Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Tematem przewodnim siódmej odsłony #FakeHunter Challenge/Fake News Alert była wojna, która wciąż toczy się w sferze informacyjnej na płaszczyźnie politycznej, gospodarczej, militarnej, energetycznej czy społecznej. Jak przyznał Mirosław Usidus, przewodniczący jury konkursu, „pochodzące ze sfery informacyjnej i społecznościowej setki zgłoszeń fake newsów, które napłynęły po raz kolejny od uczestników konkursu, dowodzą, że wojna informacyjna, a zarazem dezinformacyjna, nie wygasa”.
Wiele raportów o fake newsach dotyczyło wojny na Ukrainie. Jednak, jak przyznał Mirosław Usidus, oprócz treści koncentrujących się na samej wojnie, napłynęło wiele innych zgłoszeń.
„Otrzymaliśmy od uczestników rywalizacji także mnóstwo wskazań na dezinformację dotyczącą wydarzeń w naszym kraju, związanych z pomocą, jaką Polska udziela Ukrainie i relacjami z naszymi sojusznikami” - przekazał przewodniczący jury konkursu #FakeHunter Challenge/Fake News Alert.
Uczestnicy zmierzyli się też z nowym wyzwaniem, z którym coraz częściej mierzy się również zespół #FakeHuntera - z manipulacjami obrazem, w tym także wideo, aż do technik wykorzystujących techniki sztucznej inteligencji deepfake.
„Ten element, który wprowadziliśmy do konkursu jako nową konkurencję o nazwie >>Detektyw Foto-Wideo<< to otwarcie na przyszłość w dziedzinie walki z fejkami” - powiedział Usidus.
Laureatami pierwszego miejsca i nagrody w wysokości 8 tys. zł została Drużyna BBC w składzie: Aleksandra Biszczanik, Damian Baron, Damian Ciecior i Kacper Cop.
„Trzeba było się napracować, aby wygrać. Staraliśmy się regularnie zgłaszać fake newsy; starannie je wyszukiwać i weryfikować. Bardzo się cieszymy ze zwycięstwa i nagrody. Na pewno będziemy brali udział w kolejnych edycjach” - podkreśliła Aleksandra Biszczanik.
Drugie miejsce na podium, premiowane kwotą 6 tys. zł, zajął Łukasz Mazurkiewicz, który uczestniczy regularnie w konkursach Fake Hunter Challenge i zajmował już miejsca na podium.
Trzecie miejsce przypadło Drużynie Pierścienia - Karolinie i Jakubowi Kubasik - która otrzymała 3 tys. zł nagrody.
„Zauważyliśmy, że liczba fake newsów nie maleje, wręcz przeciwnie. Będzie zapewne fałszywych informacji coraz więcej, bo przecież wkrótce w Polsce wybory” - stwierdził Jakub Kubasik.
Jury konkursu przyznało nagrodę specjalną Aleksandrze Biszczanik, która w kategorii „Jak uczyć walki z fejkami?” przysłała najciekawsze propozycje.
„Moim flagowym pomysłem są spotkania, które można byłoby przeprowadzać w szkołach, a zaproszeni eksperci wyjaśnialiby dzieciom, czym są fake newsy i w jaki sposób je odróżniać” - powiedziała zwyciężczyni.
Konkurs odbywał się w dniach 21-22 kwietnia. Zarejestrowane osoby, działające samodzielnie lub w zespołach, mogły zgłaszać fałszywe informacje publikowane w sieci, dotyczące m.in. wojny na Ukrainie, rosyjskich działań militarnych i politycznych. Zgłaszano wyszukane w sieci zmanipulowane zdjęcia i treści wideo. Konkurs składał się z trzech konkurencji: „Polowanie na fake newsy”, „FakeHunter Detektyw Foto-Wideo” oraz propozycje „Jak uczyć walki z fejkami?”.
Zmaganiom konkursowym towarzyszył cykl eksperckich rozmów i debat transmitowanych live na https://fake-hunter.pap.pl oraz https://pap-mediaroom.pl.
Więcej informacji na stronie: https://fake-hunter.pap.pl/challengeVII.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 28.04.2023, 14:35 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Podróż w świątecznym kierunku. PLL LOT zainaugurowały połączenia do Rovaniemi
• Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały 27 listopada 2025 r. rejsy z Warszawy do Rovaniemi.
• To kolejny kierunek przewoźnika wpisujący się w strategię rozwoju połączeń do regionów o dużym potencjale turystycznym.
• Trasa z Warszawy do serca Laponii będzie realizowana sezonowo - w każdy czwartek i niedzielę, do 1 lutego 2026 r.
• Na pasażerów PLL LOT czekają dodatkowe atrakcje, które umilą podróżowanie w okresie świątecznym.- 27.11.2025, 15:53
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PLL LOT
-
W październiku 2026 roku Erywań będzie gospodarzem pierwszego Festiwalu Szachowego w Armenii
- 27.11.2025, 10:52
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Współpraca Google Poland i PAP w realizacji dziennikarskiej misji nakreślonej przez Ryszarda Kapuścińskiego PAP
Współpraca Google Poland i Polskiej Agencji Prasowej zrodziła się z pięknej ambicji i jasnego celu, aby PAP była najlepszą agencją prasową w tej części Europy - podkreśla Magdalena Kotlarczyk, Country Director, Google Poland. Google Poland był partnerem Gali Finałowej siódmej edycji Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego, Magdalena Kotlarczyk wręczyła nagrody w kategorii foto tego konkursu.- 26.11.2025, 17:13
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ