Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Problemy związane z fast fashion są coraz bardziej widoczne. Na szczęście rośnie świadomość konsumentów, którzy szukają alternatyw w postaci produktów z drugiego obiegu. To pozytywny trend, który nie tylko pomaga ograniczyć negatywny wpływ na środowisko, ale również wspiera zrównoważoną modę. Najnowsze statystyki z badań przeprowadzonych przez ThredUp wskazują, że globalny rynek odzieży używanej osiągnie 350 miliardów dolarów do 2030 roku. Coraz więcej osób dostrzega, że zakupy w second-handach to krok w stronę bardziej odpowiedzialnego stylu życia” - mówi Marcin Łaskarzewski, pomysłodawca i właściciel platformy secondhandy.com.pl.
Secondhandy.com.pl to największa w Polsce platforma internetowa, pomagająca użytkownikom znaleźć zaufane lumpeksy w całej Polsce. Została stworzona z myślą o osobach, które cenią sobie zarówno jakość, jak i ekologiczny styl życia, nie tylko w zakresie odzieży, ale również używanych mebli, książek czy artykułów gospodarstwa domowego. W ciągu ostatniego roku strona oraz związane z nią lokalne społeczności w social mediach - zgromadziły setki tysięcy użytkowników i prawie 16 mln wyświetleń, a do interaktywnej mapy lumpeksów dołączają coraz to nowsze sklepy i hurtownie.
Nietypowe znaleziska z second handów
Udostępniane w sieci historie pełne są nietypowych znalezisk. Przykładowo, miłośnik zegarków vintage natknął się na prawdziwy klejnot w pudełku ze starymi zegarkami w Goodwill. Zapłacił za niego tylko 5,99 dolara, a był to rzadki model z 1959 roku - Jaeger-LeCoultre Deep Sea Alarm. Sprzedał go za 35 000 dolarów, a do tego dostał jeszcze bonus - zegarek Omega Speedmaster. Warto przytoczyć też niezwykłą historię pewnej Brytyjki, która kupiła w jednym z second-handów broszkę za 31 dolarów z myślą o swojej córce. W niedługim czasie okazało się, że to prawdziwy klejnot, który kiedyś należał do… rosyjskiej carycy, a broszka była warta aż 43 000 dolarów.
Świat lumpeksów pełen jest również przedziwnych znalezisk, takich jak np. dziecięce ubranko-mop, rybo-klapki, majtko-jeansy czy… no właśnie, jak to nazwać? Sami zobaczcie.
„Zero waste” - bez marnotrawstwa, w świecie online i offline
Badania pokazują, że od 2020 roku sprzedaż odzieży używanej rośnie 11 razy szybciej niż fast fashion [2]. Platforma secondhandy.com.pl to doskonały przykład na to, że można rozwijać świetnie prosperujący biznes przy jednoczesnym wsparciu działań proekologicznych. Co ciekawe, sympatyków tego typu działań nie brakuje, a idea projektu okazała się zbieżna z ideologią jednej z poznańskich agencji SEO semcore.pl - „zero waste marketing”. W pierwszej połowie tego roku obie strony nawiązały owocną współpracę w ramach platformy naukowej SemcoreLAB.
Dzięki wspólnym wartościom marki mogły zjednoczyć siły i zrealizować wspólny cel, jakim jest propagowanie odpowiedzialnej konsumpcji i minimalizowanie marnotrawstwa. W efekcie platforma SecondHandy nie tylko zwiększyła swoją widoczność w sieci, ale także stała się łatwiej dostępna dla osób poszukujących alternatyw dla fast fashion. Obie strony zyskały coś znacznie więcej niż tylko wzrost ruchu - nawiązały partnerską relację, której wynikiem jest zwiększenie świadomości na temat ochrony środowiska i odpowiedzialnej mody wśród użytkowników internetu. To piękny przykład na to, jak współpraca biznesu i ekologii może przyczyniać się do szerzenia pozytywnych zmian. Obustronny sukces.
Źródła:
[1] https://theroundup.org/textile-waste-statistics/
Źródło informacji: Semcore Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.11.2024, 08:00 |
Źródło informacji | Semcore Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Mapa aspiracji pokolenia Zet: nowe światło na motywacje i potencjał młodych
Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy z nowymi potrzebami, oczekiwaniami i sposobem działania. By lepiej zrozumieć, co motywuje młodych dorosłych, Fundacja THINK! oraz RMP Polska Instytut Durkalskiego, we współpracy merytorycznej z Fundacją Citi Handlowy im. L. Kronenberga i przy wsparciu finansowym Citi Foundation, opracowały raport pt.„Mapa aspiracji młodych. Co motywuje pokolenie Z”.- 30.06.2025, 11:56
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!
-
Image
Polska Fundacja Powszechnego Czytania wraz z sześcioma partnerami wygrała konkurs na upowszechnianie czytania w całej Europie
Dziś Europa musi postawić na rozwój czytelnictwa - dlatego powstaje projekt CZYTAJ.SERIO! #ReadForReal. Tegoroczny Europejski Dzień Autorów stanie się wyjątkowym świętem literatury dzięki współpracy międzynarodowego konsorcjum siedmiu partnerów, wspieranego przez Kreatywną Europę.- 30.06.2025, 09:18
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Powszechnego Czytania
-
Image
Finał prezydencji: Europejskie Święto Muzyki
Już 27 czerwca w pięciu miastach w Polsce odbędą się koncerty plenerowe pod wspólnym szyldem Europejskiego Święta Muzyki. W Poznaniu, Rzeszowie, Krakowie, Bydgoszczy i Gdańsku ponad stu artystów zagra wyjątkowy multikoncert, który zwieńczy program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. To wydarzenie, odbywające się w różnych częściach kraju, będzie nie tylko ukoronowaniem działań prowadzonych przez Narodowe Centrum Kultury od stycznia tego roku, lecz także symbolicznym momentem wspólnego świętowania europejskich wartości.- 26.06.2025, 16:10
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Narodowe Centrum Kultury
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ