Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Problemy związane z fast fashion są coraz bardziej widoczne. Na szczęście rośnie świadomość konsumentów, którzy szukają alternatyw w postaci produktów z drugiego obiegu. To pozytywny trend, który nie tylko pomaga ograniczyć negatywny wpływ na środowisko, ale również wspiera zrównoważoną modę. Najnowsze statystyki z badań przeprowadzonych przez ThredUp wskazują, że globalny rynek odzieży używanej osiągnie 350 miliardów dolarów do 2030 roku. Coraz więcej osób dostrzega, że zakupy w second-handach to krok w stronę bardziej odpowiedzialnego stylu życia” - mówi Marcin Łaskarzewski, pomysłodawca i właściciel platformy secondhandy.com.pl.
Secondhandy.com.pl to największa w Polsce platforma internetowa, pomagająca użytkownikom znaleźć zaufane lumpeksy w całej Polsce. Została stworzona z myślą o osobach, które cenią sobie zarówno jakość, jak i ekologiczny styl życia, nie tylko w zakresie odzieży, ale również używanych mebli, książek czy artykułów gospodarstwa domowego. W ciągu ostatniego roku strona oraz związane z nią lokalne społeczności w social mediach - zgromadziły setki tysięcy użytkowników i prawie 16 mln wyświetleń, a do interaktywnej mapy lumpeksów dołączają coraz to nowsze sklepy i hurtownie.
Nietypowe znaleziska z second handów
Udostępniane w sieci historie pełne są nietypowych znalezisk. Przykładowo, miłośnik zegarków vintage natknął się na prawdziwy klejnot w pudełku ze starymi zegarkami w Goodwill. Zapłacił za niego tylko 5,99 dolara, a był to rzadki model z 1959 roku - Jaeger-LeCoultre Deep Sea Alarm. Sprzedał go za 35 000 dolarów, a do tego dostał jeszcze bonus - zegarek Omega Speedmaster. Warto przytoczyć też niezwykłą historię pewnej Brytyjki, która kupiła w jednym z second-handów broszkę za 31 dolarów z myślą o swojej córce. W niedługim czasie okazało się, że to prawdziwy klejnot, który kiedyś należał do… rosyjskiej carycy, a broszka była warta aż 43 000 dolarów.
Świat lumpeksów pełen jest również przedziwnych znalezisk, takich jak np. dziecięce ubranko-mop, rybo-klapki, majtko-jeansy czy… no właśnie, jak to nazwać? Sami zobaczcie.
„Zero waste” - bez marnotrawstwa, w świecie online i offline
Badania pokazują, że od 2020 roku sprzedaż odzieży używanej rośnie 11 razy szybciej niż fast fashion [2]. Platforma secondhandy.com.pl to doskonały przykład na to, że można rozwijać świetnie prosperujący biznes przy jednoczesnym wsparciu działań proekologicznych. Co ciekawe, sympatyków tego typu działań nie brakuje, a idea projektu okazała się zbieżna z ideologią jednej z poznańskich agencji SEO semcore.pl - „zero waste marketing”. W pierwszej połowie tego roku obie strony nawiązały owocną współpracę w ramach platformy naukowej SemcoreLAB.
Dzięki wspólnym wartościom marki mogły zjednoczyć siły i zrealizować wspólny cel, jakim jest propagowanie odpowiedzialnej konsumpcji i minimalizowanie marnotrawstwa. W efekcie platforma SecondHandy nie tylko zwiększyła swoją widoczność w sieci, ale także stała się łatwiej dostępna dla osób poszukujących alternatyw dla fast fashion. Obie strony zyskały coś znacznie więcej niż tylko wzrost ruchu - nawiązały partnerską relację, której wynikiem jest zwiększenie świadomości na temat ochrony środowiska i odpowiedzialnej mody wśród użytkowników internetu. To piękny przykład na to, jak współpraca biznesu i ekologii może przyczyniać się do szerzenia pozytywnych zmian. Obustronny sukces.
Źródła:
[1] https://theroundup.org/textile-waste-statistics/
Źródło informacji: Semcore Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.11.2024, 08:00 |
Źródło informacji | Semcore Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Bycie tatą na 100% jest męskie
Z okazji Dnia Ojca rusza 4. edycja kampanii „Facet na 100 PRO”, realizowanej przez Fundację Share the Care we współpracy z marką Gillette. Jej głównym celem jest pokazanie, jak istotna i niezastąpiona jest rola taty w życiu dziecka - i jak bardzo ojcostwo buduje także samych mężczyzn.- 23.06.2025, 13:23
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Share the Care
-
Image
Historia o odwadze wygrywa IV edycję Konkursu „Wyobraź Sobie”
14 czerwca odbyła się finałowa gala Konkursu „Wyobraź Sobie” podczas której nagrodzono najlepsze pomysły filmowe. Pierwsze miejsce zajął Jędrzej Bączyk z treatmentem „Decyzja”. W trakcie wydarzenia wręczono również Nagrodę specjalną im. Piotra Woźniaka-Staraka dla Producenta Roku 2024. Polska Gildia Producentów przyznała statuetki producentom: Mariuszowi Włodarskiemu oraz Piotrowi i Łukaszowi Dzięciołom.- 16.06.2025, 16:29
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: BCMFD media communications
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ