Newsletter

Nauka i technologie

MC: Rusza nabór do Rady do Spraw Cyfryzacji na szóstą kadencję (komunikat)

17.06.2025, 12:00aktualizacja: 17.06.2025, 15:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Cyfryzacji informuje:

Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna nabór kandydatów do Rady do Spraw Cyfryzacji – eksperckiego zespołu doradczego działającego przy ministrze cyfryzacji. Rada opiniuje kluczowe dokumenty i projekty aktów prawnych z zakresu informatyzacji, łączności i społeczeństwa informacyjnego. Kandydatki i kandydatów mogą zgłaszać m.in. ministrowie, uczelnie, izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Poszukiwane są osoby z wyższym wykształceniem, zaangażowane w rozwój cyfrowy i gotowe do pracy stacjonarnej. Termin zgłoszeń mija 4 lipca 2025 r.

Rola i skład Rady do Spraw Cyfryzacji

Rada do Spraw Cyfryzacji jest organem doradczo-opiniującym, powoływanym przez ministra właściwego do spraw informatyzacji na podstawie art. 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2024, poz. 1557). Skład Rady liczy od 15 do 20 osób, a kadencja trwa dwa lata.

Do głównych zadań Rady należy opiniowanie dokumentów oraz projektów aktów prawnych z obszaru informatyzacji, łączności i rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Spotkania odbywają się zasadniczo w trybie stacjonarnym w siedzibie Ministerstwa Cyfryzacji.

Ministerstwo zaprasza do współpracy osoby gotowe zaangażować się w działalność Rady, w tym uczestniczyć regularnie w jej posiedzeniach.

Kto może zgłosić kandydaturę? Kandydatów mogą rekomendować:

- ministrowie;

- Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych;

- Prezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego;

- współprzewodniczący ze strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;

- podmioty, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668), które prowadzą badania naukowe lub prace rozwojowe w zakresie informatyki lub łączności;

- izby gospodarcze reprezentujące przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie gospodarki elektronicznej, komunikacji, mediów, wytwarzania sprzętu informatycznego, oprogramowania lub świadczenia usług informatycznych;

- stowarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, których celem statutowym jest reprezentowanie środowiska informatycznego lub wspieranie zastosowań informatyki, gospodarki elektronicznej, komunikacji lub mediów.

Wymagane dokumenty w zgłoszeniu

Zgłoszenie kandydatury powinno zawierać:

- rekomendację zawierającą imię i nazwisko kandydata wraz z uzasadnieniem i wskazaniem obszarów, w których kandydat mógłby się przysłużyć Radzie i Ministrowi/Ministerstwu;

- zgodę na kandydowanie;

- oświadczenie kandydata o posiadaniu wyższego wykształcenia;

- dane do kontaktu z kandydatem (adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu

Gdzie i jak złożyć zgłoszenie

Termin składania zgłoszeń mija 4 lipca 2025 r. (decyduje data wpływu do urzędu).

Dokumenty można złożyć:

w formie papierowej na adres:

Ministerstwo Cyfryzacji

Biuro Ministra

ul. Królewska 27

00-060 Warszawa

z dopiskiem: „Rada do Spraw Cyfryzacji”;

osobiście w Kancelarii Ogólnej pod tym samym adresem i z tym samym dopiskiem;

elektronicznie – za pomocą:

- platformy ePUAP,

- skrzynki e-Doręczeń,

- poczty e-mail (na adres: RdC@cyfra.gov.pl) – zgłoszenie musi być podpisane elektronicznie (kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).

Co dalej

Minister cyfryzacji powoła skład Rady spośród kandydatów zgłoszonych przez uprawnione podmioty. Informacja o powołanych członkach zostanie opublikowana na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Kontakt i więcej informacji

W przypadku pytań, prosimy o kontakt z sekretariatem Rady:

Telefon: 723 997 979

E-mail: RdC@cyfra.gov.pl

Więcej informacji o działalności Rady do Spraw Cyfryzacji znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji Rada do Spraw Cyfryzacji - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl i BIP MC.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ has/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.06.2025, 12:00
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ