Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na początku debaty część uczestników wyraziła opinię, że nie tylko boty powinny być zaangażowane w obsługę klienta, nawet jeśli współczesna technologia na to pozwala i mimo że większość (75 proc.) operacji z wyłącznym udziałem technologii kończy się sukcesem. Jednak tak naprawdę - zgodzili się eksperci - to ludzie pracujący w oddziałach najlepiej tłumaczą klientom, jakie są korzyści, wynikające z zakupu lub usługi. Bot przydaje się tam, gdzie klient oczekuje szybkiej odpowiedzi, bez straty na jakości, na przykład przy prostych zakupach. Natomiast tam, gdzie klient potrzebuje rozwiązania skomplikowanego problemu - wciąż lepiej się sprawdza człowiek.
Z kolei na rynku usług finansowych, choćby w bankach, najlepiej się sprawdza miks zasobów ludzkich i botów. Ludzie świetnie uzupełniają maszyny, zwłaszcza wtedy, gdy klient chce się poczuć bezpiecznie (np. gdy w grę wchodzą duże pieniądze) lub kiedy potrzebuje kontaktu z człowiekiem, a nie maszyną. Ostatnio w bankach można spotkać się z sytuacją, gdy osoby pracujące w oddziałach pomagają w sprzedaży online. Pracownicy w „okienkach” tłumaczą klientom, na czym ta sprzedaż polega, jak korzystać z kanałów internetowych; przekonują, że aplikacje na telefon są bezpieczne.
W przypadku rynku gier losowych kluczowy jest szybki zakup i to, żeby wszystkie procesy związane z grą przebiegały możliwie płynnie - począwszy od samej gry po wypłatę wygranej. Tu również istotną rolę odgrywają kontakty klient-sprzedawca.
„W przypadku sieci naziemnej, szczególnie jeśli chodzi o własne punkty sprzedaży, te relacje są istotne. Jeśli ktoś ma swoją ulubioną kolekturę, do której chodzi, zazwyczaj spotyka tam tę samą osobę, tworząc z nią bardzo naturalne relacje, raczej nie do przeniesienia do świata cyfrowego” - tłumaczył Maciej Kasprzak, dyrektor generalny Linii Biznesowej Gier Online w Totalizatorze Sportowym.
Budowanie relacji w świecie online polega na tym, że firma monitoruje zachowanie klienta w sieci i na tej na podstawie dostosowuje do niego ofertę. Jednocześnie kładzie nacisk na to, by prowadzić politykę odpowiedzialnej gry.
Według Macieja Kasprzaka w prowadzeniu polityki odpowiedzialnej gry pomaga identyfikacja klienta.
„Każdy zarejestrowany u nas klient ustawia sobie limity, które nie tak łatwo podwyższyć. Rozwijamy uczące się algorytmy, które mają za zadanie monitorowanie aktywności klienta, co pozwala podjąć różnego rodzaju działania edukacyjne na przykład wobec osoby, która gra ponad swoje możliwości” - mówił Maciej Kasprzak.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.05.2023, 12:52 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Iron Mountain inwestuje 10 mln zł w modernizację centrum digitalizacji w Radomiu PAP
Radomskie centrum digitalizacji Iron Mountain - jeden z największych tego rodzaju obiektów na świecie, został w 2023 r. uhonorowany tytułem Center of Digital Excellence. Na modernizację obiektu, w tym budowę dedykowanego Centrum Digitalizacji Dziedzictwa Kulturowego, Iron Mountain przeznaczy do 10 mln zł.- 24.04.2024, 14:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
TOGETAIR 2024 w Warszawie - V Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny dobiega końca. O czym debatują prelegenci?
Mocne słowa na śniadaniu prasowym, podzielone zdania podczas panelu dyskusyjnego na temat rolnictwa, a to jeszcze nie koniec. Drugi dzień TOGETAIR 2024 w Warszawie stał się dziś przestrzenią do wymiany zdań i poglądów, a dyskusje skupione wokół trzech tematycznych scen połączyły ekspertów z różnych środowisk. Jakie tematy podjęli prelegenci w drugiej połowie dnia?- 24.04.2024, 09:54
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Biuro Prasowe Szczytu Klimatycznego TOGETAIR 2024
-
Ceremonia wręczenia nagród zwycięzcom Nagrody Japońskiej 2024 z udziałem Ich Cesarskich Mości Cesarza i Cesarzowej Japonii
Prof. Sir Brian J. Hoskins i prof. John Michael Wallace odebrali nagrody w dziedzinie zasobów, energii, środowiska i infrastruktury społecznej.- 24.04.2024, 09:13
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Business Wire