Newsletter

Nauka i technologie

MC: Adres do e-Doręczeń dla przedsiębiorców bez dodatkowych formalności (komunikat)

25.06.2025, 17:30aktualizacja: 25.06.2025, 17:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Cyfryzacji informuje:

Od 1 lipca 2025 roku przedsiębiorcy, którzy nie mają adresu do e-Doręczeń, składając wniosek o zmianę wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), będą mogli od razu utworzyć adres do doręczeń elektronicznych (ADE). Nowo założoną skrzynkę do e-Doręczeń należy aktywować. To istotne ułatwienie i kolejny krok w upowszechnianiu systemu e-Doręczeń, z którego korzysta coraz więcej przedsiębiorców. Za pomocą e-Doręczeń wysłano już blisko 22 mln cyfrowych pism.

Zmiana w firmie? Tylko z e-Doręczeniami

Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG przed 1 stycznia 2025 r., dokonujący jakiejkolwiek zmiany w swoim wpisie, będą zobowiązani do:

- podania danych do utworzenia adresu do e-Doręczeń w takiej sytuacji zostanie utworzony adres do doręczeń elektronicznych u Operatora Wyznaczonego;

- albo podania adresu założonej wcześniej – na potrzeby prowadzonej działalności – skrzynki do e-Doręczeń - taki adres zostanie dopisany do bazy adresów elektronicznych.

Dzięki temu przedsiębiorcy uzyskają adres do e-Doręczeń bez dodatkowych formalności.

"Wchodzimy w kolejny etap upowszechniania e-Doręczeń. Od 1 lipca posiadanie skrzynki będzie konieczne, aby zaktualizować dane firmy w CEIDG. To ważny sygnał dla przedsiębiorców, którzy planują zmiany w działalności" – mówi Anna Durmaj, zastępca dyrektora Departamentu Kanałów Cyfrowych w Centralnym Ośrodku Informatyki.

Od 1 lipca 2025 r. wniosek o utworzenie adresu do e-Doręczeń albo dopisanie istniejącego adresu do bazy adresów elektronicznych można złożyć m.in. przy okazji:

- zmiany adresu działalności,

- aktualizacji danych kontaktowych,

- rozszerzenia PKD,

- zawieszenia lub wznowienia działalności.

Proste wdrożenie, realne korzyści

Już dziś przedsiębiorcy mogą założyć adres do e-Doręczeń, korzystając z portalu Biznes.gov.pl lub za pośrednictwem Kwalifikowanych Dostawców Usługi. Procedura jest w pełni zdalna i zajmuje kilka minut.

Dla przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG założenie skrzynki e-Doręczeń jest szybkie i bezpłatne. Dzięki niej zyskują nie tylko dostęp do urzędowej i biznesowej korespondencji online, ale również:

- oszczędzają czas i pieniądze,

- mają zdalny dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca,

- unikają kolejek i awizacji,

- korzystają z automatycznej archiwizacji dokumentów,

- działają zgodnie z przepisami prawa.

Nowy standard komunikacji z administracją publiczną

e-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru – umożliwiają wysyłanie i odbieranie korespondencji urzędowej oraz biznesowej w pełni online. System zapewnia skuteczność prawną, bezpieczeństwo korespondencji i wygodę użytkowania.

W systemie e-Doręczeń założono już ponad 1,40 mln skrzynek. Robi to coraz więcej firm, a liczba przesyłek rośnie z tygodnia na tydzień.

Więcej informacji:

Dodatkowe informacje i instrukcja krok po kroku, jak założyć adres do e-Doręczeń, znajdują się na stronie internetowej: biznes.gov.pl/edoreczenia

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

ost/ js/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.06.2025, 17:30
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ