowanych przez Mozarta w wersjach przygotowanych specjalnie dla najmłodszych, recitale wybitnych śpiewaków i instrumentalistów, spotkania z autorami bestsellerów poświęconych temu kompozytorowi - to tylko niektóre atrakcje 34. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie, organizowanego przez Warszawską Operę Kameralną (WOK).- 09.04.2025, 09:58
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Mazowsze z turystycznym sukcesem. Region notuje rekordowe wyniki
Zachwycające krajobrazy, bogactwo dziedzictwa kulturowego i coraz szersza oferta atrakcji - Mazowsze po raz kolejny udowadnia, że jest jednym z najatrakcyjniejszych regionów turystycznych w Polsce. Ubiegły rok przyniósł rekordowe wyniki, które jasno pokazują: turyści - zarówno z kraju, jak i zagranicy - coraz chętniej wybierają województwo mazowieckie jako miejsce na odpoczynek, odkrywanie i inspirujące podróże. Nasz region coraz częściej staje się miejscem nie tylko na krótkie wypady, ale także na dłuższe, bardziej świadome podróże.- 08.04.2025, 16:12
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna
-
Image
Konferencja prasowa zapowiadająca 34. Festiwal Mozartowski w Warszawie PAP
Termin: 07.04.2025, godz. 14:00- 08.04.2025, 16:06
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Warszawska Opera Kameralna
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ