Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Cyfryzacji informuje:
Od 1 lipca 2025 roku przedsiębiorcy, którzy nie mają adresu do e-Doręczeń, składając wniosek o zmianę wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), będą mogli od razu utworzyć adres do doręczeń elektronicznych (ADE). Nowo założoną skrzynkę do e-Doręczeń należy aktywować. To istotne ułatwienie i kolejny krok w upowszechnianiu systemu e-Doręczeń, z którego korzysta coraz więcej przedsiębiorców. Za pomocą e-Doręczeń wysłano już blisko 22 mln cyfrowych pism.
Zmiana w firmie? Tylko z e-Doręczeniami
Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG przed 1 stycznia 2025 r., dokonujący jakiejkolwiek zmiany w swoim wpisie, będą zobowiązani do:
- podania danych do utworzenia adresu do e-Doręczeń w takiej sytuacji zostanie utworzony adres do doręczeń elektronicznych u Operatora Wyznaczonego;
- albo podania adresu założonej wcześniej – na potrzeby prowadzonej działalności – skrzynki do e-Doręczeń - taki adres zostanie dopisany do bazy adresów elektronicznych.
Dzięki temu przedsiębiorcy uzyskają adres do e-Doręczeń bez dodatkowych formalności.
"Wchodzimy w kolejny etap upowszechniania e-Doręczeń. Od 1 lipca posiadanie skrzynki będzie konieczne, aby zaktualizować dane firmy w CEIDG. To ważny sygnał dla przedsiębiorców, którzy planują zmiany w działalności" – mówi Anna Durmaj, zastępca dyrektora Departamentu Kanałów Cyfrowych w Centralnym Ośrodku Informatyki.
Od 1 lipca 2025 r. wniosek o utworzenie adresu do e-Doręczeń albo dopisanie istniejącego adresu do bazy adresów elektronicznych można złożyć m.in. przy okazji:
- zmiany adresu działalności,
- aktualizacji danych kontaktowych,
- rozszerzenia PKD,
- zawieszenia lub wznowienia działalności.
Proste wdrożenie, realne korzyści
Już dziś przedsiębiorcy mogą założyć adres do e-Doręczeń, korzystając z portalu Biznes.gov.pl lub za pośrednictwem Kwalifikowanych Dostawców Usługi. Procedura jest w pełni zdalna i zajmuje kilka minut.
Dla przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG założenie skrzynki e-Doręczeń jest szybkie i bezpłatne. Dzięki niej zyskują nie tylko dostęp do urzędowej i biznesowej korespondencji online, ale również:
- oszczędzają czas i pieniądze,
- mają zdalny dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca,
- unikają kolejek i awizacji,
- korzystają z automatycznej archiwizacji dokumentów,
- działają zgodnie z przepisami prawa.
Nowy standard komunikacji z administracją publiczną
e-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru – umożliwiają wysyłanie i odbieranie korespondencji urzędowej oraz biznesowej w pełni online. System zapewnia skuteczność prawną, bezpieczeństwo korespondencji i wygodę użytkowania.
W systemie e-Doręczeń założono już ponad 1,40 mln skrzynek. Robi to coraz więcej firm, a liczba przesyłek rośnie z tygodnia na tydzień.
Więcej informacji:
Dodatkowe informacje i instrukcja krok po kroku, jak założyć adres do e-Doręczeń, znajdują się na stronie internetowej: biznes.gov.pl/edoreczenia
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
ost/ js/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.06.2025, 17:30 |
Źródło informacji | MC |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |