Newsletter

Nauka i technologie

MC: Rusza nabór do Rady do Spraw Cyfryzacji na szóstą kadencję (komunikat)

17.06.2025, 12:00aktualizacja: 17.06.2025, 15:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Cyfryzacji informuje:

Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna nabór kandydatów do Rady do Spraw Cyfryzacji – eksperckiego zespołu doradczego działającego przy ministrze cyfryzacji. Rada opiniuje kluczowe dokumenty i projekty aktów prawnych z zakresu informatyzacji, łączności i społeczeństwa informacyjnego. Kandydatki i kandydatów mogą zgłaszać m.in. ministrowie, uczelnie, izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Poszukiwane są osoby z wyższym wykształceniem, zaangażowane w rozwój cyfrowy i gotowe do pracy stacjonarnej. Termin zgłoszeń mija 4 lipca 2025 r.

Rola i skład Rady do Spraw Cyfryzacji

Rada do Spraw Cyfryzacji jest organem doradczo-opiniującym, powoływanym przez ministra właściwego do spraw informatyzacji na podstawie art. 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2024, poz. 1557). Skład Rady liczy od 15 do 20 osób, a kadencja trwa dwa lata.

Do głównych zadań Rady należy opiniowanie dokumentów oraz projektów aktów prawnych z obszaru informatyzacji, łączności i rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Spotkania odbywają się zasadniczo w trybie stacjonarnym w siedzibie Ministerstwa Cyfryzacji.

Ministerstwo zaprasza do współpracy osoby gotowe zaangażować się w działalność Rady, w tym uczestniczyć regularnie w jej posiedzeniach.

Kto może zgłosić kandydaturę? Kandydatów mogą rekomendować:

- ministrowie;

- Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych;

- Prezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego;

- współprzewodniczący ze strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;

- podmioty, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668), które prowadzą badania naukowe lub prace rozwojowe w zakresie informatyki lub łączności;

- izby gospodarcze reprezentujące przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie gospodarki elektronicznej, komunikacji, mediów, wytwarzania sprzętu informatycznego, oprogramowania lub świadczenia usług informatycznych;

- stowarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, których celem statutowym jest reprezentowanie środowiska informatycznego lub wspieranie zastosowań informatyki, gospodarki elektronicznej, komunikacji lub mediów.

Wymagane dokumenty w zgłoszeniu

Zgłoszenie kandydatury powinno zawierać:

- rekomendację zawierającą imię i nazwisko kandydata wraz z uzasadnieniem i wskazaniem obszarów, w których kandydat mógłby się przysłużyć Radzie i Ministrowi/Ministerstwu;

- zgodę na kandydowanie;

- oświadczenie kandydata o posiadaniu wyższego wykształcenia;

- dane do kontaktu z kandydatem (adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu

Gdzie i jak złożyć zgłoszenie

Termin składania zgłoszeń mija 4 lipca 2025 r. (decyduje data wpływu do urzędu).

Dokumenty można złożyć:

w formie papierowej na adres:

Ministerstwo Cyfryzacji

Biuro Ministra

ul. Królewska 27

00-060 Warszawa

z dopiskiem: „Rada do Spraw Cyfryzacji”;

osobiście w Kancelarii Ogólnej pod tym samym adresem i z tym samym dopiskiem;

elektronicznie – za pomocą:

- platformy ePUAP,

- skrzynki e-Doręczeń,

- poczty e-mail (na adres: RdC@cyfra.gov.pl) – zgłoszenie musi być podpisane elektronicznie (kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).

Co dalej

Minister cyfryzacji powoła skład Rady spośród kandydatów zgłoszonych przez uprawnione podmioty. Informacja o powołanych członkach zostanie opublikowana na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Kontakt i więcej informacji

W przypadku pytań, prosimy o kontakt z sekretariatem Rady:

Telefon: 723 997 979

E-mail: RdC@cyfra.gov.pl

Więcej informacji o działalności Rady do Spraw Cyfryzacji znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji Rada do Spraw Cyfryzacji - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl i BIP MC.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ has/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.06.2025, 12:00
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ