Newsletter

Nauka i technologie

CATL prezentuje superakumulator do hybryd Freevoy i ogłasza nową erę zrównoważonego transportu

28.10.2024, 08:40aktualizacja: 28.10.2024, 08:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL)
PR Newswire/Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL)

PEKIN, 25 października 2024 r. /PRNewswire/ -- 24 października 2024 r. spółka CATL wprowadziła na rynek superakumulator Freevoy, pierwszy na świecie akumulator do pojazdów hybrydowych z zasięgiem na zasilaniu elektrycznym ponad 400 kilometrów i superszybkim ładowaniem 4C, inicjując nową erę akumulatorów EREV i PHEV o dużej pojemności.

Jako rozwiązanie przełomowe Freevoy zmienia oblicze rynku akumulatorów PHEV i EREV

W miarę jak EREV (pojazdy elektryczne o zwiększonym zasięgu) i PHEV (pojazdy hybrydowe typu plug-in) zdobywają coraz silniejszą pozycję na rynku nowych źródeł energii, konsumenci coraz częściej wyrażają frustrację z powodu braku komfortu korzystania z tych pojazdów w trybie wyłącznie elektrycznym. Krótkie zasięgi, powolne ładowanie i obniżone parametry przy niskich temperaturach stanowią główne wyzwania, które wymagają pilnych rozwiązań.

Zaprojektowane do pojazdów hybrydowych EREV i PHEV akumulatory CATL Freevoy uwalniają kierowców od konieczności ciągłego ładowania, co stanowi powszechną wadę pojazdów hybrydowych obecnie dostępnych na rynku, i oferują wygodę jednego ładowania wystarczającego na cały tydzień jazdy. Ponadto zapewniają one imponującą prędkość ładowania i zasięg ponad 280 kilometrów na 10 minut ładowania, co skutecznie rozwiewa obawy właścicieli pojazdów EREV i PHEV co do zasięgu.

Za dużym zasięgiem i superszybkim ładowaniem stoją ciągłe przełomy technologiczne. Gao Huan, dyrektor techniczny chińskiego oddziału e-samochodów w CATL, podczas premiery wygłosił prezentację na temat licznych innowacyjnych funkcji Freevoy.

Freevoy łączy w sobie technologię modyfikacji powierzchni materiału katodowego oraz innowacyjną formulację elektrolitu zapewniającą wysokie napięcie, tworząc warstwę nanoochronną, która skutecznie ogranicza reakcje uboczne z warstwą czynną. Włączenie cząsteczek w stanie wzbudzonym o dużej aktywności do materiału katodowego znacznie zwiększa wydajność przenoszenia jonów litowych w jego ramach. Przy wsparciu opartego na centrum zarządzania usługami (SOC) pełnowymiarowego wysoce precyzyjnego modelu opracowanego przez CATL oraz aktualizacji inteligentnego algorytmu i sprzętu do systemu zarządzania akumulatorem (BMS) dokładność kontroli SOC oferowana przez Freevoy zwiększyła się o 40%, a całkowity wskaźnik korzystania wyłącznie z zasilania elektrycznego wzrósł o ponad 10%, pozwalając osiągnąć zasięg na zasilaniu elektrycznym przekraczający 400 km. Jednocześnie spółka CATL przeprowadziła analizę danych z modelu pod kątem cech polaryzacji cyklu ładowania-rozładowania akumulatora, właściwie przewidując pojemność rozładowania akumulatora, i stworzyła wielopoziomową strategię prognozowania i kontrolowania zasilania akumulatora, która poprawiła wydajność energetyczną pojazdów hybrydowych o 20%.

Ponadto spółka CATL pomyślnie wprowadziła swoją technologię ultraszybkiego ładowania w Freevoy, osiągając zasięg ponad 280 kilometrów przy 10 minutach ładowania. Przenoszenie jonów litowych stało się bezproblemowe dzięki zastosowaniu powłoki z szybkim przewodnictwem jonowym na katodzie, technologii szybkiego ładowania drugiej generacji opartych na graficie i nowatorskiej nanopowłoce anody, warstwowa budowa elektrody z różnym nachyleniem warstw oraz zupełnie nowa formulacja elektrolitu z ultrawysokim przewodnictwem, które zapewnia najwyższy komfort, jeśli chodzi o ładowanie pojazdu, porównywalny do aut w pełni elektrycznych.

Freevoy wykorzystuje również technologię akumulatorów sodowo-jonowych CATL, która pokonuje ograniczenia pojazdów zasilanych nowymi źródłami energii związane z niskimi temperaturami. Pozwala ona osiągnąć pojemność rozładowania w ekstremalnie niskich temperaturach do -40 stopni Celsjusza, zdolność ładowania w temperaturze do -30 stopni Celsjusza i bezproblemową jazdę do -20 stopni Celsjusza, porównywalną do standardowych temperatur.

Aby dodatkowo podnieść parametry Freevoy w niskim temperaturach, spółka CATL wprowadziła trzy kluczowe innowacje technologiczne skoncentrowane wokół technologii akumulatorów sodowo-jonowych.

Po pierwsze, wykorzystując pionierską technologię integracji systemów akumulatorów AB, Freevoy łączy akumulatory sodowo-jonowe i litowo-jonowe w określonej proporcji i układzie, z połączeniami mieszanymi, szeregowymi i równoległymi, aby zwiększyć zasięg w niskim temperaturach o 5%. Po drugie, spółka CATL stosuje akumulator sodowo-jonowy jako punkt odniesienia SOC do monitorowania systemu akumulatorów AB, wspierający kalibrację poziomu naładowania akumulatora litowo-jonowego. Pozwala to podnieść dokładność kontroli systemu o 30%, dodając ponad 10 kilometrów do zasięgu na zasilaniu wyłącznie elektrycznym. Aby sprostać problemowi wynikających z konstrukcji różnic w parametrach akumulatorów litowo-jonowych i sodowo-jonowych w niskich temperaturach spółka CATL opracowała technologię BMS odpowiednią dla pełnego zakresu temperatur. Technologia wykorzystuje stałe ukierunkowane zarządzanie strefowe odrębnych układów chemicznych, radząc sobie z problemami z dokładnością ładowania lub ograniczonymi parametrami wydajności energetycznej w trudnych warunkach niskich i wysokich temperatur.

Imponujące osiągi Freevoy wynikają z jego wyjątkowej niezawodności i bezpieczeństwa. Spółka CATL stworzyła kompleksowy system zarządzania i oceny niezawodności, począwszy od wyboru materiałów i budowy cząsteczkowej, obejmujący wielopoziomowe struktury ochronne, ekstremalnie wymagające procesy produkcyjne, kompleksowe badania i walidację oraz mechanizmy wczesnego ostrzegania oparte na dużych zbiorach danych.

Freevoy znalazł już zastosowanie w różnych modelach i markach, m.in. Li Auto, AVATR, DEEPAL, CHANGAN NEVO i NETA. Do 2025 r. na rynek wejdzie 30 modeli pojazdów hybrydowych takich marek jak Geely, Chery, GAC i VOYAH wyposażonych w akumulator Freevoy CATL.

Wprowadzenie Freevoy stanowi kolejny krok milowy rozwoju branży możliwy za sprawą spółki CATL dzięki stałej dbałości o zapewnianie konsumentom najlepszych wrażeń z jazdy. W przyszłości spółka CATL zamierza nadal przesuwać granice innowacji technologicznych, zapewniając niezrównany komfort korzystania z nowych źródeł energii i przyspieszając zmiany w kierunku powszechnej elektryfikacji.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2539515/CATL_Freevoy_Super_Hybrid_Battery_provides_over_280_kilometers_of_range_on_10_minutes_of_charging.jpg

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2539516/CATL_Freevoy_Super_Hybrid_Battery.jpg

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2539517/Gao_Huan__CTO_of_CATL_s_China_E_car_Business.jpg

Źródło: Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL)

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.10.2024, 08:40
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ