Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Wsparcie młodego pokolenia w rozwoju w dziedzinie STEM przez Stellantis Philanthropy.
- Zainaugurowanie programu „Girls, it's time for tech” przez Fundację Edukacyjną Perspektywy możliwe dzięki partnerstwu ze Stellantis.
- Warsztaty techniczno-praktyczne, spotkania z ekspertkami, indywidualne doradztwo zawodowe oraz wizyty edukacyjne dla uczennic z Górnego Śląska.
Fundacja Edukacyjna Perspektywy oraz Stellantis łączą siły, by otworzyć drzwi do świata technologii młodym kobietom z Górnego Śląska. Nowy program ma na celu inspirowanie uczennic szkół średnich do eksplorowania nauki, technologii i inżynierii (STEM), rozwijanie ich kompetencji technicznych oraz budowanie pewności siebie w podejmowaniu przyszłych decyzji edukacyjnych i zawodowych.
Niedostateczna obecność kobiet w branżach technologicznych ogranicza innowacyjność i różnorodność, co prowadzi do nierówności na rynku pracy. „Girls, it’s time for tech” ma na celu zmianę tego stanu rzeczy poprzez edukację i realne wsparcie - zwłaszcza w regionie, gdzie potrzeba nowych talentów jest wyjątkowo duża.
W ramach programu uczestniczki wezmą udział w serii warsztatów techniczno-praktycznych. Spotkania z ekspertkami z branży STEM dostarczą im inspiracji i praktycznej wiedzy, a indywidualne doradztwo zawodowe pomoże w świadomym wyborze ścieżki kariery. Program obejmuje wizyty edukacyjne na Politechnice Śląskiej, możliwość udziału w ogólnopolskim Salonie Maturzystów oraz prestiżowym „Perspektywy Women in Tech Summit”. Zakłada także organizację szkoły letniej dla uczennic.
Program skierowany jest do uczennic szkół średnich, które interesują się technologią, ale często brakuje im odwagi, wiedzy lub wsparcia, by podążać ścieżką STEM. Dzięki współpracy Fundacji Edukacyjnej Perspektywy ze Stellantis - czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie i wiodącym dostawcą rozwiązań mobilnych, młode kobiety będą odkrywać i rozwijać swój potencjał w kierunkach technicznych.
„>>Girls, it’s time for tech<< doskonale odzwierciedla nasze wartości. W Stellantis wierzymy, że przyszłość mobilności opiera się na innowacjach, które rodzą się w zróżnicowanych zespołach. Naszą misją jest wspieranie wysokiej jakości edukacji dla młodych ludzi umożliwiając im kształtowanie własnej przyszłości i realizację marzeń. Poprzez ten program chcemy, aby więcej młodych kobiet z Górnego Śląska, zwłaszcza z okolic Tychów, Bielska-Białej, Gliwic i Skoczowa, miało odwagę wybierać ścieżki STEM” - mówi Aleksander Jurkiewicz, Stellantis HR Poland vice-president.
„>>Girls, it’s time for tech<< to inicjatywa wpisująca się w misję Fundacji Edukacyjnej Perspektywy - wspierania kobiet w technologii i edukacji. To kolejny krok ku przyszłości, w której technologia jest bardziej inkluzywna i dostosowana do potrzeb wszystkich użytkowników” - mówi Bianka Siwińska, prezeska Fundacji Edukacyjnej Perspektywy. I dodaje: „Dziewczyny, czas na Was! Dołączcie do programu i zacznijcie swoją wielką przygodę z technologią”.
Program będzie realizowany w roku 2025. Trwa rekrutacja szkół do programu.
Więcej informacji o programie i naborze na stronie: https://womenintech.perspektywy.org/techgirls/
Organizator
Fundacja Edukacyjna Perspektywy - uznana organizacja non profit, która inspiruje, łączy i wspiera kobiety w technologiach, nauce i innowacjach w Europie i Azji Środkowej, a partneruje jej ponad 100 największych firm technologicznych oraz najlepsze uczelnie techniczne w Polsce. Prowadzi szereg działań inspiracyjnych dla kobiet w technologiach i nauce: „IT for SHE”, „LeaderSHEp in Tech Academy”, „Dziewczyny do nauki!”, „Dziewczyny w grze”, „Nowe technologie dla dziewczyn”, „Girls, it’s time for tech”, „Next Engineers”. Od 17 lat wspiera dziewczyny w wyborze kierunków technicznych i ścisłych w ramach pionierskiej i największej w Polsce akcji „Dziewczyny na politechniki!” i „Dziewczyny do ścisłych!”.
Fundacja organizuje także „Perspektywy Women in Tech Summit”, największe wydarzenie dla kobiet w technologiach w Europie, którego siódma edycja odbędzie się w Warszawie 4-5 czerwca 2025 r.
Dowiedz się więcej: https://womenintech.perspektywy.org/
Mecenas
Stellantis N.V. (NYSE: STLA / Euronext Milan: STLAM / Euronext Paris: STLAP) - jeden z wiodących na świecie producentów samochodów dążący do zapewnienia wszystkim czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności. Stellantis jest najbardziej znana ze swojego unikalnego portfolio kultowych i innowacyjnych marek, do których należą Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys. Stellantis realizuje odważny plan strategiczny Dare Forward 2030, który toruje drogę do osiągnięcia ambitnego celu, by do 2038 roku stać się firmą technologiczną o zerowej emisji dwutlenku węgla netto, przy jednoczesnym tworzeniu wartości dodanej dla wszystkich interesariuszy. W celu uzyskania dodatkowych informacji wejdź na stronę: www.stellantis.com.
X @Stellantis | Facebook Stellantis | LinkedIn Stellantis Polska | YouTube Stellantis
KONTAKT:
Zuzanna Bieńko
e-mail: z.bienko@perspektywy.pl
Agnieszka Brania
e-mail: agnieszka.brania@stellantis.com
Źródło informacji: Fundacja Edukacyjna Perspektywy
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.03.2025, 13:28 |
Źródło informacji | Fundacja Edukacyjna Perspektywy |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Immersja, relacje i innowacje: jak gamingowe wydarzenia kształtują relacje z graczami
Gamingowe wydarzenia przyciągają rzesze entuzjastów, tworząc przestrzeń, w której pasja, rywalizacja i technologia spotykają się w jednym miejscu. To właśnie tam kształtują się trendy, zacieśniają się społeczności, a marki zyskują unikalną okazję do budowania autentycznych relacji z graczami. IEM Katowice 2025 po raz kolejny udowodniło, że gaming to coś więcej niż rozrywka - to dynamiczny ekosystem, w którym zaangażowanie odbiorców i innowacyjne podejście do komunikacji definiują sukces. W tym kontekście RTV EURO AGD, jako marka obecna na takich wydarzeniach, w pełni dostrzega potencjał gamingu, traktując go jako kluczowy element swojej strategii budowania relacji z graczami.- 10.03.2025, 13:10
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Fantasyexpo
-
Image
Xsolla Cloud Gaming zwiększa zdolności twórców gier do pozyskiwania nowych użytkowników, zapewniając globalny zasięg ich oferty
Możliwość dotarcia do większej liczby graczy dzięki wersjom demonstracyjnym w chmurze i płynnym doświadczeniom podczas gier na komputerach i platformach mobilnych.- 07.03.2025, 15:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ