Pobierz materiał i Publikuj za darmo
FILADELFIA, 14 czerwca 2017 r. /PRNewswire/ - Firma Clarivate Analytics ogłosiła dzisiaj publikację raportów cytowań czasopism naukowych. Jest to coroczna publikacja podsumowująca najbardziej wpływowe i kompleksowe źródła informacji z cytowanych, recenzowanych czasopism naukowych, która stanowi źródło wyników wpływu czasopisma (tzw. Journal Impact Factor, JIF).
Począwszy od roku 1973 raport cytowań miał charakter oceny reputacji danego czasopisma w środowisku naukowym poprzez obiektywną analizę danych statystycznych, która może być przeprowadzona wyłącznie przez firmę niezależną od wydawców, jak na przykład Clarivate Analytics. Analiza opiera się na danych cytowań, zasięgu i pomiarów wpływu, a także milionach danych na temat cytowań z Web of Science, wiodącego w branży indeksu cytowań w naukach ścisłych, naukach społecznych oraz humanistycznych i sztuce.
„Ponieważ zdajemy sobie sprawę z wagi, jaką społeczność naukowa przykłada do raportów cytowań z zaangażowaniem pracujemy nad utrzymaniem dokładności i rzetelności tej publikacji – skomentował Emmanuel Thiveaud, wiceprezes i dyrektor analityki badań w firmie Clarivate Analytics. - W Clarivate wdrożyliśmy spójny, bezstronny proces wyboru najważniejszych na świecie czasopism naukowych, które ujęte są w raporcie cytowań - dodał.
Raport cytowań zapewnia szereg indeksów umożliwiających analizę aktywności czasopisma, od otwartego dostępu do rankingu najważniejszych czasopism w danej dyscyplinie. Takie podejście umożliwia wydawcom, redaktorom i naukowcom lepiej zrozumieć i zmierzyć wpływ własnych działań naukowych na problemy takie, jak zdrowie czy zmiana klimatu.
Na przykład w przypadku zmiany klimatycznej pomimo tysięcy artykułów opublikowanych na ten temat jest to wciąż kwestia kontrowersyjna. W celu przybliżenia, co mówią badania, raport cytowań identyfikuje pięć obszarów badań o największym wpływie w kwestii zmiany klimatycznej: nauki środowiskowe, nauki meteorologiczne i atmosferyczne, multidyscyplinarne nauki geograficzne, ekologia i fizyka geograficzna.
Na podstawie procentu rocznego wyniku wpływu czasopisma w raporcie można wyłonić 10 najważniejszych czasopism w tych pięciu gałęziach nauk:
Wydanie na rok 2017 zawiera dane cytowań z 2016 roku odnośnie publikacji z zakresu nauk ścisłych i społecznych z 11 459 czasopism w 236 dyscyplinach naukowych w 81 krajach. Liczba 132 czasopism otrzymała swój wskaźnik JIF po raz pierwszy w tym raporcie, 66% czasopism podniosło swój wynik JIF w porównaniu do roku ubiegłego, natomiast 33% czasopism zanotowało spadek. Czasopisma o dużym zasięgu są podstawą Web of Science, najbardziej kompleksowej sieci cytowań ponad 33 000 czasopism naukowych.
Wskaźnik wpływu czasopisma opiera się na proporcji ubiegłorocznych cytowań artykułów opublikowanych w dzienniku w ciągu poprzednich dwóch lat. W celu zapewnienia przejrzystości wskaźnika w środowisku naukowym w późniejszych miesiącach w Web of Science dostępne będą bezpośrednie łącza do dokumentów źródłowych, na podstawie których obliczony został dzielnik wskaźnika JIF. Ponadto w przyszłorocznym wydaniu raportu łącza bezpośrednie łącza obejmą także mianownik wskaźnika.
Wraz z postępującymi działaniami inwestycyjnymi w zakresie innowacji w firmie Clarivate Analytics, jak nabycie firmy Publons wcześniej w tym miesiącu nowe wydanie raportu cytowań zawiera także ulepszenia takie, jak procent cytowalnych pozycji oraz nowe filtry ułatwiające korzystanie z raportu. Procent cytowalnych pozycji odzwierciedla proporcję zawartości czasopisma, która uznawana jest za cytowalną w obliczeniach wskaźnika JIF.
Raport cytowań jest dostępny na zintegrowanej platformie internetowej InCites zasilanej przez dane z Web of Science. Raporty wykorzystywane są do pomiaru wydajności i wpływu badań naukowych, monitorowania trendów i oceny artykułów, czasopism, instytucji i naukowców.
Ponadto później w tym tygodniu do platformy oceny i analityki InCites zostanie dodany wskaźnik kwartyla JIF raportu cytowań. Instytucje prowadzące ocenę wpływu prowadzonych badań mogą korzystać z kwartyli wskaźnika w celu uzyskania lepszego wglądu w proporcję pracy naukowców publikowanej w najważniejszych czasopismach, a także śledzenia zmian w czasie.
Więcej informacji na temat raportów cytowań czasopism, odpowiedniej atrybucji i wykorzystania danych oraz dodawania czasopism.
Clarivate Analytics
Firma Clarivate™ Analytics pozwala zwiększyć tempo innowacji przez zapewnianie sprawdzonych analiz i spostrzeżeń na potrzeby klientów na całym świecie. Klienci firmy mogą odkrywać, chronić i komercjalizować nowe pomysły jeszcze szybciej. Pomagamy klientom, dawniej jako oddział Thomson Reuters specjalizujący się we własności intelektualnej i nauce, poprzez sieć działalności na zasadzie abonamentowej w naszym posiadaniu i zarządzaniu, które skupiają się na badaniach naukowych i pracy badawczej, analityce patentowej, standardach regulacyjnych, danych farmaceutycznych i biotechnologicznych, ochronie znaków towarowych, ochronie marek oraz zarządzaniu własnością intelektualną. Obecnie Clarivate™ Analytics jest niezależną firmą zatrudniającą ponad 4 000 pracowników z oddziałami w ponad 100 krajach na całym świecie, w której posiadaniu znajduje się szereg znanych marek, włączywszy między innymi Web of Science™, Cortellis™, Derwent™, CompuMark™, MarkMonitor® oraz Techstreet™. Więcej informacji można znaleźć na stronie Clarivate.com.
Zdjęcie - http://mma.prnewswire.com/media/523019/Clarivate_Analytics_JCR_Infographic.jpg
Logo - http://mma.prnewswire.com/media/455613/clarivate_logo_for_press_release_Logo.jpg
Źródło: Clarivate Analytics
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.06.2017, 17:57 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ