Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Biuro ds. promocji ustawy o artystach zawodowych](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202207/DOC.20220707.42905115.1.jpg?itok=y0woY-_0)
Bohaterami kampanii społecznej są artyści, którzy zapraszają do poznania kulis swojej pracy: opowiadają z jakimi problemami muszą się na co dzień zmagać, jakie wyzwania stawiane są przed nimi w kontekście wykonywanego zawodu, ale również o swojej motywacji do podążania dalej ścieżką artystyczną. To historie ukazujące trud młodego macierzyństwa, ciągły ból wywołany kontuzjami i życie z miesiąca na miesiąc.
Wszystkie trzy bohaterki są wykształconymi artystkami, które pomimo przeciwności – niewysokich zarobków, wielu lat przygotowań do wykonywania swojego zawodu czy wyrzeczeń w życiu prywatnym, podążają drogą, którą wybrały. Bez pasji i talentu wykonywanie ich pracy nie byłoby możliwe.
Kampania ma na celu zwiększenie w społeczeństwie świadomości istnienia problemów napotykanych przez polskich artystów oraz przypomnienie, jak różnorodne jest ich środowisko – celebryci są w nim zdecydowaną mniejszością. Krótkie spoty podkreślają również znaczenie sztuki w codziennym życiu każdego człowieka – sztuka jest w nich „smakiem życia”.
Filmy można obejrzeć na kanale YouTube Artysta Zawodowy.
Kampania „Wykluczeni” towarzyszy pracom legislacyjnym nad ustawą o artystach zawodowych.
Rządowe Centrum Legislacji opublikowało niedawno zaktualizowany projekt Ustawy o artystach zawodowych. Ustawa cywilizuje warunki pracy artystycznej oraz zapewnia najsłabiej zarabiającym twórcom minimum bezpieczeństwa socjalnego w postaci dostępu do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
Więcej informacji o sytuacji artystów zawodowych w Polsce znajduje się na stronie artystazawodowy.pl.
Źródło informacji: Biuro ds. promocji ustawy o artystach zawodowych
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.07.2022, 10:22 |
Źródło informacji | Biuro ds. promocji ustawy o artystach zawodowych |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PZU wspiera Wielką Wyprawę Maluchów dla Dzieci
PZU zaangażowało się Wielką Wyprawę Maluchów dla Dzieci. W ramach akcji 80 fiatów 126p, w tym samochód ubezpieczyciela, w tydzień pokonało trasę z Warszawy do Monte Cassino. Celem inicjatywy jest pomoc dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych. PZU zachęca do wsparcia zbiórki na ten cel i zaprasza na oficjalne zakończenie Wyprawy, które odbędzie się w piątek 19 lipca na Rynku Głównym w Krakowie.- 19.07.2024, 09:31
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Grupa PZU
-
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej sprzeciwiają się podwójnemu naliczaniu tantiem od reemitowania PAP
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej uiszczają opłaty na Polski Instytut Sztuki Filmowej, płacą nadawcom i dystrybutorom, ponadto płacą tantiemy za reemisję. „Teraz opłata od reemisji miałaby być podwójna. To absurdalne” - twierdzi Bogdan Łaga, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE).- 19.07.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom