Newsletter

Nauka i technologie

Już 22 proc. ankietowanych przyznaje, że ich dziecko było ofiarą cyberprzestępców. Nowe dane ClickMeeting

25.05.2023, 09:13aktualizacja: 25.05.2023, 09:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

ClickMeeting
ClickMeeting
Polska platforma do wideokonferencji i spotkań online ClickMeeting postanowiła sprawdzić, czy Polacy dbają o bezpieczeństwo w sieci swoich dzieci. W tym celu przeprowadziła badanie, z którego między innymi wynika, że aż 88 proc. rodziców dzieci w wieku od 7 do 18 lat obawia się o ich bezpieczeństwo online. Jednocześnie tylko 1/3 badanych deklaruje, że zna narzędzia, które mogą zadbać o najmłodszych w sieci.

13 proc. ankietowanych nie wie, czy ich dziecko padło ofiarą cyberprzestępców

Ankietowani zostali zapytani o to, czy ich dzieci kiedykolwiek padły ofiarą cyberprzestępczości. Jak się okazuje, 4 proc. ankietowanych powiedziało, że ktoś próbował wyłudzić dane od ich dzieci, 6 proc. przyznało, że ktoś próbował od dziecka wyłudzić pieniądze, 6 proc., że sprzęt dziecka został zainfekowany złośliwym oprogramowaniem i kolejne 6 proc., że ktoś próbował nawiązać z dzieckiem relację, podszywając się pod kogoś innego. W sumie oznacza to, że 22 proc. badanych miała do czynienia z różnymi formami cyberprzestępczości wycelowanej w ich dzieci. Natomiast 67 proc. ankietowanych zadeklarowała, że ich dzieci nigdy nie miały takiego problemu, a 13 proc. przyznało, że nie ma wiedzy na ten temat.

Tylko 1/3 badanych rodziców zna narzędzia poprawiające bezpieczeństwo online

Nie lepiej wygląda sytuacja znajomości narzędzi, które dbają o bezpieczeństwo dzieci w sieci. Tylko 1/3 ankietowanych zadeklarowała, że zna takie rozwiązania i korzysta z nich. Kolejne 32 proc. badanych powiedziało, że zna narzędzia i planuje z takich skorzystać, a 27 proc., że nie zna, ale chce je poznać. Tylko 7 proc. ankietowanych zadeklarowała, że nie zna takich rozwiązań i nie widzi powodów do korzystania z nich.

„Bezpieczeństwo w sieci to bardzo ważna kwestia. Widzimy zainteresowanie rodziców tematem cyberbezpieczeństwa, jednak wiemy też, że cały czas jest coś do zrobienia w tym temacie. Dlatego jako ClickMeeting dokładamy wszelkich starań, by podczas wydarzeń na naszej platformie uczestnicy i ich dane były maksymalnie zabezpieczone” – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.

Blisko 60 proc. badanych chciałoby poprawić bezpieczeństwo ich dzieci w sieci

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting już 88 proc. rodziców obawia się o to, czy ich dzieci są bezpieczne w sieci. Zaledwie 7 proc. ankietowanych powiedziało, że nie obawia się tego, a 5 proc. przyznała, że nie zastanawiała się nad tymi kwestiami. Jednocześnie tylko 56 proc. ankietowanych odpowiedziało, że chciałoby poprawić te kwestie. Natomiast 29 proc. badanych powiedziało, że chciałoby poprawić bezpieczeństwo swoich dzieci w sieci, ale nie wie, jak to zrobić. Nie chce zmian i nie widzi zagrożenia 9 proc. badanych, a 6 proc. nie zastanawiała się nad tym problemem.

Metodologia

Ankietowani to osoby posiadające dzieci w wieku od 7 do 18 lat, zamieszkujący miejscowości do 5 tys. mieszkańców (21 proc.), od 5 do 20 tys. mieszkańców (14 proc.), od 20 do 100 tys. mieszkańców (27 proc.), od 100 do 500 tys. mieszkańców (21 proc.) oraz powyżej 500 tys. mieszkańców (17 proc.). Badani to osoby w wieku 18-34 lata (19 proc.), 35-54 lata (76 proc.) oraz powyżej 55. roku życia (5 proc.), 65 proc. wszystkich osób to kobiety, a 35 proc. mężczyźni.

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.

Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/

Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/

www.clickmeeting.pl

https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs

https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/

https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos

Źródło informacji: ClickMeeting

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 25.05.2023, 09:13
Źródło informacji ClickMeeting
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii