Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kampania „Piłka nożna jest kobietą” oraz jej najważniejszy element - pomnik piłki nożnej - jest symbolicznym wyrazem uznania dla piłkarek reprezentacji, które z pasją i determinacją budują pozycję dyscypliny na sportowej mapie świata, inspirując kolejne pokolenia dziewcząt do sięgania po marzenia. Projekt wpisuje się również w misję STS, by wspierać rozwój sportu w Polsce oraz strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, która w dużej mierze opiera się na działaniach sponsorskich, a przy tym jednocześnie łączy się w długofalową strategią PZPN dotyczącą rozwoju piłki nożnej kobiet.
„Od dekady, jako sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, angażujemy się w świętowanie ważnych momentów dla rodzimego sportu. Takim bez wątpienia był pierwszy w historii awans na Mistrzostwa Europy żeńskiej reprezentacji. Kobieca piłka nożna to dziś integralna część polskiego sportu - dynamicznie się rozwija, zdobywa coraz większe grono kibiców i zasługuje na pełne uznanie. Pomnik jest symbolem szacunku, dumy i wiary w przyszłość tej dyscypliny” - mówi Paulina Laby, Senior PR&Sponsorship Specialist w STS. „Jako zaangażowany sponsor, mamy swój wkład w budowę pozycji piłki kobiecej w Polsce, ale przede wszystkim, chcemy być przy reprezentacji i okazywać jej wsparcie niezależnie od jej wyników” - dodaje.
Pomnik stanie w przestrzeni publicznej i będzie dostępny dla wszystkich kibiców. Jego autorką jest Eleonora Rogińska, artystka, scenografka i rzeźbiarka. Forma została zaprezentowana podczas uroczystego odsłonięcia w Gdańsku, gdzie znajduje się „dom reprezentacji Polski kobiet”.
„Tego typu działaniami, wspólnie z naszymi kluczowymi partnerami demonstrujemy, iż piłkarstwo kobiece w naszym kraju ma dziś należytą ekspozycję i niezwykle istotne miejsce w piłkarskim ekosystemie. Jest to ukłon w stronę futbolu żeńskiego na miarę jego potencjału, dynamiki rozwoju, autentyczności oraz wielu innych wartości, które są jego integralną częścią. Niniejsza inicjatywa w naturalny sposób ilustruje przykładem zaangażowanie, pasję i determinację wszystkich interesariuszy, którzy codziennie budują pozycję i wizerunek piłki nożnej kobiet i przyczyniają się do jej rozwoju, w szczególności dziewcząt i kobiet realizujących swoje marzenia w różnych rolach w sporcie”- podkreśla Grzegorz Stefanowicz, dyrektor Departamentu Piłkarstwa Kobiecego PZPN
„Kiedy myślałam o tej realizacji, zależało mi, by stworzyć formę, która będzie nie tylko pomnikiem, ale przede wszystkim żywym symbolem siły, patriotyzmu i kobiecej pasji, które od lat kształtują polski sport. Zależało mi, żeby jej forma oddawała podziw dla dyscypliny i determinacji zawodniczek, przypominając, że każdy sukces rodzi się w ciężkiej pracy. Chcę, by stojąc przed obiektem, kibice czuli dumę z biało‑czerwonych barw, a młode dziewczyny - odwagę, by sięgnąć po swoje marzenia. To projekt bliski mojemu sercu, bo pozwala zamknąć w sztuce energię, która łączy pokolenia sportowców i widzów” - mówi Eleonora Rogińska, autorka pomnika. „Ponadto, sport i sztuka mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać, i cieszę się, że mogłam to wyrazić właśnie poprzez pracę nad tym pomnikiem" - dodaje.
Źródło informacji: Biuro prasowe STS
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.07.2025, 11:16 |
Źródło informacji | Biuro prasowe STS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
VII edycja Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego - konkurs dla tych, którzy cenią rzetelne, zaangażowane dziennikarstwo PAP
Wszystkie zjawiska, które obserwujemy w przestrzeni publicznej, związane z migracjami, wojną, niepewnością polityczną, dezinformacją, manipulacją, wymagają od dziennikarzy szczególnej staranności, dbałości o fakty, o wiarygodność, o warsztat: to są cechy, które nagradzamy i wyróżniamy w nagrodzie im. Ryszarda Kapuścińskiego - wskazał Marek Błoński, szef PAP.- 18.08.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Polska Agencja Prasowa
-
Image
„Napisz piosenkę z Agnieszką Osiecką” - poznaliśmy zwycięzcę konkursu
Michał Zienkowski, gitarzysta, kompozytor i producent, wygrał konkurs Fundacji Grand Press na skomponowanie utworu do słów wiersza Agnieszki Osieckiej „Wyśpiewały się pieśni”. Prapremiera piosenki będzie miała podczas gali Medalu Wolności Słowa w Gdańsku.- 12.08.2025, 12:19
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Grand Press
-
Image
Tylko 1 na 5 toalet spełnia oczekiwania dotyczące higieny i czystości - wyniki najnowszego badania Tork [1]
Nieprzyjemne doświadczenie w toalecie skłania 52% ankietowanych do podejmowania działań wpływających negatywnie na przychody i reputację firmy.- 06.08.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Tork
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ