Newsletter

Nauka i technologie

Bank Pekao dzięki technologii zamierza lepiej dotrzeć do młodych

02.12.2022, 09:31aktualizacja: 02.12.2022, 13:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP - kadr z filmu
Fot. PAP - kadr z filmu
W najbliższej przyszłości w sektorze bankowym najistotniejsza będzie ta technologia, która pozwoli skutecznie odpowiedzieć na potrzeby młodych ludzi - przekonywał podczas Kongresu Bankowości Detalicznej, Wojciech Werochowski, wiceprezes Banku Pekao S.A.

Polski sektor bankowy jest w światowej awangardzie, jeśli chodzi o wykorzystywanie technologii i innowacji. Wyjątkowo dobrze rozwinęły się na naszym rynku płatności zbliżeniowe i bankowość mobilna. Według danych Związku Banków Polskich 19 mln Polaków korzysta z bankowych aplikacji mobilnych, a około 10 mln deklaruje się jako „mobile only” - czyli osoby korzystające z usług bankowych jedynie za pomocą smartfona. W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania konsumentów nasze banki wprowadzają rozwiązania technologiczne m.in.: płatności mobilne i aplikacje bankowe, tokenizację, nowe usługi typu „kup teraz, płać później”.

Dynamiczny rozwój cyfrowej bankowości mógłby oznaczać odejście instytucji finansowych od utrzymywania tradycyjnych sieci oddziałów bankowych. Tym bardziej, że pokłosiem pandemii jest spadek liczby wizyt klientów w placówkach. Jednak zdaniem uczestników debaty „Cyfryzacja modelu bankowości detalicznej”, która odbyła się podczas Kongresu Bankowości Detalicznej, sektor bankowy nie pozostanie jedynie kanałem cyfrowego dostępu do pieniędzy.

„Część naszych klientów wciąż zleca przelewy i inne dyspozycje  w placówkach. To oznacza, że zależy im na osobistym kontakcie z doradcą. Natomiast niewątpliwym zaskoczeniem jest tempo wzrostu zainteresowania cyfryzacją wśród klientów” - mówił Wojciech Werochowski, wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej. „Klienci czują się dobrze z naszą wizją cyfryzacji” - dodał.

Wiceprezes Pekao zapowiedział, że bank dąży do tego, aby wszystkie procesy bankowe mogły zostać zainicjowane w kanale cyfrowym. Zdradził, że przy tworzeniu nowych usług cyfrowych w aplikacji mobilnej istotną rolę odgrywają odpowiedzi na trzy pytania: czy innowacja spowoduje wzrost sprzedaży, czy wpłynie na usprawnienie obsługi posprzedażowej i czy poprawi ergonomię całej aplikacji.

„Nie podejmę się wskazania innowacji, która w niedalekiej przyszłości może spowodować ważną zmianę w bankowości detalicznej. Wygra ta technologia, nie umiem jej jeszcze nazwać, która pozwoli skutecznie skomunikować się z młodymi ludźmi, poznać ich potrzeby i je zrealizować” - ocenił Wojciech Werochowski.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 02.12.2022, 09:31
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Akademia
Komunikacji

Prowadzimy szkolenia oraz warsztaty dla mediów, biznesu, samorządów i instytucji. Oferujemy szkolenia indywidualne i grupowe w zakresie m.in. wystąpień publicznych, zarządzania kryzysowego, cyberbezpieczeństwa, przeciwdziałania dezinformacji.