Pobierz materiał i Publikuj za darmo
SUNNYVALE, Kalifornia, 1 listopada 2021 r. /PRNewswire/ -- Juniper Networks, firma wiodąca w sektorze bezpiecznych sieci opartych na sztucznej inteligencji, ogłosiła, że została wybrana przez UPC Poland - czołową spółkę generującą przychody Liberty Global w Europie Środkowej i Wschodniej oraz największego polskiego operatora telewizji kablowej - na dostawcę nowej sieci 400G. Sieć ta zasili międzynarodową infrastrukturę UPC Polska. Sieć UPC Polska świadczy usługi szerokopasmowego dostępu do internetu, telewizji cyfrowej, telefonii komórkowej i cyfrowej (VoIP) dla milionów konsumentów oraz szereg usług głosowych i transmisji danych dla przedsiębiorstw, realizowanych z prędkością 1G na sekundę. Juniper posiada doskonałe rozwiązania, aby zaoferować sieć typu „Experience-First”, która jest niezbędna do zaspokojenia rosnących potrzeb rynku oraz oczekiwań klientów UPC Polska.
Obecna modernizacja sieci jest bezpośrednią odpowiedzią na szereg kluczowych dla UPC Polska priorytetów biznesowych. Obejmuje ona utrzymanie najwyższej jakości obsługi użytkowników w 3,7 mln gospodarstw domowych i tysięcy klientów telefonii komórkowej, przy jednoczesnym umożliwieniu dalszego rozwoju. Co więcej, oferuje skuteczną i elastyczną kontrolę kosztów operacyjnych oraz ścisłe przestrzeganie zobowiązań i sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju spółki macierzystej Liberty Global.
Najważniejsze informacje:
· UPC Polska odnotowuje gwałtowny wzrost ruchu w swojej sieci - 40 procent w skali roku na przestrzeni ostatniej dekady. Efektem tego zjawiska jest koncentrowanie się na usługach, które docelowo mogą być świadczone wszystkim użytkownikom, co jest równoznaczne z przyszłym zwiększeniem się liczby klientów. UPC Polska zadbała o to, żeby już dziś jej sieć była przygotowana do obsługi takiego wzrostu, nie pozostając przy tym w tyle pod względem oferowanych usług, skali, jak i jakości zarówno dla obecnych i nowych klientów;
· Zrównoważony rozwój i kontrola kosztów były kluczowymi założeniami wizji nowej sieci UPC Polska. Oczekiwania wobec potencjalnych dostawców technologii wymagały, by możliwym było skalowanie wybranej platformy routingu w celu zaspokojenia zapotrzebowania przez następne 10 lat. Równocześnie celem było uniknięcie kosztownych i nieekonomicznych rozwiązań typu „usuń i wymień”;
· Zdecydowano się na wybór routera Juniper Networks® serii PTX10008, czyli najnowszej generacji modułowego routera carrier class. Rozwiązanie to jest w stanie spełnić rygorystyczne wymagania dotyczące wiodącej w branży gęstości portów 100GbE i 400GbE wraz z pełną elastycznością prędkości portów (multi-rate) w najmniejszym możliwym rozmiarze urządzenia oraz z niezbędnym zapasem mocy, który idzie w parze z rozwijającą się działalnością UPC Polska;
· Rozwiązanie Juniper zapewnia korzystniejszy w porównaniu do rozwiązań oferowanych przez innych dostawców technologii, pięcioletni TCO (Total Cost of Ownership). Osiągnięto to dzięki licencjom PAYG (Pay As You Grow) na wybranych kartach liniowych. Dodatkowo, przewidywany wzrost przepustowości UPC Polska w ciągu pięciu lat może być zrealizowany na pojedynczym ruterze z serii PTX;
· Pierwszy węzeł sieci został już z powodzeniem uruchomiony w Poznaniu, zaś kolejny zostanie otwarty w Warszawie. Następnie uruchomione zostaną kolejne trzy węzły, aby stworzyć ogólnokrajową infrastrukturę, która wesprze cyfrową transformację UPC Polska.
Głosy wspierające nowe rozwiązanie
„Liberty Global jest przekonana, że rozwiązania, które budujemy dzisiaj, przyczyniają się do tworzenia lepszego jutra. Podejście to ma zastosowanie na wielu poziomach w nowej sieci UPC Polska, zapewniając spójne, najwyższej jakości cyfrowe usługi dla milionów naszych abonentów, przy jednoczesnej dbałości o środowisko i zużycie energii w centrach danych i w lokalizacjach naszej sieci. Zrównoważona platforma routingu Juniper PTX Series zapewnia najlepszy pięcioletni całkowity koszt TCO spośród ocenianych przez nas dostawców, co pozwoliło nam również na realne długoterminowe planowanie i zarządzanie kosztami, uwzględniając nasz ciągły wzrost. Tak więc nasz wybór dostawcy wyróżniającej się sieci typu >>Experience-First<< był strategiczną decyzją biznesową, którą bez trudu podjęliśmy" - Monika Nowak-Toporowicz, wiceprezes i CTIO w UPC Polska i UPC Słowacja.
„Coraz częściej dostawcy usług zmuszeni są do balansowania kosztów, przepustowości i wydajności z czynnikami zrównoważonego rozwoju w swoich sieciach. Wdrożenie UPC Polska pokazuje, że mniej może oznaczać więcej dzięki inteligentnym rozwiązaniom, które łączą fizyczne i wirtualne innowacje, pozwalające na stworzenie dynamicznej i odpowiedzialnej sieci przyszłości” - Brendan Gibbs, wiceprezes ds. zautomatyzowanych rozwiązań WAN, Juniper Networks.
Juniper Networks
Juniper Networks jest zaangażowana w radykalne upraszczanie zarządzania siecią oraz zapewnianie najwyższej jakości usług dla użytkowników końcowych. Oferowane rozwiązania zapewniają wiodący w branży know-how, automatyzację, bezpieczeństwo oraz korzystają ze sztucznej inteligencji w celu osiągnięcia wymiernych wyników biznesowych. Firma wierzy, że rozwijanie interakcji internetowych doprowadzi do wzajemnego zbliżenia społeczeństwa, dając tym samym każdemu możliwość rozwiązywania największych światowych wyzwań w zakresie dobrobytu, zrównoważonego rozwoju i równości. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie Juniper Networks (www.juniper.net) lub skontaktować się z firmą na Twitterze, LinkedIn oraz Facebooku.
Juniper Networks, logo Juniper Networks, Juniper, Junos oraz pozostałe wymienione tu znaki towarowe są zarejestrowanymi znakami towarowymi Juniper Networks, Inc. i/lub jej spółek zależnych w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Inne nazwy mogą być znakami towarowymi ich właścicieli.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1156979/Juniper_Logo.jpg
Źródło: Juniper Networks
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.11.2021, 09:22 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |